Fitness Seller

benchen volume (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

abc1245790

Novice
Lid geworden
16 dec 2017
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
77kg
Vetpercentage
14%
sinds augustus ongeveer ben ik begonnen met serieus te trainen. daarvoor heb ik al een jaar getraind maar minder serieus (wel gewoon serieus de oefeningen gedaan echter niet veel tijd gehad dus meestal 2 keer per twee weken ofzo getraind). ik heb alleen een vraag over het volume met benchen aangezien ik sinds kort op advies van vrienden van me 5x5 ben gaan benchen. ik doe een fullbody workout 3 keer per week met 5x5 bench en 3x10 incline. 1 keer per week doe ik 4x10 bench en 3x10 incline. is het misschien verstandiger om 4x10 bench en 3x10 incline 2x per week te doen of gewoon laten zoals het nu is? en zou ik er misschien nog 1 oefening bij moeten voegen?
 
Slimme vrienden die je aangeraden hebben met 5x5 te beginnen. Had ik 7 jaar geleden maar zulke vrienden...:o

Je kan het opzich zo laten.
Al zou ik persoonlijk voorstander zijn zelfs het originele 5x5 schema te pakken.
Dus a-b-a (week1) b-a-b (week 2) en dan iedere keer alleen bij a chest pakken.
Als je chest pakt, dan gaan voor flat barbell bench en 5x5 doen.

Meer volume is niet nodig en werkt zelfs averechts. Dit schema is gemaakt om iedere spiergroep vaak aan te pakken.
Je verdeelt het volume over verschillende dagen.

Het is niet nodig en voorkomt overbelasting om meer borstoefeningen te gaan toevoegen.
 
Nee joh dit is goed zo. 5*5 Bench en 3*10 incline is goed.
 
Back
Naar boven