MuscleMeat

Benchpress loopt achter? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Quaint

Cool Novice
Lid geworden
17 jul 2011
Berichten
89
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
99kg
Vetpercentage
17%
hallo mede bb'ers

aan deze topic te zien loopt mijn BP achter

Squat 120 x 5
Deadlift 150 x 6
en Leg press 290 x 5
aleen mijn benchpress die loopt achter op 40???

ligt het aan mij techniek ofso??
 
hallo mede bb'ers

aan deze topic te zien loopt mijn BP achter

Squat 120 x 5
Deadlift 150 x 6
en Leg press 290 x 5
aleen mijn benchpress die loopt achter op 40???

ligt het aan mij techniek ofso??

Ik heb hetzelfde probleem, met bankdrulken kom ik nooit verder dan 20kg aan elke kant. Denk dat we gewoon door moeten blijven trainen dan komt het vanzelf wel!
 
even op kracht trainen, der zijn zat schema's bij de strongman sectie
 
Heeft niks met kracht te maken vind ik zelf..

Het is PUUR je techniek.

Zoek eens goed op op internet hoe je daadwerkelijk moet Benchen.
 
Ik heb hetzelfde probleem, met bankdrulken kom ik nooit verder dan 20kg aan elke kant. Denk dat we gewoon door moeten blijven trainen dan komt het vanzelf wel!

Ik had dit ook, maar ik heb een manier gevonden om toch vooruitgang te boeken! :D

Wat je moet doen is inderdaad op kracht trainen, maar je hoeft geen strongman schema over te nemen.

Vroeger begon ik met lichte gewichten en deed circa 8-10 herhalingen. Daarna pakte ik wat zwaarder en deed minder herhalingen, circa 6-8. Dit was altijd mijn uitgangspunt; 6-8 herhalingen per keer, want dan train je massa. Helaas boek je niet snel vooruitgang hiermee. Je blijft snel, in jouw geval, op 20 kilo per kant hangen.

Tegenwoordig is mijn laatste set nog steeds de zwaarste set, maar zo zwaar dat ik het maar maximaal 3 keer kan tillen. Aangezien ik alleen train vraag ik om assistentie zodat ik wel tot failure kan gaan. Ik merk dat ik de volgende week met de zwaarste set ineens 4 - 5 herhalingen kan doen. Dit houd ik dan nog een weekje vast. Na een paar weken lukt het me om dit 6 keer te doen, dus pak ik paar kilo's extra zodat mijn laatste set weer de zwaarste wordt met maximaal 3 herhalingen.

Heb ontdekt dat dit bij mij werkt en ben er blij mij, want niets is zo frustrerend als blijven hangen op dezelfde gewichten.
 
Lekker een tijdje powerlift style benchpressen (arched back, etc) tegen lage reps.

If you build it, he will come..... :)
 
Heeft niks met kracht te maken vind ik zelf..

Het is PUUR je techniek.

Zoek eens goed op op internet hoe je daadwerkelijk moet Benchen.

Dan zal iemand het hem ook moeten leren. Kan je wel betere techniek leren uit jezelf maar zonder veel herhaling val je toch terug in je oude techniek bij je max
 
Lineaire progressie.

40kg lukt, 42.5 niet? Toch een paar trainingen 42.5 proberen en anders opnieuw opbouwen vanaf 35 ofzo. Daarnaast fix je natuurlijk je techniek, voeding, slaap, etc.

42.5 x 5, 4, 3
42.5 x 5, 5, 4
42.5 x 5, 5, 5 => Great success!

of


42.5 x 5, 4, 3
42.5 x 5, 4, 4
42.5 x 5, 4, 3
42.5 x 5, 4, 3 => **** it, reset naar 35
35 x 5, 5, 5
37.5 x 5, 5, 5
40 x 5, 5, 5
42.5 x 5, 5, 5 => Great success!


Dat fimpje is trouwens niet de enige manier om goed te benchen, maar is gewoon de powerlift stijl.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven