MuscleMeat

Benchpress / Standing Military Press verbeteren ...

Bezoekers in dit topic

CursedTalon

...
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
29 apr 2009
Berichten
373
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
62kg
Vetpercentage
10%
Hallo,

Ik volg nu al een tijdje rippetoe (2 maanden nu) en heb wat tips nodig m.b.t Benchpress en Standing Military Press.

Squat, Deadlift en Pendlay Rows gaan vooruit maar Benchpress en Standing Military Press zit ik echt vast, in 2 maanden tijd ben ik maar 2.5 KG omhoog gegaan bij deze oefeningen. Ik druk met Benchpress max 5x40 KG en Standing Military Press maar 32.5 KG.

Ik heb vanalles geprobeerd, deloaden, meer reps (8 reps), variatie met gewichten/grip. Niks helpt terwijl ik bij de Squat en Deadlift ongeveer 2.5 KG per 1/2 weken erbij kan op dit moment.

Heb ik nu gewoon zwakke schouders of wat? Snap er niks van dus tips zijn welkom.
 
Ik heb vanalles geprobeerd

je bent pas 2maand bezig , dan kan je niet "vanalles proberen".
gewoon geduld hebben. goeie techniek gebruiken en blijven knallen
zal wel omhoog gaan
 
Een idee: Probeer eens een periode meer reps te doen 12-15 en hetzelfde gewicht te bereiken. Ik volg zelf een boek waarbij benchpress e.d. in 15 reps en 1 set worden uitgevoerd.

Zelf als 2 maanden starter ga ik snel aan een voedings schema om progressie te stimuleren, mijn vermoeden is dat jij ook nog geen voedings schema hebt. Gezien de reacties op de forum is regematig sporten + regelmatig cardio + voedingsschema the way to go. Ik ben nu het boek Burn Fat Feed the Muscle aan het lezen, miscchien een goede pointer voor jou.
 
Een idee: Probeer eens een periode meer reps te doen 12-15 en hetzelfde gewicht te bereiken. Ik volg zelf een boek waarbij benchpress e.d. in 15 reps en 1 set worden uitgevoerd.

Zelf als 2 maanden starter ga ik snel aan een voedings schema om progressie te stimuleren, mijn vermoeden is dat jij ook nog geen voedings schema hebt. Gezien de reacties op de forum is regematig sporten + regelmatig cardio + voedingsschema the way to go. Ik ben nu het boek Burn Fat Feed the Muscle aan het lezen, miscchien een goede pointer voor jou.

Geen schema? Bekijk mijn schema maar eens hieronder. En als ik geen schema had, waarom groeit de rest dan wel snel? ;)

Het ligt zeker niet aan mijn schema
 

Bijlagen

  • Dieet 1.xls
    35 KB · Weergaven: 82
Tijd om te deloaden dan?
 
Probeer je triceps wat meer aan te pakken. Dips, skullcrushers, pulldowns en inderdaad even deloaden. 20% eraf en weer opbouwen met 2,5 of 1 kg per keer erbij. 2 stappen achteruit, 3 vooruit! Je military press is lang niet slecht in verhouding, forceer deze echter niet (met een blessure aan je schouder kun je bijna niets meer!). Hoe lang ben je eigenlijk en hoeveel weeg je?
Bench press helpt bij mij om de stang keihard vast te pakken en proberen krom te trekken. Beetje schreeuwen erbij en hoppa!
 
Je vergelijkt militarypress met squat?
Met squaten pak je een behoorlijke spiergroep aan (quads)
Voorste schouderkop kan ik ook niet zoveel belasten...
Maar het gaat er wel om dat je vooruit gaat. Kijk liever naar je vooruitgang (met minder gewicht) dan naar hoeveel kg je tilt!
 
Update:

Bankdrukken ging maandag al wat gemakkelijker, toch iets vooruit gegaan. Ik merk dat ik zwaarder wordt maar ben nog steeds erg licht (61.5 KG, kom van 54 KG af) dus mijn stats zijn dan niet zo slecht aangezien mijn deadlift 1.5x mijn BW is.

Naja, vanaf vandaag ben ik begonnen met elke dag ook 1 KG boerenkoolstampot naar binnen te stampen (300 kcal meer dan ik heb met boterhammen eten)

Dus nu maar afwachten en zien of het helpt ...

Ohja, mijn biceps liggen ook achter, mijn triceps zijn al duidelijk zichtbaar maar biceps groeien nauwelijks. Wat is een goede oefening om die ook te groeien?

Sorry voor de late reactie :o
 
Chin ups voor je biceps als je rippetoe doed 2x8
 
5x40kg bp en 32.5kg mp is wel echt heel erg bizar weinig. Verhouding is op zich wel okee. Wat zijn je squat en DL stats? Msch ben je gewoon weakass in het algemeen en dan is meer eten de enige oplossing.
 
5x40kg bp en 32.5kg mp is wel echt heel erg bizar weinig. Verhouding is op zich wel okee. Wat zijn je squat en DL stats? Msch ben je gewoon weakass in het algemeen en dan is meer eten de enige oplossing.

DL 5x90 KG en squat 5x65 KG sinds gister.
 
Hallo,

Ik volg nu al een tijdje rippetoe (2 maanden nu) en heb wat tips nodig m.b.t Benchpress en Standing Military Press.

Squat, Deadlift en Pendlay Rows gaan vooruit maar Benchpress en Standing Military Press zit ik echt vast, in 2 maanden tijd ben ik maar 2.5 KG omhoog gegaan bij deze oefeningen. Ik druk met Benchpress max 5x40 KG en Standing Military Press maar 32.5 KG.

Ik heb vanalles geprobeerd, deloaden, meer reps (8 reps), variatie met gewichten/grip. Niks helpt terwijl ik bij de Squat en Deadlift ongeveer 2.5 KG per 1/2 weken erbij kan op dit moment.

Heb ik nu gewoon zwakke schouders of wat? Snap er niks van dus tips zijn welkom.

Meer eten .
 
Zo te zien heb je het topic goed gelezen Pheno, mijn voedingsschemastaat erin, ik zit op dit moment op bijna 3700 kcal voor iemand van 61 KG dus het ligt niet aan mijn voeding.
 
Hoe lang ben je? En hoeveel kg kom je per week aan? 3700kcal is nog steeds niet superveel ofzo. Dat is een stuk minder dan mijn onderhoud en ik ben een skinny geek.
 
Hoe lang ben je? En hoeveel kg kom je per week aan? 3700kcal is nog steeds niet superveel ofzo. Dat is een stuk minder dan mijn onderhoud en ik ben een skinny geek.

1.80 M en rond de 1-1,5 KG per maand. En hoe kan je onderhoud zo hoog zijn als je maar dun bent volgens jou? ???
 
Laatst bewerkt:
met je 5 x 40 kg, heb je de stang wel meegerekent??(De stang bij ons is 20 kg)
 
Je gewichten zijn dan wel laag, maar liggen gewoon goed in verhouding met squat en deadlift. Als je gewoon verder doet en algemeen sterker wordt, zullen die getallen (alle getallen) wel stijgen.
 
Back
Naar boven