XXL Nutrition

benchpress (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vince

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
948
Waardering
1
Zullen jullie denken, beginnen ze nou weer over bench press te z**ken ;)
Ik train nu ongeveer 2,5 jaar. Bench press zit op 85kg 10x.
Maar ik zit echt al een hele tijd vast. Geen vooruitgang in kracht.
Bench press is ook nooit mijn beste oef geweest.
Ik wissel wel redelijk af maar ik kan nooit goed uitmaken wat nu precies de zwakte is in de beweging. Heb zo de indruk dat het de combinatie is van triceps en zwakte van de borst. Schouders zit ok omdat ik nog steeds vooruit ga met shoulder db press.
Hebben jullie ervaringen met schema's die jullie kracht op de bench echt een stuk vooruithielpen. Heb ooit een 6-1-6-1-6 routine geprobeerd en heeft me 10kg opgeleverd.
Heb een hele tijd deze routine gedaan: BP (10-8-6-4); db press schuin (8-6-6) en flys (10-10-8) af en toe afgewisseld met kabel oefeningen of pec deck.
Het lijkt gewoon dat ik niet genoeg snelheid kan maken in het begin de beweging, wanneer de stang op m'n borst ligt. Vandaar dat er vaak té lang spanning op bepaalde spieren blijft en ze het te snel opgeven. Het einde van de beweging die door triceps wordt gedaan gaat iets beter maar geeft toch ook behoorlijk snel op. Iemand suggesties om explosiviteit te winnen in het begin van de bench press? Bepaalde schouder of borstoefeningen en trainingstechnieken?

thx!
 
1 dag extra benchen, met gewichten rond 45-60% van je 1RM, en waarmee je dus 6 tot 10 sets doet van 3 reps. het is de bedoeling de sets zo snel mogelijk uit te voeren zonder de stang op de borst te laten stuiteren. elke set zou niet langer dan 3.5 sec mogen duren.


verder... heb je sterke lats? dat kan ook een oorzaak zijn, je moet je lats leren gebruiken wanneer je bankt.
 
Heb ik zelf ook. Zit ook al minstens een jaar vast, maar maak me er niet te druk om. Mij gaat het meer om de groei en niet om zoveel om de kracht. Maar ik denk dat ik die benchpress maar es een tijdje niet meer doe en vervang voor dumbbell press. Kheb ergens een post van T gelezen dat ie al maanden geen BP meer doet en nog steeds goed voorruit gaat.
 
probeer eerst eens 3 a 4 weken db drukken en lekker diep gaan met je beweging. werkte bij mij ook. de aanhouder wint.
 
same problem bro! :(
 
Dump Bp ff en ga dumbbell pressen en dan maar schuin banken .... Door die dumbbellpress zou je wel wat kracht moeten winnen....It worked for me :)
 
Originally posted by Chewie
Dump Bp ff en ga dumbbell pressen en dan maar schuin banken .... Door die dumbbellpress zou je wel wat kracht moeten winnen....It worked for me :)

het heeft zeker ook voor mij geholpen, met dumbbellss schoot ik omhoog. ik doe nu 2x 46 kg dumbbell press.. Nou dat vind ik van mezelf wel mooi. toch binnen 1 jaar van 2x 20 kg naar 2x 46 kg :D
 
een gewicht pakken dat een stuk hoger ligt dan de 85..
bijvoorbeel 105 .. zo ben ik over het dooie punt heengekomen dat bij mij ook rond de 85 lag
 
Originally posted by chopper
een gewicht pakken dat een stuk hoger ligt dan de 85..
bijvoorbeel 105 .. zo ben ik over het dooie punt heengekomen dat bij mij ook rond de 85 lag

Werkt niet altijd. :o
 
Originally posted by Spike
1 dag extra benchen, met gewichten rond 45-60% van je 1RM, en waarmee je dus 6 tot 10 sets doet van 3 reps. het is de bedoeling de sets zo snel mogelijk uit te voeren zonder de stang op de borst te laten stuiteren. elke set zou niet langer dan 3.5 sec mogen duren.


verder... heb je sterke lats? dat kan ook een oorzaak zijn, je moet je lats leren gebruiken wanneer je bankt.

Ga dit eens proberen, denk ik. Hoeveel weken raad je dit aan vermits ik nog altijd op massa wil blijven trainen? Hoe zit het dan met de andere spiergroepen. Alleen benchen dan voor de pecs?
Gewoon 1x per week schouders en triceps blijven doen? Of ook snellere uitvoeringen proberen met lagere gewichten?
 
hehe, bandrukken voor kracht is eigenlijk iets anders dan wat je zou denken.... pecs spelen slechts een kleine rol in de bench press.

en gewoon een extra dag enkel die snelle bech doen, voor de rest zou ik niets veranderen aan je huidige schema. en wil je massa, dan moet je gewoonweg genoeg eten ;)
 
Back
Naar boven