XXL Nutrition

Benchpress Stagneert - Sets, Reps & Gewicht?

Bezoekers in dit topic

Jasper Balster

Cool Novice
Lid geworden
15 jan 2018
Berichten
220
Waardering
129
Lengte
1m75
Massa
92kg
Vetpercentage
14%
Ik heb een vraag over de benchpress, en ik specifiek te zijn het powerlifting gedeelte van de benchpress.

Ik train al jaren vooral hypertrofie gefocust met de benchpress, en heb door 3 sets van 12 mijn benchpress opgebouwd naar 140kg. Nu merk ik de afgelopen weken dat mijn benchpress langzaam zakt en ik slapper word ipv sterker. Ondanks ik 2x per week benchde en in een fors callorie overschot zat lukte het me niet om hoger te komen. Ik begon met 4x10 en starte week 1 met 100kg, week 2 redden ik 95 net voor 10x en de week erna nieteens.

Mijn vraag aan jullie is hoeveel en wat voor sets / herhalingen houden jullie aan voor een op kracht gefocusde benchpress?
 
Afwisseling. Zoek een schema en volg dat. Bij mij is t de ene keer 2x6, andere 3x6, 6x6... En kan verschillen in gewicht
 
Ja goed, continue je max aantikken en je gaat zwakker worden ipv sterker.
Deloaden en resetten.
 
Afwisseling. Zoek een schema en volg dat. Bij mij is t de ene keer 2x6, andere 3x6, 6x6... En kan verschillen in gewicht
Hoeceel van je 1rm voor 4x6 zou je aanraden?
 
Weekje lichter trainen bvb 60/70% van je werk gewicht. en daarna ipv 2x zwaar bankdrukken 1x zwaar 1x licht of beide x zwaar maar 1 of 2 reps van fail af blijven.
 
Back
Naar boven