Fitness Seller

Benchen met benen opgetrokken?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met benen op de grond trek je automatisch je rug hol.
Dit zou slechter zijn voor je rug, door de extra krachten die worden uitgeoefend op de wervelkolom.

Dus squatten, oh pressen en elke andere oefening waarbij je rechtstaat met een gewicht is slecht voor de rug omwille van de extra krachten op de wervelkolom?
 
Met benen op de grond trek je automatisch je rug hol.
Dit zou slechter zijn voor je rug, door de extra krachten die worden uitgeoefend op de wervelkolom.

Zo heb je juist extra stabiliteit
 
Dus squatten, oh pressen en elke andere oefening waarbij je rechtstaat met een gewicht is slecht voor de rug omwille van de extra krachten op de wervelkolom?

Wil jij tijdens het benchen je rug trainen dan?
Train gewoon wat je wil trainen, en gooi neit alles op: het is toch een compound....
Zelf train ik ook met mijn benen op de grond, voor de extra stabiliteit. Ik gaf alleen maar een feit, en iedereen moet zelf weten waar hij/zij voor kiest.
 
Met benen op de grond trek je automatisch je rug hol.
Dit zou slechter zijn voor je rug, door de extra krachten die worden uitgeoefend op de wervelkolom.

Wat is er nou beter, rug hol of rug bol? Ik meen toch echt rug hol, en zeker niet bol.
 
rug plat, zou ik zeggen, bol trekken word al heel lastig als je op een bank ligt ;)
 
Wil jij tijdens het benchen je rug trainen dan?
Nee, zei ik dat dan?
Train gewoon wat je wil trainen, en gooi neit alles op: het is toch een compound....
Zelf train ik ook met mijn benen op de grond, voor de extra stabiliteit. Ik gaf alleen maar een feit, en iedereen moet zelf weten waar hij/zij voor kiest.
Dat bench slecht is voor de rug door de extra krachten op de wervelkolom lijkt me nu niet meteen een feit. Heb je daar iets van onderbouwing van?
 
rug plat, zou ik zeggen, bol trekken word al heel lastig als je op een bank ligt ;)

Bol trekken lastig als je op een bank ligt? Probeer het maar eens, ga op de bank liggen, en trek je benen omhoog. Je zal merken dat je heupen kantelen en dat je rug bol gaat staan.
 
je moet ook neit je bekken kantelen, alleen je benen zover optrekken, zodat je je buikspieren aanspant.
 
Dat bench slecht is voor de rug door de extra krachten op de wervelkolom lijkt me nu niet meteen een feit. Heb je daar iets van onderbouwing van?

nee, dat heb ik van horen zegge, geef het eerlijk toe, als ik een keer tijd heb zal ik inderdaad eens kijken in hoeverre er een kern van waarheid in zit.
 
misschien is het idee van benen opgetrokken ontstaan uit het idee van de houding die je hebt op de chest press. als je je daar denkbeeldig laat kantelen tot je op een bankje dezelfde beweging krijgt heb je idd je benen wat opgetrokken maar dat doe je met flys ook niet.
 
nee, dat heb ik van horen zegge, geef het eerlijk toe, als ik een keer tijd heb zal ik inderdaad eens kijken in hoeverre er een kern van waarheid in zit.

Als iedereen hier nou eens kapte met dingen postten die ze 'hebben horen zeggen van Billy uit onze sportschool' zou er ook niet zoveel onzin worden gepost.
 
One of my favorite true stories is that this powerlifter in the gym was working out and he was repping double his bodyweight on the bench.

This guy approached him and said "Yeah, that's a lot of weight but how much could you do if your back was flat on the bench, you kept your elbows flared out, you brought the bar up high on your chest and you bent your knees and crossed your feet up off the ground?"

"I dunno" replied the powerlifter "why would I wanna bench like an asshole?"

En zo is 't maar net.
 
de bench is een erg blessuregevoelige oefening, maar een kapotte rug van benchen heb ik nog nooit van mijn leven gezien of gehoord...

Trouwens ligt het gewicht helemaal niet op je wervelkolom als je met holle rug benched maar op je schouders en schouderbladen.


De enige "geldige" reden die ik al gehoord heb, is dat Arnold het ook zo deed...
 
U kent ze wel, van die mensen die benchen met hun benen opgetrokken/gekruisd.

1- Waarom doen ze dit?

-Omdat ze ooit van iemand gehoord hebben dat het beter voor de onderrug zou zijn.
-omdat ze menen op die manier de borst meer te isoleren.




2- Hebben ze niet door dat ze voor lul lopen? Het ziet er echt fout uit.

Dus je bent van mening dat je enkel oefeningen nmoet doen die er cool uitzien?

Zal wel een beperkt aantal oefeningen zijn die jij gebruikt?
 
ik heb het net geprobeerd, ik merk niets speciaals :dunno: dus algauw dacht ik **** it en ben gewoon doorgegaan met m'n twee poten op de grond
 
misschien is het idee van benen opgetrokken ontstaan uit het idee van de houding die je hebt op de chest press. als je je daar denkbeeldig laat kantelen tot je op een bankje dezelfde beweging krijgt heb je idd je benen wat opgetrokken maar dat doe je met flys ook niet.


Het idee is onstaan omdat holtrekken van de onderrug eenzijdig belastend is voor de tussenwervelschijven.

Vraag is alleen of alleen het holtrekken zonder extra belasting wel zo belastend is.
 
je moet ook neit je bekken kantelen, alleen je benen zover optrekken, zodat je je buikspieren aanspant.

Dan heeft het dus voor de rug totaal geen nut, en maakt alleen de bench moeilijker door de verminderde stabiliteit. Sowieso, als je zwaar wilt benchen, gebruik je ook de kracht uit je benen, de "leg drive" is dan ook belangrijk. Dit lukt je niet als je benen ergens boven je bungelen.
 
je moet ook neit je bekken kantelen, alleen je benen zover optrekken, zodat je je buikspieren aanspant.


Wat hebben je benen en je buik met elkaar te maken?

Voor zover ik weet spant je buik niet in om je benen op te trekken, de buik (rectus abdominis) hecht namenlijk niet aan de bovenbenen.

Dat aanspannen van je buikspieren betekend of dat je je borst naar je bekken aan het brengen bent, of je dat je je bekken aan het kantelen bent.
 
Wat? en waarom?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven