BenchPress

Discussie in 'Oefeningen' gestart door RougeMonkey, 18 okt 2002.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. RougeMonkey

RougeMonkey King of the hill Elite Member +10 jaar member Topic Starter

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Ik heb het idee dat ik de benchpress niet perfect uitvoer. Hoe breed moet je de stang pakken? Ik hoorde dat je pols op gelijke hoogte met je ellebogen moet zitten als je bovenarmen helemaal op de lijn van je schouders lopen (beetje moeilijk uit te leggen). Tot waar moet je de stang laten zakken? Ik zie wel eens mensen die hem tot op het borstbeen laten zakken, maar dat is toch vrij `ver`.

2. Ronbo

Ronbo Cool Novice +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Wat mij altijd verteld is dat je moet zorgen dat je ellebogen zich in een lijn moeten bevinden met de schouders. Als je dus de stang naar je borst laat zakken moeten niet je ellebogen naar voren gaan (in dit geval richting je tenen)
    Dit gebeurt namelijk wel als je een te smalle grip gebruikt, je gaat dan ook meer gebruik maken van je triceps en in mindere mate je schouders.

En ja je moet hem helemaal op je borst laten zakken voor optimale rek in je borstspieren. als je het met dumbbells doet kan je zelfs nog iets verder zakken. (doe het op gevoel je)

3. RougeMonkey

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Dank je,
    Ik laat hem ook altijd dat me borst zakken, maar ik vroeg me af op welk punt van mijn borst, die vraag heb je al beantwoord met je eerst antwoord, gewoon zorgen dat je ellebogen niet naar voren zakken. Kan je zo ook meer pakken dan als je je ellebogen wel naar je voren laat zakken?

4. RougeMonkey

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Dank je..
    Ben je nu ook zwaarder gaan pakken, aangezien je borst een grotere/sterkere spiergroep is

5. RougeMonkey

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    ok dan good luck :D

6. Soulreaver

Soulreaver Ripped Bodybuilder +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Ik deed hem zelf ook altijd verkeerd waardoor me borst achter bleef, heb qua kracht dan even een stap terug moeten doen om me meer op de uitvoering te concentreren, maar het gevolg is wel dat me borst goed gegroeid is en er beter uit is gaan zien...

7. RougeMonkey

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Is het de bedoeling dat je dat stang met je handen open (dat de stang in je palmen ligt) of met je handen om te stang heen bankdrukt?

8. Geurt-G

Geurt-G Cool Novice +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Dat maakt niet zoveel uit, maar met zwaardere gewichten pak ik h'm vast met m'n duim ook om de stang, dit ivm het evt. uitrollen v/d stang, het is echter wel zo dat als je de stang los vast hebt, dus alleen op je palmen, je polsgewricht iets anders belast wordt.

9. KRAMPUS

KRAMPUS Senior Moderator Super Mod +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    1.550
    De beste breedte is die waarmee je van nature zonder erbij na te denken jezelf opdrukt.
    Ik zie vaak dat aan nieuwelingen verteld word dat ze bv met de vinger tegen het streepje oid moeten gaan zitten, maar als iemand met mij traint vraag ik eerst altijd druk je een paar keer op, als hij/zij dan leg meet ik de afstand tussen de handen, en dit is de afstand voor bankdrukken.

Je lichaam kies onbewust de beste breedte, je kan soms wel eens experimenteren met breeder/smaller, maar de opdrukbreedte is de natuurlijkste en daardoor de beste.

Laten zakken naar je tepel

Val niet voor het breder en naar je strot is beter gelul, dit zorgt alleen maar voor blesures, af&toe wat experimenteren mag, maar maak er geen gewoonte van.

10. Chewie

Chewie Huge Freak +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    170
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m94
    Massa:
    128kg
    Vetpercentage:
    22%
    En als je natuurlijke opdrukhouden is: Small en je ellebogen langs je lichaam ipv naar buiten.
    Moet je dan nog steeds zo benchen?

11. Geurt-G

Geurt-G Cool Novice +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Normaal opdrukken is niet met je ellebogen langs je lichaam.

12. RougeMonkey

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Ik begrijp wat je bedoeld, ik denk dat als je aan willekeurige mensen gaat vragen of ze even willen opdrukken dat 80% van de mensen niet de juiste tenchniek gebruiken , bovendien is het met bodybuilding de bedoeling met de benchpress je borstspier het meest isoleert terwijl je van nature ook veel vanuit je triceps zou kunnen gaan drukken, denk ik :)

13. NewbieNeo

NewbieNeo Dutch Bodybuilder +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    op taekwondo moesten we altijd 3 setjes opdrukken, waarvan je handen 1tje in natuurlijke positie, 1tje extra dicht op elkaar en 1tje extra wijd uit elkaar...

volgens mij belast je bij wijd meer je triceps en bij dicht meer je borst.

14. PEOPLES_

PEOPLES_ Dutch Bodybuilder +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    :spaz: Volgens mij is het nou net andersom :nut:

15. WoUz

WoUz Cool Novice +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Ik pak hem altijd gewoon zoals ik het lekker vind, of het beste voel (dat zit toevallig wel in de buurt van de streepies)
    Verder moet je zorgen dat je je borst zegmaar naar voren houd, ik denk dat dit te vergelijken is met het naar achter/beneden duwen van de schouders zoals al eerder genoemd is. Ik laat um gwoon altijd tot op mijn borst zakken, -NIET- stuiteren zoals je ook sommige dildoos ziet doen (en die dan ook nog helemaal dr rug krom trekken om het ding weer omhoog te krijgen).
    En vooral goed ademen :)

16. RougeMonkey

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man

inderdaad, niet gaan `persen`, dat scheelt echt een paar reps ofzo :)

17. Chewie

Chewie Huge Freak +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    170
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m94
    Massa:
    128kg
    Vetpercentage:
    22%
    Dat opdrukken met de schouders langs het lichaam, das een manier waarop een vriend het doet van me en ik neem aan dat hij dus niet zo moet benchen :D

Bij benchen pak ik hem wat breder als normale push ups en verder doe ik bij benchen en pushups netjes me elleboogjes naar buiten :)

18. KRAMPUS

KRAMPUS Senior Moderator Super Mod +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    1.550
    Ik heb heb dus over de normale standaard vorm, niet over de variaties die mensen doet om het zwaarder of lichter te maken of een ander gebied te belasten.

19. wateengedoe2

wateengedoe2 Advanced Bodybuilder +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    Dat dacht ik ook, want ik kan me met armen dicht bij elkaar echt niet goed opdrukken! ;)

Soortgelijke Topics
  1. roey
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    753
  2. kdl2493
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    1.003
  3. iWJ
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    1.014

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie