XXL Nutrition

Benchen met benen opgetrokken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Belgisch record in de -75kg klasse is 162.5kg op naam van een zekere Yilmaz... Dus ik heb een sterk vermoeden dat je uit je nek aan het lullen bent...

Er zijn ook sterke sporters die niet aan wedstrijden meedoen;)
 
Belgisch record in de -75kg klasse is 162.5kg op naam van een zekere Yilmaz... Dus ik heb een sterk vermoeden dat je uit je nek aan het lullen bent...

ten 1e heb je een idee van het aantal bonden dat in België wedstrijden organiseert? (drugfree en andere federaties), dus hoeveel bk's worden er niet georganiseerd, elk met hun eigen belgisch record..

ten 2e ben je altijd welkom in onze club om es te zien dat die gast dat daadwerkelijk kan, zou niet weten waarom ik daarover moet lullen?
 
hij doet mee aan wedstrijden, hij won al 3 maal een BK, vorig jaar nog met 165kg!
denk dat hij daar 76kg woog of zo
maar op training zag ik hem al meerdere malen 165 en 170kg wegduwen
hij is 1,68m
 
@calyptus: hoeveel kan jij eigenl benchen?
 
Even weer OT graag
 
Ik merk dat als ik bench met me benen op het bankje, dat ik minder snel last krijg in mijn rug. Mijn rug licht dan in een mooie rechte lijn.
Als ik bench met mijn benen op de grond dat komt het wel eens voor dat ik de volgende dag pijn in mijn rug heb.
 
Tuurlijk heeft het niks te maken met je rug, benchen is niet eens rugbelastend. Als je niet eens normaal op een bank kan liggen moet je jezelf gewoon laten nakijken. En daarbij kan je met opgetrokken benen je rug ook nog eenvoudig hol houden.

Verder heeft die oefening imo wel zijn nut. Je neemt de stabiliteit van de BP weg en dwingt je bovenlichaam om het gewicht evenwichtig en zeer gecontroleerd naar boven en beneden te bewegen. Als je onevenwichtig pressed ga je dit verschil onbewust opvangen met je voeten waardoor het nog steeds op je bovenlichaam te zien zal zijn. Vandaar dat het weglaten van de voeten wel degelijk nut heeft imo.

Ik heb een tijdje op deze manier gepressed om mn techniek helemaal op orde te krijgen. Ik duwde harder met rechts als met links. Dat moet je eens proberen zonder je voeten op de grond te zetten ;)
 
@calyptus: hoeveel kan jij eigenl benchen?

Ik snap niet wat dat ertoe doet, maar mn max lag op 140kg op 114kg bw. Nu bench ik niet meer, goede vriend van me heeft zn borst ingescheurd, ziet er absoluut te freaky uit.
 
Ik snap niet wat dat ertoe doet, maar mn max lag op 140kg op 114kg bw. Nu bench ik niet meer, goede vriend van me heeft zn borst ingescheurd, ziet er absoluut te freaky uit.

Bench je niet meer omdat je bang bent ook een ingescheurde borst te krijgen van het benchen ???
 
Bench je niet meer omdat je bang bent ook een ingescheurde borst te krijgen van het benchen ???

ik bench niet meer omdat het een te blessuregevoelige oefening is voor wat het maar doet voor mij(vechtsporten). dumbbell benchen en schouder naar voor steken ipv schouders naar achter trekken en standing military presses hebben meer nut voor mij.
 
ik bench niet meer omdat het een te blessuregevoelige oefening is voor wat het maar doet voor mij(vechtsporten). dumbbell benchen en schouder naar voor steken ipv schouders naar achter trekken en standing military presses hebben meer nut voor mij.

Schouders naar voor steken? Bij bench?
 
ik bench niet meer omdat het een te blessuregevoelige oefening is voor wat het maar doet voor mij(vechtsporten). dumbbell benchen en schouder naar voor steken ipv schouders naar achter trekken en standing military presses hebben meer nut voor mij.

heb me borst zelf paar jaar terug afgescheurd door ego liften zonder spotter weet niet wat me bezielde maar ben behoorlijk terechtgewezen door me zelf dessalniettemin doe ik nog steeds banken en meer gefocussed op de feeling van de spier en de vorm van de oefening als dat ik eerst was toch boekte ik daar nog redelijke resultaten mee ook al blijf je de scheuring zien.
Zolang je doe oefening goed doet hoef je echte niet bang te zijn voor blessures. Meestal komt de blessure door de eigen dikke domme schuld, doel ik ook opmezelf mee:(

ook al doe je vechtsporten dan nog zou ik toch benchen, is en blijft de king of chest exercises net zoals military presses voor schouders.
 
Schouders naar voor steken? Bij bench?

Ipv retracted inderdaad protracted om het in het Engels te zeggen. Om de zogenaamde "boxersspier" ook te trainen

Gaat enkel degelijk met dumbbells. Te zwaar gewicht is toch moordend voor je schouder.

heb me borst zelf paar jaar terug afgescheurd door ego liften zonder spotter weet niet wat me bezielde maar ben behoorlijk terechtgewezen door me zelf dessalniettemin doe ik nog steeds banken en meer gefocussed op de feeling van de spier en de vorm van de oefening als dat ik eerst was toch boekte ik daar nog redelijke resultaten mee ook al blijf je de scheuring zien.
Zolang je doe oefening goed doet hoef je echte niet bang te zijn voor blessures. Meestal komt de blessure door de eigen dikke domme schuld, doel ik ook opmezelf mee:(

ook al doe je vechtsporten dan nog zou ik toch benchen, is en blijft de king of chest exercises net zoals military presses voor schouders.

Er zijn ook een pak elite powerlifters die hun borst ook inscheuren. Ga je tegen die mannen ook zeggen dat het aan hun techniek ligt? De sportdokter zei tegen mn vriend dat de meerderheid van blessures bij powerlifting en bodybuilding door de bench komen, kapotte schouder, ingescheurde pecs. Komt mede ook dat er meer mensen bench doen, maar het is gewoon niet zoon gezonde oefening. Ik ben toen ik dat gehoord had meer gaan opzoeken hierover, en op het doggcrapp forum veel info erover gevonden.

Trouwens train ik persoonlijk niet in spiergroepen maar in bewegingen.
 
Laatst bewerkt:
Ipv retracted inderdaad protracted om het in het Engels te zeggen. Om de zogenaamde "boxersspier" ook te trainen

Gaat enkel degelijk met dumbbells. Te zwaar gewicht is toch moordend voor je schouder.

dan lijkt t wel alsof je bewust de oefening aan het saboteren bent om de zgn boxerspier te train, zijn andere alternatieven voor hoor.
 
dan lijkt t wel alsof je bewust de oefening aan het saboteren bent om de zgn boxerspier te train, zijn andere alternatieven voor hoor.

Zoals? Ik ben altijd open voor suggesties...
 
Ipv retracted inderdaad protracted om het in het Engels te zeggen. Om de zogenaamde "boxersspier" ook te trainen

Gaat enkel degelijk met dumbbells. Te zwaar gewicht is toch moordend voor je schouder.



Er zijn ook een pak elite powerlifters die hun borst ook inscheuren. Ga je tegen die mannen ook zeggen dat het aan hun techniek ligt? De sportdokter zei tegen mn vriend dat de meerderheid van blessures bij powerlifting en bodybuilding door de bench komen, kapotte schouder, ingescheurde pecs. Komt mede ook dat er meer mensen bench doen, maar het is gewoon niet zoon goede oefening. Ik ben toen ik dat gehoord had meer gaan opzoeken hierover, en op het doggcrapp forum veel info erover gevonden.

Trouwens train ik persoonlijk niet in spiergroepen maar in bewegingen.

Je hebt het hier over blessures bij bench, maar je bencht zelf met je schouders in een blessuregevoelige positie.

Ik snap dat je je serratus wil trainen, maar dat kan dan beter met scap pushups, serratus crunches en deze:
BBInclineShoulderRaise.gif
 
Je hebt het hier over blessures bij bench, maar je bencht zelf met je schouders naar voor. Als er nu iets belangrijk is om bench gezond te houden, dan is het wel schouderbladen naar achter.

Ik denk dat het mede een kwestie is van niet te zwaar te nemen. Het gewicht in dumbbells dat ik neem voor 5 reps (38kg) is te verwaarlozen met wat ik normaal met de barbell neem.



Ik snap dat je je serratus wil trainen, maar dat kan dan beter met scap pushups, serratus crunches en deze:
BBInclineShoulderRaise.gif

Die pushups doe ik als opwarming(in de tijd op bb.com gezien, die zijn de hele reden van mijn theorie om de boxersspier mee te pakken in bench), en die serratus crunches zijn rommel.
 
Ik denk dat het mede een kwestie is van niet te zwaar te nemen. Het gewicht in dumbbells dat ik neem voor 5 reps (38kg) is te verwaarlozen met wat ik normaal met de barbell neem.
Ja, dat is ook geen argument. Slechte techniek gebruiken is in orde als je toch maar laag gewicht gebruikt?
En wat als je sterker wordt en meer gewicht gebruikt? Waarom niet meteen met goede techniek trainen?

Die pushups doe ik als opwarming, en die serratus crunches zijn rommel.
Voila, je doet ze al, mooi. Geen reden om de bench nog wat te verprutsen (no offence).
En waarm zijn serratus crunches rommel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven