MuscleMeat

benchpress vs decline benchpress

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

beginnerrr

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 aug 2009
Berichten
55
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
79kg
wat is nou precies het verschil tussen deze twee?
ik heb hier ergens gelezen dat je bij decline minder je schouders gebruikt, maar dat deze twee voor de rest hetzelfde zijn?
wat klopt hier van? en is het dus verstandiger om decline benchpress te doen ipv van benchpress als je schouders wat voorlopen t.o.v. van je borst?
 
bij delince schakel je eigenlijk de schouders uit...en je traint de onderkant van de borst.
 
Accent ligt meer op de onderkant van je borst met decline, netzoals bij incline de bovenkant meer benadrukt wordt.
Decline is een manier om wat minder je schouders te gebruiken...andere technieken zijn isolatieoefeningen zoals flyes
 
persoonlijk vind ik decline fijner aangezien ik reletief zwakke schouder heb.. (oude blessure)
en die worden bij decline uitgesloten.. kwam op het id door een filmpje van dorian yates te kijken! aangezien die ook schouder blessure had/heeft
 
Decline, thx mr Yates;)
 
dit is trouwens het filmpje waar ik het over had..
hier zegt die ook ergens in dat hij zelf decline fijner vind ivm blessure van de schouder!
vandaar dat ik zelf decline fijner vind.. vandaag toevallig gewoon flat gebenched en voel de schouder weer iets..

[Link niet meer beschikbaar]
 
op die fiets dus.
 
dit is trouwens het filmpje waar ik het over had..
hier zegt die ook ergens in dat hij zelf decline fijner vind ivm blessure van de schouder!
vandaar dat ik zelf decline fijner vind.. vandaag toevallig gewoon flat gebenched en voel de schouder weer iets..

[Link niet meer beschikbaar]

Ik ben kort geleden gestopt met inclinepress en sindsdien geen last van schouder.

OT,
decline pakt ook de pec minor aan en laat de bovenste vezelbanen wat met rust, flat en incline niet of minder. en de schouders worden niet of nauwelijks belast met decline.
De decline beweging is ook met cable te doen.
Maar voor een goede borst hebben we alle 3 de presses nodig, helaas.
 
Decline is iets minder schouders(Maar schouders worden nog wel gebruikt!). Persoonlijk vind ik het superieur aan de flat benchpress. Zoiets als onderkant borst is onzin. Het spreekt heel de borst aan. Ha, zelfs de bovenkant borst wordt er gebruikt als synergist. Prima oefening dus.
 
Als je decline en incline doet is plat overbodig.
Alleen is plat wel de meeste fun :p

Sommige kunnen niet zo goed tegen decline drukken ivm druk op je hoofd. Maar verder top oefening. Helaas hebben ze in weinig sportscholen er meer een bankje voor.
 
Als je decline en incline doet is plat overbodig.
Alleen is plat wel de meeste fun :p

Sommige kunnen niet zo goed tegen decline drukken ivm druk op je hoofd. Maar verder top oefening. Helaas hebben ze in weinig sportscholen er meer een bankje voor.

Hoeveel graden pak je hem decline dan? Dacht eigenlijk dat dit slechts om 10/15 graden ging.
 
Hoeveel graden pak je hem decline dan? Dacht eigenlijk dat dit slechts om 10/15 graden ging.

Vraag je me wat. Sportschool waar ze zon bankje hadden trainde ik 5 jaar geleden ofzo haha geen id meer. Maar denk wel iets dieper denk +-30 graden maar is een gok dus kan het niet met zekerheid zeggen.
 
Decline is iets minder schouders(Maar schouders worden nog wel gebruikt!). Persoonlijk vind ik het superieur aan de flat benchpress. Zoiets als onderkant borst is onzin. Het spreekt heel de borst aan. Ha, zelfs de bovenkant borst wordt er gebruikt als synergist. Prima oefening dus.

de spier werkt maar 1 kant op helaas. de upper-spieren gaan nauwelijks werken bij decline. Je rekt die alleen maar.
 
Dan is het toch nog een synergist.

Nee juist niet,
de functie van de pec's is duwen en bij decline trekt ie dus.
Dan zou die tegenwerken, antagonist dus.

Je duwt de spier een richting op van boven naar beneden, die clavi-triangle loopt enigzins naar boven dus kan niet meewerken.
 
Ik vraag mij eigenlijk af hoe jullie de decline dan doen. Bij mijn sportschool hebben ze wel een decline bench, maar geen ''voetsteun'', dus als ik wat gewichten pak, schijf ik langzaam achterover..
Met een steun bedoel ik zoiets:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Zo'n steun heb je inderdaad wel nodig als je decline doet om wegschuiven te voorkomen.
 
Ik vraag mij eigenlijk af hoe jullie de decline dan doen. Bij mijn sportschool hebben ze wel een decline bench, maar geen ''voetsteun'', dus als ik wat gewichten pak, schijf ik langzaam achterover..

]

Is lastig,
bij ons is in de gym ook geen decline bank dus ik moet de beweging uit cable halen, thuis heb ik wel een buikbank(sit-up) met steunen dan doe ik het anders lekker thuis. Maar daar heb ik er geen steunen bij, ook lastig.

Maar als je wel een decline bankje hebt en geen steun fabriceer wat met een stang en schijven of is dat te laag? Of zet de kank zo neer dat je je voeten onder de stang van een smith rek kan klemmen (wel schijven er op doen natuurlijk anders til je de stang uit).Of t.o. een andere bank of wat dan ook.

ff puzzelen dus.
succes.
 
de spier werkt maar 1 kant op helaas. de upper-spieren gaan nauwelijks werken bij decline. Je rekt die alleen maar.

Decline is iets minder schouders(Maar schouders worden nog wel gebruikt!). Persoonlijk vind ik het superieur aan de flat benchpress. Zoiets als onderkant borst is onzin. Het spreekt heel de borst aan. Ha, zelfs de bovenkant borst wordt er gebruikt als synergist. Prima oefening dus.

http://forum.dutchbodybuilding.com/...and-decline-bench-presses-240066/#post4773907
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven