XXL Nutrition

Benchpressing, Whats the use? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hjxm

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2008
Berichten
94
Waardering
1
Hallo,

Ik ben hjxm,
62 kg, 1.82m.

Mijn vraag is:

Bankdrukken, wat zijn de resultaten.

Naast dat het je er beter uit laat zien, vraag ik me af waar het nog meer goed voor is, bij welke bewegingen gebruik je bijvoorbeeld de spieren, Krijg je er bijvoorbeeld hardere slagen van?

Alvast bedankt.

Martijn
 
Laatst bewerkt:
Ja het is mogelijk, en nee het is geen antwoord op mijn vraag.
 
Laatst bewerkt:
als je goed had gekeken dan had je gezien dat bij wikipedia vooral staat dat het je borstspieren traint, en dus ook geen antwoord op mijn vraag is..

zover was ik al namelijk, heb het op internet echt niet gevonden en daarom ben ik hierheen gekomen
 
Laatst bewerkt:
Wil je nu weten wat je nu hebt aan ontwikkelde borstspieren wat je daar in het dagelijkse leven aan hebt en of je er harder van kan slaan? ???

Daarmee lijk je te denken dat krachttraining of bodybuilding nu allerlei zaken dienen in het dagelijkse leven en als dat bij bepaalde dingen al zo is zou dat niet de bedoeling zijn achter het beoefenen van de sport voor de meesten. Die spieren worden groter/sterker, that's it. Als je dat graag wil dan moet je dat soort oefeningen doen, ben je daar niet in geinteresseerd dan niet. Voor hardere stoten ga je boksen of regelmatig iemand op z'n bek slaan op straat. Wil je zo zo snel mogelijk leren sprinten dan ga je korte afstanden kneiterhard lopen buiten of je wordt lid van een atletiek vereniging. Wil je belachelijke hoeveelheden gewicht kunnen verplaatsen, een sterker/beter/whatever gevormd lichaam hebben, er gevaarlijker uit zien dan zou je krachtsporten kunnen doen. Als je ons wil duidelijk maken dat het nergens voor dient, geen maatschappelijk nut heeft dan kan ik je vertellen dat de meesten dat al weten alhoewel je dan weer kan steggelen over de definitie van nut.


ps

dit is ook internet
 
stoten=tieten?

zo ja, ja.
 
ok bedankt...

dat is allemaal optionele info waar ik eigenlijk helemaal niet om heb gevraagt en nee ik probeer niet duidelijk te maken dat de oefening nergens voor dient, ik wou alleen weten of je er ook bijv. harder van gaat slaan of wat dan ook...

Wil je nu weten wat je nu hebt aan ontwikkelde borstspieren wat je daar in het dagelijkse leven aan hebt en of je er harder van kan slaan? JA :) aanvulling: en of het nog effect heeft op je overal power of zoiets..
 
Laatst bewerkt:
Bench press is een van de oefeningen die de algemene kracht omhoog brengt, en ja dus je gaat er harder van slaan. Ik heb in mijn ongeveer 35 jaar durende escapades in de gevechtsport steeds bench press gedaan en het heeft mij zonder enige twijfel geholpen in mijn slagkracht.
Met zo'n laag lichaamsgewicht zou ik mij snel bezighouden met dergelijke oefeningen anders moet jouw eventuele tegenstander in een gevecht niet meer doen dan even hard blazen (niet sarcastisch bedoelt maar een opmerking voor je eigen welzijn).
 
Zulk een stats hebben ook een voordeel in het boksen probeer er maar eens op te slaan als er zulks een smalle paling voor je staat te wiebelen.
Klein graptje niet kwaad bedoeld.
 
Wil je nu weten wat je nu hebt aan ontwikkelde borstspieren wat je daar in het dagelijkse leven aan hebt en of je er harder van kan slaan? ???

Daarmee lijk je te denken dat krachttraining of bodybuilding nu allerlei zaken dienen in het dagelijkse leven en als dat bij bepaalde dingen al zo is zou dat niet de bedoeling zijn achter het beoefenen van de sport voor de meesten. Die spieren worden groter/sterker, that's it. Als je dat graag wil dan moet je dat soort oefeningen doen, ben je daar niet in geinteresseerd dan niet. Voor hardere stoten ga je boksen of regelmatig iemand op z'n bek slaan op straat. Wil je zo zo snel mogelijk leren sprinten dan ga je korte afstanden kneiterhard lopen buiten of je wordt lid van een atletiek vereniging. Wil je belachelijke hoeveelheden gewicht kunnen verplaatsen, een sterker/beter/whatever gevormd lichaam hebben, er gevaarlijker uit zien dan zou je krachtsporten kunnen doen. Als je ons wil duidelijk maken dat het nergens voor dient, geen maatschappelijk nut heeft dan kan ik je vertellen dat de meesten dat al weten alhoewel je dan weer kan steggelen over de definitie van nut.

