Fitness Seller

Benchpress barbell (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Chewie

Huge Freak
20 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
8.966
Waardering
196
Lengte
1m94
Massa
128kg
Vetpercentage
22%
Simpel en al 1000x voorbij gekomen:
Hoe zwaar zijn die dingen nou?
 
tenzij je van die light-ass bitch-stangetjes hebt.

dan 10kg
 
Olympische stang is 20kg zonder sluitringen

Sluitringen zijn 2.5kg ieder.
 
Wij hebben van die veerklemmen (die je als een knijper in moet knijpen) en bij de stnag is het gebied het stuk waar je het gewicht op moet schuiven is glad,
en bij het squatrek een stang met ribbels waar je die ringen om heen moet doen en vastkan draaien.
 
Die bij het squatrek is waarschijn een olympische
 
En die bench barbells zijn dan nog wel 20kg he ?
Voelt wel net zo zwaar als die squatbarbell (maarja dat kan ook me mind zijn die ze even zwaar wilt laten aanvoelen)
 
Als het een gladde stang is met knijpringen dan weeg hij 10 kilo en geen 20.


Groeten bigboy25.
 
De stangen met gladde dikkere uiteinden en 'gesneden' grip in het midden daar kunnen soms ook grote knijp veren voor bestaan, die stangen wegen ook 20 kg.
 
Originally posted by Ilya
tenzij je van die light-ass bitch-stangetjes hebt.

dan 10kg

Die van mij wegen allebei 10kg, maar toch zou ik er niet graag een flinke klap van krijgen :eek:
Maar die van mij is tot 160kg geloof k belastbaar, dus 80kg elke kant. Dat is t nadeel vooral....
Maar voor mij nog niet, aangezien ik nog geen 170kg gebruik bij oefeningen...(helaas :()
 
Die bench stangen met die dikke gladde uiteinde, heeft kwa veren en gewichten die erop gaan, dezelfde maat als die van het squatrek

En dan heb je die dunne barbells nog die bij de afdeling ez bar formaat hoort
 
Originally posted by Chewie
Die bench stangen met die dikke gladde uiteinde, heeft kwa veren en gewichten die erop gaan, dezelfde maat als die van het squatrek




Dan zal die benchstang ook wel 20 kg zijn, ik dach dat je die dunne stangen bedoelde :)

Anders weeg je hem op de weegschaal, hebben wij op de sportschool ook gedaan met de nieuwe dumbbells.

Kijken of het gewicht een beetje klop,zat een kleine afwijking in maar dat was misschien de weegschaal wel :D


Groeten bigboy25.
 
Weegschaal is kapot...lcd scherm gaat niet meer aan en als ie het doet dan is het de snelste manier om aan te komen / af te vallen,
Dan ben ik 60kg dan juiste gewicht, dan 140kg k*t ding dus :)
 
Volgens mij weegt die bij ons ook 20 kilo.
 
voor zover ik weet zijn die stangen met dat gladde stalen uiteinde 20 KG
en die met die "kunstof zwarte uiteinde" 10 KG
 
ik weet niet hoor, maar doe eens als volgt.......

pak een gewicht van 10 kg op en daarna de stang.......

even zwaar ??

zo niet dan is de stang 20kg

meestal zijn die dingen 10 of 20. Ik heb maar heel zelden stangen gezien van 15kg.
 
heb tot nu toe alleen maar stangen van 20 kg met gladde uiteinden en met schroefdraad uiteinden gezien.

Heb nog nooit een bankdruk barbell gezien die 10 kg woog.
 
ik wel. het verschil is duidelijk te voelen.
 
Originally posted by 3XL
Olympische stang is 20kg zonder sluitringen

Sluitringen zijn 2.5kg ieder.

Ja, ik hield daar nooit rekening mee.. ieder ander zet er klemmen op, maar ik draai elke keer de ring aan (het is zo'n staaf met schroefdraad) en had dat nooit meegeteld.
Ik wist alleen nog niet of de staaf echt 20 kg is en was van plan dat eens te wegen. Een van de medewerkers zei dat de sluitringen 2,5 kg waren, maar ze wogen dus 4 kg samen.. 2 kg elk. Die 4 kg tel ik nu dus mooi mee bij de oefening.. mijn sumo squat was dus niet met 65 kg maar met 69 kg.

In een andere sportschool waar ik afgelopen week was, hadden ze weer andere, die zwaarder leken. Daar draaide je twee vleugelmoeren aan...

Espi
 
Originally posted by Ilya
ik weet niet hoor, maar doe eens als volgt.......

pak een gewicht van 10 kg op en daarna de stang.......

even zwaar ??

zo niet dan is de stang 20kg

meestal zijn die dingen 10 of 20. Ik heb maar heel zelden stangen gezien van 15kg.
Jawel, maar dat zijn stangen waar de schijven ahw aan'gebakken' zijn. Je kunt er nog wel aparte schijven bijhangen, maar de staaf zelf weegt 10 kg en de schijven zitten er apart aan. De lichtste staaf heeft een 1 kg schijf aan elke kant en weegt dus 12 kg. De zwaarste heeft een 10 kg schijf en weegt 30 kg.
Met die staven doe ik meestal de good mornings.

greetz

Espi
 
Back
Naar boven