XXL Nutrition

benchpress !!!STUCK!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zoiezo moet iemand dan 2 keer wennen? Eerst aan de sportschool en fitness, en dan na een aantal maanden ook nog eens aan losse gewichten.......

En goed trainingsprogramma bestaat meestal uit machines en uit oefeningen met losse gewichten. Waarbij de oefeningen met losse gewichten echt als basis moeten dienen.

Ook bij beginners.
Alleen machines is oude wijven-cardio fitness die 50 reps per set doen met de pin helemaal bovenin :rolleyes:
 
Sry mannen, niet akkoord.. Stel je maar es in de plaats van zo'n beginner.. Laat hen beiden doen, dan is het probleem toch opgelost?? Je moet toch kennis hebben van toestellen zowel als van gewichten?? Ik weet heus wel dat machines meestal gebruikt worden door oude taarten, olijke mannen met de spannende roze stretchbroek.. Ik gebruik ook amper de machines, en ik frustreer mij ook ten zeerste aan de nieuwe generatie "sportscholen", vandaar mn artikel in de artikelsectie.. Ik meen gewoon te zeggen dat zowel toestellen als gewichten moeten gekend zijn bij beginners.. Ze moeten van mij niet wennen aan de toestellen, maar als complete nitwit en super newbie, lijkt het mij het beste, dat zij eerst op hun gemak worden gesteld en dat zij niet direct naar de hardcore bb'er sectie voor de spiegel worden geschopt waar ze dan wat met hun tandestokerarmen staan te zwaaien.. Bovendien, hoe weet je wanneer iemand er echt voor zal gaan? Ga je al vanaf de 1ste dag iemand behandelen als een future Coleman?? Hoe veel vallen er af?? Hoe veel houden het vol?? Niet iedereen heeft het BB furie in zn aderen stromen.. Pas wanneer duidelijk is dat iemand er echt voor gaat, wanneer je het vuur in de ogen ziet, dan pas, laat je hem echt beginnen...


Maar dat is mijn mening natuurlijk...
 
Toen ik voor het eerst naar een sportschool ging lieten ze mij ook eerst de apparaten zien. Op een gegeven moment kwamen we in het ijzerhonk waar de echte bb'ers bezig zijn met ZWAARREEE gewichten. Tuurlijk dacht ik toen van o... daar moet ik nog maar ff wegblijven dan.

Door juist losse gewichten een bepaalde sfeer te geven alsof het speciaal is, kan je die gedachte wekken die jij bedoelt Bracke, zoals in mijn geval was. Maar losse gewichten zijn net zo gewoon als apparaten, en als newbies díe indruk gegeven wordt dan is er niks mis.

Daarbij komt ook nog dat veel apparaten niet ingesteld kunnen worden op jouw draaipunten.
Bijvoorbeeld als ik op een pec machine zit dan merk ik dat ik tegen mezelf zit te duwen omdat het scharnier punt niet precies boven mijn schouders zit. En zoiets valt niet altijd in te stellen.
 
Originally posted by ErEf
Toen ik voor het eerst naar een sportschool ging lieten ze mij ook eerst de apparaten zien. Op een gegeven moment kwamen we in het ijzerhonk waar de echte bb'ers bezig zijn met ZWAARREEE gewichten. Tuurlijk dacht ik toen van o... daar moet ik nog maar ff wegblijven dan.

Door juist losse gewichten een bepaalde sfeer te geven alsof het speciaal is, kan je die gedachte wekken die jij bedoelt Bracke, zoals in mijn geval was. Maar losse gewichten zijn net zo gewoon als apparaten, en als newbies díe indruk gegeven wordt dan is er niks mis.

Daarbij komt ook nog dat veel apparaten niet ingesteld kunnen worden op jouw draaipunten.
Bijvoorbeeld als ik op een pec machine zit dan merk ik dat ik tegen mezelf zit te duwen omdat het scharnier punt niet precies boven mijn schouders zit. En zoiets valt niet altijd in te stellen.

:) Inderdaad, losse gewichten hebben wel een bepaalde sfeer als je het aan newbies zou vragen.. Zou een newbie nooit de eerste dag voor de spiegel smijten. Ze worden geconfronteerd met hun verschil, hun mankement tov anderen, en ik spreek uit ervaring. Ik zou ook nooit de eerste weken voor de spiegel hebben willen staan. Nu ben ik toch al wat redelijk gevorderd, en nu krijg je mij niet meer van de spiegel weg te kloppen. Zoiets moet groeien, kan je niet van de eerste dag dwingen. Ik weet het, ik mag niet veralgemenen, ik spreek in dit geval voornamelijk over superecto's, die spiegels en zware mannen liever even vermijden..
 
Ja sorry hoor, maar dit vind ik eerder een kwestie van zelfwaardering als van goed leren te trainen..

Als je op die manier tegen training aankijkt kan je beter een jaar thuis in een donkere kamer gaan trainen.

Bij ons beginnen de beginners gewoon met losse gewichten. Het zijn juist mensen die eerst op de mach. wilen kruipen die raar aangekeken worden (zou er iets mis zijn met ze ?? )
 
Originally posted by 3XL
Ja sorry hoor, maar dit vind ik eerder een kwestie van zelfwaardering als van goed leren te trainen..

Als je op die manier tegen training aankijkt kan je beter een jaar thuis in een donkere kamer gaan trainen.

Bij ons beginnen de beginners gewoon met losse gewichten. Het zijn juist mensen die eerst op de mach. wilen kruipen die raar aangekeken worden (zou er iets mis zijn met ze ?? )

Misschien waar, is een kwestie van zelfwaardering.. Maar is dat niet de reden waarom je begint te trainen. Ik weet dat t bij jou mis niet het geval is omdat jij meer voor kracht traint dan voor de body. Maar bij veel mensen draait het om het lichaam. In de meeste gevallen vindt men zichzelf te mager, of te dik. In mijn geval was het te mager, en ik vond het niet erg geweldig om voor de spiegel te staan. De eerste maanden, jaren trainde ik meer met de machines. Ik kon mezelf niet aankijken in de spiegel. Ik vond mezelf te dun en te mager. Nu zoals ik al gezegd heb, is het helemaal anders. Nu heb ik veel meer massa en zit ik niet liever voor de spiegels met de losse gewichten. Zoals je zegt is het meer een kwestie van zelfwaardering. Vergeet niet dat dat ook een rol speelt.. Als je begrijpt wat ik bedoel.. ;)
 
Back
Naar boven