Fitness Seller

Benchen voor immobiele menschen

Bezoekers in dit topic

Steensteen

Huge Freak
Lid sinds
12 aug 2013
Berichten
8.931
Waardering
2.617
Lengte
1m86
Massa
90kg
Hallo vrienden van het goede leven!

Naast dat mijn bench al vrij zwak is, heb ik nog een problematisch dilemma:

Als ik niet arch, dan doen mijn schouders al heel snel pijn. Oude blessure bij mijn rotator cuffs, pijnlijke front delts, ineffeciënte bench. Als ik wel arch, en vanwege slechte mobiliteit is mijn arch al miniem, verzuren mijn erectoren in no-time.

Weinig behoefte om tijdens benchen vaker op een foam roller te liggen dan op de bench zelf :o Zijn er mensen die dit ook hebben/hadden? En zijn er duidelijke oplossingen die ik over het hoofd zie?

tymboo Bosshogg Shadow Project Sanca Saxon zunnepitte
 
Magnesium op je bovenrug en voor je benchtren goed hydrateren.
Eventueel je glutes/erectoren voor je bonkssessie rollen.

Dan ben ik out of tips, meer ervaren benchers hebben vast nog wel wat dingen.

gr Jan.
 
Al eens geprobeerd om je bench lichtjes decline te zetten. Decline = bench met arch .

Decline is vriendelijker voor de schouders imo
 
Heb je al eens geprobeerd je mobiliteitsprobleem (structureel) op te lossen?
 
Hallo vrienden van het goede leven!

Naast dat mijn bench al vrij zwak is, heb ik nog een problematisch dilemma:

Als ik niet arch, dan doen mijn schouders al heel snel pijn. Oude blessure bij mijn rotator cuffs, pijnlijke front delts, ineffeciënte bench. Als ik wel arch, en vanwege slechte mobiliteit is mijn arch al miniem, verzuren mijn erectoren in no-time.

Weinig behoefte om tijdens benchen vaker op een foam roller te liggen dan op de bench zelf :o Zijn er mensen die dit ook hebben/hadden? En zijn er duidelijke oplossingen die ik over het hoofd zie?

Als je niet arched doen je schouders pijn, waarom zou je niet archen? dan maar je erectoren laten verzuren, dat gaat over tijd toch wel minder worden? Zou gewoon tot aan je werkset foam roller gebruiken om je arch te verbeteren.
 
Aan je mobiliteit werken duh.
 
Magnesium op je bovenrug en voor je benchtren goed hydrateren.
Eventueel je glutes/erectoren voor je bonkssessie rollen.

Dan ben ik out of tips, meer ervaren benchers hebben vast nog wel wat dingen.

gr Jan.
Lekker blijven rollen


Al eens geprobeerd om je bench lichtjes decline te zetten. Decline = bench met arch .

Decline is vriendelijker voor de schouders imo
Flat ontwijken is imo geen lange termijn oplossing, toch bedankt voor je input. Misschien tijdelijk want anders doen tot het wel kan.


Als je niet arched doen je schouders pijn, waarom zou je niet archen? dan maar je erectoren laten verzuren, dat gaat over tijd toch wel minder worden? Zou gewoon tot aan je werkset foam roller gebruiken om je arch te verbeteren.
Archen doe ik sowieso ;) Kan er alleen niet overuit dat ik bench eerder faal op het verkrampen dan op kracht. Gewoon frustrerend om nooit degelijk die bench op te kunnen bouwen, en nu kracht overal lekker gaat weer met een beroerde bench aan te kakken vanwege verkramping.


Heb je al eens geprobeerd je mobiliteitsprobleem (structureel) op te lossen?
easy answer lijkt om gewoon indd je mobiliteit te verbeteren.
Bedankt voor de input mannen. Dat is inderdaad sowieso een clue.

Hoopte dat er misschien obvious zaken waren in spanning/techniek die ik zelf door onervarenheid niet kan bedenken, maar uiteindelijk zal mobiliteit toch gewoon verbeterd moeten worden natuurlijk.
 
Lekker blijven rollen



Flat ontwijken is imo geen lange termijn oplossing, toch bedankt voor je input. Misschien tijdelijk want anders doen tot het wel kan.



Archen doe ik sowieso ;) Kan er alleen niet overuit dat ik bench eerder faal op het verkrampen dan op kracht. Gewoon frustrerend om nooit degelijk die bench op te kunnen bouwen, en nu kracht overal lekker gaat weer met een beroerde bench aan te kakken vanwege verkramping.




Bedankt voor de input mannen. Dat is inderdaad sowieso een clue.

Hoopte dat er misschien obvious zaken waren in spanning/techniek die ik zelf door onervarenheid niet kan bedenken, maar uiteindelijk zal mobiliteit toch gewoon verbeterd moeten worden natuurlijk.

Je kunt gewoon doelgericht mobiliteitsoefeningen gaan doen.

Als je met je probleem naar een fysio of dokter gaat zouden ze je zonder moeite van dat probleem af moeten kunnen helpen.

We kunnen niet zoveel tips geven als we het concrete letsel en de problemen niet kennen of kunnen zien aan jou.
 
glutes aanspannen tijdens benchen (haalt wat spanning van lower back af)
verder de arch proberen te houden door je traps in het bankje te drukken en niet door je rug extreem te archen, zoals LeonM al zei kan magnesium helpen te zorgen dat je niet wegglijd en je daardoor minder spanning op je upperback hoeft te houden.

sinds ik dit bovenstaande doe (alleen gebruik ik een anti slip matje ipv magnesium) heb ik totaal geen last meer van verkramping in mijn rug als ik bench met een arch.
 
In. Vooral als ik lower heb getraind de dag van te voren. Zo erg dat ik setjes abrupt moet stoppen, of m'n voeten languit waardoor hele legdrive weg is.
 
Ik heb dat ook een tijdje gehad, maar ben om die reden gewoon met belt om gaan liften. Heb nu nooit meer ergens last van en eigenlijk nooit meer aan gedacht tot nu, maar denk niet dat het heel veel kwaad kan om ook gewoon lekker te doen.
 
Zorg dat je bovenrug mobieler wordt (over foamroller heen hangen met een achterover gekanteld bekken). Nu zul je dit blijven houden.
 
Back
Naar boven