AndroidHealthClinic

Bench shirt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

huggybear1968

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
9.373
Waardering
2.204
Lengte
1m85
Massa
150kg
Diverse krachtsporters op dit forum zullen waarschijnlijk ervaringen hebben met het bankdrukken in een z.g. benchshirt.
Het is overigens niet mijn bedoeling om een discussie te starten over raw versus equipment benchpressing/powerlifting.
Maar wellicht dat atleten die ervaring hebben met benchshirts hun bevindingen willen delen?

Momenteel druk ik op wedstrijden in een Rage X van Inzer (maat 54) waarover ik zeer content ben...ervaring met andere shirts heb ik daarentegen niet!
Ik zou dus niet weten of b.v. een Rage (zonder X ;)) of een Phenom van Inzer wellicht voor een beter resultaat zou zorgen.

Daarnaast heb je ook nog de concurrent, Titan, die vooral bekend is met de Fury, de F6 en natuurlijk de Katana waar een onderscheid wordt gemaakt tussen (AS) Arched Sleeve voor mensen die arched banken en (SS) Straight Sleeve voor mensen die niet arched banken.
Inzer ligt met de prijzen overigens iets hoger dan Titan...maar ik vind dat persoonlijk geen doorslaggevende factor.

P.S. De shirts die ik mag gebruiken moeten overigens IPF-approved zijn (d.w.z. toegestaan bij wedstrijden die onder auspiciën staan van de International Powerlifting Federation). Het moeten dus shirts zijn van maximaal één laag polyesther (1ply).

Bedankt alvast voor jullie reacties :) !
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Titan F6 in men kast liggen. Ik train er misschien 1-2x in voor wedstrijd maar haal er toch nog 30kg uit. Veronderstel dat ik als ik er iets meer mee train toch wel nog 10kg extra (of meer) uit haal. Good stuf, imo.
 
Ik heb een Titan F6 in men kast liggen. Ik train er misschien 1-2x in voor wedstrijd maar haal er toch nog 30kg uit. Veronderstel dat ik als ik er iets meer mee train toch wel nog 10kg extra (of meer) uit haal. Good stuf, imo.

Thnx voor je reactie...dat is dus 1-0 voor Titan ;)
Heb je ook nog ervaringen met andere merken?

Op Amerikaanse krachtsportforums heb ik gelezen dat een Inzer gebruiksvriendelijker zou zijn dan een Titan...voor de rest is het waarschijnlijk ook een persoonlijke kwestie.
 
Metal maakt ook IPF shirts.
 
Inzer Rage X en de Phenom zie je vaak lifters in tillen, in de metal shirts niet zo veel. Titan schijnt de Katana erg goed te zijn maar ik durf zo niet te zeggen of die IPF legal is.
 
INZER:



Heavy Duty Blast Shirt (HD)
High Performance Heavy Duty Blast Shirt (HPHD)
Extra High Performance Heavy Duty Blast Shirt (EHPHD)
Phenom shirt
The Wrath bench shirt
The Rage bench shirt
Rage-X bench shirt
XB bench shirt
BOLT bench shirt



TITAN:


F6 Tornado Shirt
Fury NXG Plus SHP Bench Shirt
Katana Shirts
Super Katana
Super Centurion




METAL:



Metal Bencher
Metal Viking Bencher
Metal Viking Bencher X Type
Metal Viking Presser
Metal Presser
King Bencher
King Presser
King bencher x-type


CRAIN:


Power Bench Press Shirt
Mega Power Bench Press Shirt


MURPHY:



Murphy Bench Shirt






Dat zijn shirts die allemaal IPF approved zijn!
 
De Katana is ondertussen ook al verbeterd: de Super Katana.
Moet wel een goed shirt zijn gezien ik al zeer tevreden ben over mijn ondertussen bijna prehistorische F6 :D

Verder merk ik ook wel precies dat Metal precies wel betere suits levert dan shirts?

@huggybear: vreemd, ik dacht eens gehoord te hebben dat Titan gebruiksvriendelijker was dan Inzer. Maar heb zelf nooit Inzer materiaal gebruikt dus kan me vergissen.
 
Ik ben geen powerlifter en heb geen ervaring met Squat- en DL suits :o.
Ik doe alleen maar mee aan bankdrukwedstrijden, zo iemand noemen ze in het krachtsportjargon een "luie powerlifter" ;).

Het probleem is ook dat er slechts weinig "dealers" zijn die powerliftequipment verkopen.
In Nederland heb je (alleen maar) Henk Keizer :thumbs: (waar ik overigens al mijn gear gekocht heb), maar die woont in Noord-Scharwoude en daar hoort de wereld zo'n beetje op ;)
Uiteraard kun je ook via internet bestellingen doen, maar dat is altijd een risico als je niet precies je maat weet, of geen ervaring hebt met het merk wat je wilt kopen.
 
Bij choice of champions in duitsland kun je op afspraak alles passen en ter plekke uitproberen.

[Link niet meer beschikbaar]

Het is maar een idee...
 
De Katana is ondertussen ook al verbeterd: de Super Katana.
Moet wel een goed shirt zijn gezien ik al zeer tevreden ben over mijn ondertussen bijna prehistorische F6 :D

Verder merk ik ook wel precies dat Metal precies wel betere suits levert dan shirts?

@huggybear: vreemd, ik dacht eens gehoord te hebben dat Titan gebruiksvriendelijker was dan Inzer. Maar heb zelf nooit Inzer materiaal gebruikt dus kan me vergissen.

