Fitness Seller

BenchPress (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RougeMonkey

King of the hill
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
6.263
Waardering
2
Ik heb het idee dat ik de benchpress niet perfect uitvoer. Hoe breed moet je de stang pakken? Ik hoorde dat je pols op gelijke hoogte met je ellebogen moet zitten als je bovenarmen helemaal op de lijn van je schouders lopen (beetje moeilijk uit te leggen). Tot waar moet je de stang laten zakken? Ik zie wel eens mensen die hem tot op het borstbeen laten zakken, maar dat is toch vrij `ver`.
 
Wat mij altijd verteld is dat je moet zorgen dat je ellebogen zich in een lijn moeten bevinden met de schouders. Als je dus de stang naar je borst laat zakken moeten niet je ellebogen naar voren gaan (in dit geval richting je tenen)
Dit gebeurt namelijk wel als je een te smalle grip gebruikt, je gaat dan ook meer gebruik maken van je triceps en in mindere mate je schouders.

En ja je moet hem helemaal op je borst laten zakken voor optimale rek in je borstspieren. als je het met dumbbells doet kan je zelfs nog iets verder zakken. (doe het op gevoel je)
 
Originally posted by Ronbo
Wat mij altijd verteld is dat je moet zorgen dat je ellebogen zich in een lijn moeten bevinden met de schouders. Als je dus de stang naar je borst laat zakken moeten niet je ellebogen naar voren gaan (in dit geval richting je tenen)
Dit gebeurt namelijk wel als je een te smalle grip gebruikt, je gaat dan ook meer gebruik maken van je triceps en in mindere mate je schouders.

En ja je moet hem helemaal op je borst laten zakken voor optimale rek in je borstspieren. als je het met dumbbells doet kan je zelfs nog iets verder zakken. (doe het op gevoel je)

Dank je,
Ik laat hem ook altijd dat me borst zakken, maar ik vroeg me af op welk punt van mijn borst, die vraag heb je al beantwoord met je eerst antwoord, gewoon zorgen dat je ellebogen niet naar voren zakken. Kan je zo ook meer pakken dan als je je ellebogen wel naar je voren laat zakken?
 
Originally posted by smalluser
Ik pak de stang zo breed beet dat wanneer me bovenarmen parallel met de vloer zijn de elleboog hoek haaks (90 graden) is.

Laat hem dan gestaag zakken tot aan de borst (tepelhoogte of iets hoger) en druk hem dan weer uit.
Ik ben altijd een "schouder/triceps drukker" geweest waardoor denkelijk mijn pecs in ontwikkeling zijn achter gebleven.

Om te voorkomen dat je teveel uit je tri/schouders gaat drukken probeer je schouders naar beneden (richting bank) te drukken en richting je voeten zo isoleer je de pecs meer van de rest.

Doe dit ook sinds kort op advies van 3XL.


Groet Smalluser :thumb:

Dank je..
Ben je nu ook zwaarder gaan pakken, aangezien je borst een grotere/sterkere spiergroep is
 
Originally posted by smalluser

Nee (nog niet) ik denk juist doordat ik een verkeerde manier van pressen heb gehad dat ik nu eigenlijk pas de borst GOED aanpak Reinier.

Ik weet niet in wat voor verhouding maar voor me gevoel heb ik in het verleden met borst trainen denk ik de de twee "meewerkende" spiergroepen net zo zwaar belast.
M.a.w. qua belasting 33% borst 33% schouders en 33% triceps.

De toekomst en daar heb ik vertrouwen in zal uitwijzen dat op deze manier bankdrukken de kracht in de pecs het zal gaan winnen van de "meewerkende" spiergroepen !!!

Groet Smalluser :thumb:

ok dan good luck :D
 
Ik deed hem zelf ook altijd verkeerd waardoor me borst achter bleef, heb qua kracht dan even een stap terug moeten doen om me meer op de uitvoering te concentreren, maar het gevolg is wel dat me borst goed gegroeid is en er beter uit is gaan zien...
 
Is het de bedoeling dat je dat stang met je handen open (dat de stang in je palmen ligt) of met je handen om te stang heen bankdrukt?
 
Dat maakt niet zoveel uit, maar met zwaardere gewichten pak ik h'm vast met m'n duim ook om de stang, dit ivm het evt. uitrollen v/d stang, het is echter wel zo dat als je de stang los vast hebt, dus alleen op je palmen, je polsgewricht iets anders belast wordt.
 
De beste breedte is die waarmee je van nature zonder erbij na te denken jezelf opdrukt.
Ik zie vaak dat aan nieuwelingen verteld word dat ze bv met de vinger tegen het streepje oid moeten gaan zitten, maar als iemand met mij traint vraag ik eerst altijd druk je een paar keer op, als hij/zij dan leg meet ik de afstand tussen de handen, en dit is de afstand voor bankdrukken.

Je lichaam kies onbewust de beste breedte, je kan soms wel eens experimenteren met breeder/smaller, maar de opdrukbreedte is de natuurlijkste en daardoor de beste.

Laten zakken naar je tepel


Val niet voor het breder en naar je strot is beter gelul, dit zorgt alleen maar voor blesures, af&toe wat experimenteren mag, maar maak er geen gewoonte van.
 
En als je natuurlijke opdrukhouden is: Small en je ellebogen langs je lichaam ipv naar buiten.
Moet je dan nog steeds zo benchen?
 
Normaal opdrukken is niet met je ellebogen langs je lichaam.
 
Originally posted by Chewie
En als je natuurlijke opdrukhouden is: Small en je ellebogen langs je lichaam ipv naar buiten.
Moet je dan nog steeds zo benchen?

Ik begrijp wat je bedoeld, ik denk dat als je aan willekeurige mensen gaat vragen of ze even willen opdrukken dat 80% van de mensen niet de juiste tenchniek gebruiken , bovendien is het met bodybuilding de bedoeling met de benchpress je borstspier het meest isoleert terwijl je van nature ook veel vanuit je triceps zou kunnen gaan drukken, denk ik :)
 
op taekwondo moesten we altijd 3 setjes opdrukken, waarvan je handen 1tje in natuurlijke positie, 1tje extra dicht op elkaar en 1tje extra wijd uit elkaar...

volgens mij belast je bij wijd meer je triceps en bij dicht meer je borst.
 
:spaz: Volgens mij is het nou net andersom :nut:
 
Ik pak hem altijd gewoon zoals ik het lekker vind, of het beste voel (dat zit toevallig wel in de buurt van de streepies)
Verder moet je zorgen dat je je borst zegmaar naar voren houd, ik denk dat dit te vergelijken is met het naar achter/beneden duwen van de schouders zoals al eerder genoemd is. Ik laat um gwoon altijd tot op mijn borst zakken, -NIET- stuiteren zoals je ook sommige dildoos ziet doen (en die dan ook nog helemaal dr rug krom trekken om het ding weer omhoog te krijgen).
En vooral goed ademen :)
 
Dat opdrukken met de schouders langs het lichaam, das een manier waarop een vriend het doet van me en ik neem aan dat hij dus niet zo moet benchen :D

Bij benchen pak ik hem wat breder als normale push ups en verder doe ik bij benchen en pushups netjes me elleboogjes naar buiten :)
 
Ik heb heb dus over de normale standaard vorm, niet over de variaties die mensen doet om het zwaarder of lichter te maken of een ander gebied te belasten.
 
Originally posted by -PEOPLES-
:spaz: Volgens mij is het nou net andersom :nut:
Dat dacht ik ook, want ik kan me met armen dicht bij elkaar echt niet goed opdrukken! ;)
 
Back
Naar boven