Waar slaat dit nu weer op. Kracht is toch kracht en is dus nuttig. Het is echt niet alleen maar om te patsen, tenzij je enkel curls doet. Oefeningen als deadlift, squat, overhead press etc. hebben wel degelijk hun nut in het verbeteren van functionele kracht, zowel in het dagelijkse leven als in andere sporten. Waarom doen alle vechtsporters, sprinters, en vrijwel alle andere sporters (vanaf een bepaald niveau) aan krachtsport? Juist, omdat het een voordeel oplevert.

Bench press is niet meteen de meest funtionele oefening. Je ligt op je rug en duwt een gewicht van je borst, en daarbij gebruik je relatief weinig spieren. Het is echter een goede oefening voor het verbeteren van kracht in het volledige bovenlichaam. Voor welke bewegingen dit nuttig is? Vrijwel alle bewegingen waarbij je je bovenlichaam gebruikt om iets van je weg te duwen, gooien, stoten, etc.

Of je van bench pressen meteen harder gaat slaan, betwijfel ik. Voor een goede stoot heb je veel techniek nodig. Zonder deze techniek kan je je kracht niet overbrengen naar je vuist. Een goede stoot komt trouwens vooral uit de heupen, het bovenlichaam doet enkel in het laatste stukje van de slag mee, en op dat moment moet de stoot al op volle snelheid en kracht zijn.


Je moet bovendien een onderscheid maken tussen mensen die een oefening (bench press, squat, whatever) doen met het doel om sterker te worden, en mensen die het doen om grotere spieren te krijgen. Het spreekt voor zich dat de laatste groep minder "nut" in het dagelijkse leven zal ondervinden dan de krachtsporters.
 
als je louter borst wil trainen/ontwikkelen, druk dan met halters voor borst////veel beter!
en als je wil leren slaan, ga dan vechtsporten doen en kom niet zeiken op BB-forum
we kunnen ook vragen aan Sanca om een rondje te sparren met jou..
 
Als je harder wilt stoten, zal je en zwaarder moeten worden en ook je rug trainen.
Ik merkte toen ik begon met muay thai dat ik ook spierpijn had in mn grote rug spier, dus die gebruik je dan ook intensief.

Of wil je je vriend(in) harden stoten als je er boven op ligt? ik dag geval zou ik buiten je borst spieren om je omhoog te houden ook je billen trainen door te deadliften :roflol:
 
Of wil je je vriend(in) harden stoten als je er boven op ligt? ik dag geval zou ik buiten je borst spieren om je omhoog te houden ook je billen trainen door te deadliften :roflol:

en je buik..;):rolleyes:
 
als je stucadoor bent of tegelzetter of voeger ofzo dan heb je die spieren nodig

gr m
 
Zoek eens iets op over functionele kracht.
 
Ok mensen bedankt voor de info.. ja ik vroeg me dus gewoon af of je er bijv. harder van ging stoten enz ja.. de meningen verschillen een beetje maar het komt er dus op neer dat het toch wel werkt :cool:

Wat mijn gewicht betreft, ik wil heel snel aankomen maar ik denk dat ik een heel snel verbrandingsproces heb ofzo haha.. binnenkort ga ik ook Mammoth 2500 Weight Gainer ophalen, met 50g eiwitten in een shake moet dat wel lukken toch?

nogmaals bedankt voor de info over het bankdrukken :thumbup::thumbup::thumbup:

En ik heb nu ook een beetje de indruk: Meer Mass = Meer Power :D

op de drukbank druk ik nu 1 keer 70 kilo hehe maar ben wat dat betreft ook een beginnent fitnesser he

Thnx!
 
sups? doe dat pas wanneer je eten goed is dan. ofwel, eet 7,5 keer zoveel als wat je nu eet.

heb je ook al gesquat en gedeadlift?
 
Gewoon een beetje beginnen eten zal ook helpen
 
ja ik eet wel onregelmatig..
een kennis van mij zei dat ik er super lang over zal doen om mass te krijgen ivm mijn gewicht. maar ik wil het gewoon echt dus het gaat wel lukken, deadliften heb ik al gedaan met 20/30 kilo, ik leg de halterstang ook vaak in mn nek en dan buig ik door mn benen, weet niet of dat squatten is? "haha" :)
 
Back
Naar boven