De Super Katana is inderdaad het laatste "snufje" van Titan...ik ken helaas niemand die ervaring met zo'n shirt heeft.
De kosten vallen wel mee...gisteren lagen ze bij het WK bankdrukken in Luxemburg voor 115 Euro (helaas hadden ze niet meer mijn maat :().
Ik zou echt niet weten hoe een Titanshirt aanvoelt...ik heb alleen maar ervaring met Inzer...ik lees wel eens vaker recencies op amerikaanse sites...mja...daar word je ook niet veel beter van.
 
Bij choice of champions in duitsland kun je op afspraak alles passen en ter plekke uitproberen.

[Link niet meer beschikbaar]

Het is maar een idee...



Ik had je al karma gegeven, en kan momenteel helaas niet opnieuw karma aan je geven...thnx kerel!
 
[Link niet meer beschikbaar]

Misschien deze uit Belgie ook niet al te ver?
 
[Link niet meer beschikbaar]

Misschien deze uit Belgie ook niet al te ver?

Voor jou geld hetzelfde als trasher...ik heb je alreeds karma gegeven!
Thnx...deze ligt in de buurt van Brussel...de andere in DL beiden op ongeveer 1.5 uur rijden van mij af, hetgeen goed te doen is...beide leveranciers bieden overigens alleen Titan en geen Inzer...
 
ik gebruik een superkatana a/s .ik heb ermee 225 gedaan aan 87 lg.
binnen een paar weken zulen deze te verkrijgen zijn via de website van gpc belgie.

ze zullen powerliftinggear verdelen aan discountprijzen !
atleten voor atleten is wat ze willen bereiken,ik denk dat dit een
mooi initatief is .ze zullen deze materialen ook op de wedstrijden
aanbieden .

juist opletten dat je een single ply koopt
a/s voor benchers met brug
s/s voor benchers zonder brug.

succes ermee!
 
ik gebruik een superkatana a/s .ik heb ermee 225 gedaan aan 87 lg.
binnen een paar weken zulen deze te verkrijgen zijn via de website van gpc belgie.

ze zullen powerliftinggear verdelen aan discountprijzen !
atleten voor atleten is wat ze willen bereiken,ik denk dat dit een
mooi initatief is .ze zullen deze materialen ook op de wedstrijden
aanbieden .

juist opletten dat je een single ply koopt
a/s voor benchers met brug
s/s voor benchers zonder brug.

succes ermee!


Thnx realpower! Ik zal het in de gaten houden!!!:thumbs:
 
voor het beste resultaat moet je 2shirts kopen .
1st shirt voor een opener ,en een 2de 1maat kleiner.
dit is gewoon voor safety,met een goed shirt is het moeilijk om te
touchen met 200kg .

dus in jou geval begin je daarnet onder ,dus je het beste werken met
2 shirts .
 
als je er een dringend nodig hebt ;goodlift in cz,deze zijn de goedkoopste
momenteel toch nog.

in the future, gpc belgie
 
Ik heb alleen ervaring met inzer X rage maat 44.
Op het NK bankdrukken 152,5 kilo en op NK powerliften juniore 155 mee gedrukt in de 90kilo klasse.
Ik ben zeer tevreden met het shirt hoe vaker ik met het shirt train hoe meer ik er uit haal. Op dit moment 3x 150kilo.

De rage is volgens mij geen optie want de X rage is een verbeterde.
En de phenom heb ik geen ervaring mee en ik zie bijna niemand er in drukken alleen Pardeep Kailey volgens mij.
Daar naast hoor ik dat de super katana op dit moment de nieuwste shirt is en misschien de beste is. Volgens mij heeft pjotr van de hoek er een dus mis kan je contact met hem zoeken.

Om je prestaties hoger tekrijgen kan je misschien een kleiner shirt aantrekken op een wedstrijd.
Of je kan ook een X rage op maat laten maken dat kan op de meeste amerikaanse sites.
 
als je er een dringend nodig hebt ;goodlift in cz,deze zijn de goedkoopste
momenteel toch nog.

in the future, gpc belgie

Ik heb momenteel dus een Inzer Rage X (maat 54), heb er goede ervaringen mee, maar wil best mijn horizon verbreden met Titan.
Ik heb op de site van goodlift gekeken...ik heb een borstomvang van 142cm en dan zou ik uitkomen op maat 56 aldus de site van goodlift.
Dan zou ik dus een 56 en een 54 proberen...of zelfs een 52?
En bestaat er ook de mogelijkheid om een shirt eventueel uit te proberen?
En zal er ook Inzer worden aangeboden of alleen Titan?
 
Ik heb alleen ervaring met inzer X rage maat 44.
Op het NK bankdrukken 152,5 kilo en op NK powerliften juniore 155 mee gedrukt in de 90kilo klasse.
Ik ben zeer tevreden met het shirt hoe vaker ik met het shirt train hoe meer ik er uit haal. Op dit moment 3x 150kilo.

De rage is volgens mij geen optie want de X rage is een verbeterde.
En de phenom heb ik geen ervaring mee en ik zie bijna niemand er in drukken alleen Pardeep Kailey volgens mij.
Daar naast hoor ik dat de super katana op dit moment de nieuwste shirt is en misschien de beste is. Volgens mij heeft pjotr van de hoek er een dus mis kan je contact met hem zoeken.

Om je prestaties hoger tekrijgen kan je misschien een kleiner shirt aantrekken op een wedstrijd.
Of je kan ook een X rage op maat laten maken dat kan op de meeste amerikaanse sites.

Thnx voor de reactie turboknaller...ik heb ook goede ervaringen met de Rage X...maar ben inderdaad nieuwgierig naar de super katana...ik zal pjotr een berichtje sturen!
 
Back
Naar boven