Fitness Seller

Bench sucks (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jonge wat denk je nou.. dat er 1 of ander fantastisch wondermiddel nodig is om je over een 65kg bench te helpen? Als je moeite hebt vanaf je borst moet je zorgen dat je explosiever wordt + een sterkere borst krijgt.. dat explosiever worden doe je dmv je warming up setjes zo snel als je kan te pressen.. en je borst maak je sterker door wide grip benches en/of db presses..
Je kan ook mn turbo booster bench programma krijgen.. met zoveel percentages dat ik er zelf niks meer van snap.. maar het ziet er wel professioneel uit!!!

Ok.
 
he bench zuigt gewoon, wedstrijdje doen wie die 400 eerder heeft zonder progressie op bench?:D
 
het zit ook tussen je oren, het is gewoon niet nadenken en als je de stang uitpakt niet aan het gewicht denken of denken 'dit lukte vorige keer ook al niet' gewoon denken dat het pussy weight is en in je hoofd de lift al gedaan hebben.. helpt voor mij best wel. maar gewoon hard trainen, veel eten en niet zeuren kan ook helpen. goed je mp doen en je bor's en je squats en deads enz dan moet het goed komen!!!!!
 
Misschien moet je dit eens proberen:
Raw Bench Improvement – Sebastian Burns

This was taken from a e mail I just sent to a friend. It will work for anyone wanting to get stronger raw or who is just starting out..

1) Bench press with regular wide grip
6 sets 3 to 5 reps

2) Close Grip bench
Pause the bar on the bottom for 2 full seconds
6 sets 3 to 5 reps

3) Regular Grip Pause Bench
6 Sets 3 to 5 reps

After this you could do 3 sets of Pulldowns and 3 sets of Rows for 3 to 4 sets also 3 to 4 sets of DB side raises. Do this workout for 3 months and keep track of your weights always trying to beat your last weeks weight.After 3 months take a few weeks away from benching and do more back and shoulder then go back and repeat the bench cycle.

Try to make it all the way thru this workout, it is the volume that will cause an increase in the bench.It may take 2 to 3 weeks to get used to the high volume but stick with it.

After a while you could throw some board pressing in there, but this is good for just getting started.

Naart schijnt is dat zeer effectief:
Basic maar effectief. Op ongeveer dezelfde manier ben ik ook begonnen.
 
LOL! :roflol:

Zo ben ik misschien van 40 - 55 gegaan :roflol:
 
misschien moet je eens een PM naar bascross sturen, die bencht ook al meer.
 
Bascross is de 65 voorbij!? Noh!
 
ik zit maar te stangen jongens, wil je veel benchen, bench dan gewoon meer, desnoods drie keer per week, 7 setjes, beetje spelen met reps en voor je het weet blast je die 100.
zoals jesaja al zei: plateaus bestaan niet op 65 kg.
 
Ik ga gewoon Jesaja's raad opvolgen.
 
Maybe some other time :o
 
bascross heeft al 2 weken niet getraind ofzo, ik hoop voor jou gillian dat jij een betere mentaliteit en doorzettingsvermogen hebt dan hem en dat jij wel gewoon er voor gaat, dan hoef je niet bang te zijn voor bassie :D
 
Thnx all, maar ik volg Jesaja. Gaat nu wel goed komen denk ik.
 
Ik bench 70!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Dit wordt nog een spreekwoord, "minder benchen dan bascross"
 
Het blijft wel makkelijk praten voor degenen bij wie het wel goed gaat.Ik kan jullie verzekeren dat plateaus @ 65 kg wel bestaan.(Net als plateaus @ 75 kg :mad:)Wel alleen bij zwakkelingen uiteraard maar wat nou als je dus gewoon zo'n zwakkeling bent,en graag sterker wil worden? Trainen helpt uiteindelijk wel maar helaas niet bij iedereen even veel.


Mentaal:
Als je topt, ben je dan "bang" voor het gewicht?
Spoken er gedachten door je hoofd in de trant van "ik ga het weer niet redden dit keer"?
Ben je voldoende geconcentreerd etc., psychisch voorbereid op de drukbeurt.
Dit zijn vragen waarop mensen vaak automatisch antwoorden "vanzelfsprekend" , maar in de praktijk laten zien dat dit helemaal niet het geval is.
Dit is bij mij ook vaak slecht,maar de meeste ecto's drukken ongeconcentreerd ook makkelijksetjes met 90 kg.Dus dit is niet het grootste probleem,want dat blijft gewoon dat je bench suckt.

Supportive exercises:
Doe je chins, rows, overhead presses?
Zo ja, maak je daar goeie progressie in?
Doen? Ja. Progressie? Nauwelijks. En nu?

Dan blijft alleen dit nog over:
Variatie:
Doe je altijd dezelf bench variant of probeer je wel eens wat anders en dan bedoel ik geen weigthed dips, maar meer subtiele variaties, bijv. een pause bench press, board press, floor press e.d.

Afstemming/frequentie belasting-herstel-progressie:
Weet je zeker dat dit optimaal is, dat je niet te vaak of misschien te weinig bench sessies hebt?
Het blijft vaak nog onduidelijk of manipulaties hier aan,echt werken dus waarschijnlijk heb ik tot nog toe alleen dingen geprobeerd die niet werken.Maar goed,het is altijd minder saai en vervelend dan almaar hetzelfde doen,wat niet werkt.Ik denk wel nog steeds,dat dit de belangrijkste dingen zijn,waar vooruitgang in gezocht kan worden.Sticking point en techniek,zijn imo ook bullshit bij een plateau @ 75 kg (of 65) .Het kan misschien helpen om er aan te werken,maar als je nog zo zwak bent is het veel belangrijker om gewoon sterker te worden.Ik zou me tenminste knap lullig voelen,als ik me met zo'n overdreven uitgedokterde techniek,uitgebreid op de bench moest positioneren om eindelijk 80 kg te gaan drukken :roflol: aan de andere kant,is het nog meer voor lul om die 80 kg niet te drukken,dus wie weet dat ik het toch nog eens probeer :roflol:
 
Back
Naar boven