AndroidHealthClinic

Bending

Bezoekers in dit topic

Fries

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2004
Berichten
380
Waardering
0
Wie is hier bezig met spijkerbuigen? Aangezien de filmpjes van de dieselcrew aanslaan hier, was ik benieuwd of dat met bending ook het geval was.

Ironmind nails, de standaard is de RED, en daar ben ik hard mee bezig.

Op de dieselcrew site staat een pdfje over het hoe en wat door greg amidon en dave morton.

Double overhand, Reverse en Double underhand zijn de 3 meest onderscheidende sTen.

ik zou zeggen, ga naar de ijzerhandel, schaf wat 6mmx16mm spijkers aan, of 7mm spijkers, en buig ze! :D
 
ga naar de ijzerhandel, schaf wat 6mmx16mm spijkers aan, of 7mm spijkers, en buig ze!
Ga ik binnenkort zeker nog eens doen, ben m,e nu nog aan het ontfermen over (telefoon)boeken/catalogussen scheuren. :)
 
Luuc, heb je de verschillende manieren al ontdekt? Poppen, enzo? Zoek google maar ff op Clay Edgin.

Heb me nog niet volledig verdiept in de technieken; heb op één of ander filmpje een techniek gezien: boek dubbelvouwen en weer terugvouwen dat niet alle bladzijdes op elkaar liggen, maar een ruimte ertussen zit: werkt goed!
Maar ik zal me er vanavond eens over heen buigen, tnx!
 
Ik ga er binnenkort aan beginnen. Ben eerst begonnen met die beginners grip routine van david horne z'n site. Daarna ga ik wat leveren proberen, en daarna benden etc.
 
Mooi jongens! Ik hoop dat er wat meer mensen geinteresseerd raken in grip, want ik wil toch binnen nu en volgend jaar de eerste Nederlandse Grip Wedstrijd gaan organiseren..

Voor wie mijn logje wil bijhouden:

gripperhell
 
Laatst bewerkt:
ff een schopje voor dit topic. Ben vorige week ook begonnen met benden aangezien ik toevallig een paar leuke spijkertjes tegen kwam bij de praxis (zie log voor meer info), en ben net ff wezen shoppen bij de praxis.

Resultaat:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

kosten: 2,19 + 2,29 + 2,39 euro, totaal: 6,87 euro.
Daarvoor heb je (lengte in mm's):
- 9 keer 55x125
- 6 keer 60x140
- 5 keer 65x160

Dus voor het geld hoef je het niet te laten. Een simpel handdoekje erbij en gaan met die banaan!

Fries: Ben je trouwens "verplicht" om een bep. techniek te gebruiken? Ik pak namelijk het eerste deel zoals jij in je filmpje en het 2e deel overhands.
 
Hehe, doen jullie die 'lifts' ook 'raw'? Of alleen 'geared'? :D

Maar idd, polskracht ligt voor het grijpen, de praxis zo eens bezoeken en hopen dat mn rechterpols het er mee eens is.
 
Goed idee!

Ik ga er zometeen ook een paar halen.
 
Ik zal straks eens even een filmpje proberen te maken met mijn fototoestel tijdens het buigen. Heb net de 65x160 al gebogen, en eerlijk gezegd ging dat veel makkelijker dan verwacht. Binnen een seconde of 15 (moest het handdoekje gedeeltelijk afrollen voor het laatste deel), was dat ding verloren :D

[EDIT]hier is het filmpje. het is wel lastig concentreren als er iemand zo op je vingers aan het filmen is :([/EDIT]
 
Laatst bewerkt:
Nice scorpi!

Tips: volgende keer de handdoek in tweeen doen, zodat je 2 versch. pads hebt die over de uiteinden komt. Raak je 'm ook niet kwijt :D

Check de filmpjes op youtube en gripboard. Je kan nog wel wat aan techniek doen zodat je zwaarder kan.

Probeer nu iets meer reverse, in plaats van wat je net deed. Tis ook techniek, maar als je nu de hand die 'm vasthoud met de elleboog in je zij meer vooruit houd, zeg maar onderarm 90graden, en dan je rechter gewoon dat ding beetpakt en dan drukt. Meer pols, meer snelheid en kracht.

suc6!
 
Wie is hier bezig met spijkerbuigen? Aangezien de filmpjes van de dieselcrew aanslaan hier, was ik benieuwd of dat met bending ook het geval was.

Ironmind nails, de standaard is de RED, en daar ben ik hard mee bezig.

Op de dieselcrew site staat een pdfje over het hoe en wat door greg amidon en dave morton.

Double overhand, Reverse en Double underhand zijn de 3 meest onderscheidende sTen.

ik zou zeggen, ga naar de ijzerhandel, schaf wat 6mmx16mm spijkers aan, of 7mm spijkers, en buig ze! :D


doe je aan duimspijkerbending? :D
 
ok ok, 60mmx160mm..
 
scorp,

Meerder sTen. Als je voor de reverse gaat, kinken tot 40 graden in reverse. Je doet 't bijna goed, kijk nog wat vaker naar de filmpjes. Afmaken overhand is natuurlijk geen probleem.
 
Ben even langs de Gamma gegaan voor wat spijkers, heb onder andere 4,0*100 gehaald, nu tijdens het trainen geprobeerd te buigen:

[afbeelding niet meer beschikbaar]
(2 oude sokken erom gewikkeld, aan beide zijden 1.)

[afbeelding niet meer beschikbaar]

:cool:
 
scorp,

Meerder sTen. Als je voor de reverse gaat, kinken tot 40 graden in reverse. Je doet 't bijna goed, kijk nog wat vaker naar de filmpjes. Afmaken overhand is natuurlijk geen probleem.

Thanks voor de info ;)
Ik heb er nu totaal 9 gebogen, varierend van 7mmX200mm, 6,5mmX160mm, 6mmX140mm en 6mmX160mm.

ik moet nog even iets betere stof vinden om te gaan gebruiken, want dat handdoekje is te dik en idd, lijkt me ook handiger om 2 stukken te hebben.

Die pakketten van IM zijn trouwens behoorlijk aan de dure kant, zeker als daar nog verzendkosten tot NL bovenop komen.
Gelukkig heeft mijn vriendin een eigen paard, dus de hoefijzers komen binnenkort ook deze kant op om gebogen te worden :D

Trouwens, zag je prestatie op gripboard.com met die lift van 411lbs (als ik het goed heb), heel erg netjes hoor met 1 hand :eek:!

Ben even langs de Gamma gegaan voor wat spijkers, heb onder andere 4,0*100 gehaald, nu tijdens het trainen geprobeerd te buigen:

[afbeelding niet meer beschikbaar]
(2 oude sokken erom gewikkeld, aan beide zijden 1.)

[afbeelding niet meer beschikbaar]

:cool:

Netjes hoor! Ik heb de 5mmX125mm ook nog liggen, maar daar krijg ik nog niet veel beweging in :(
Is denk ik net iets te kort om m goed vast te kunnen houden, maar dat komt nog wel ;)
 
Heb het zelf tijdens het deadliften gedaan; heb veel verhalen gehoord dat mensen tijdens zware compounds de grippers veel sneller en beter kunnen dichtknijpen. Dus ik dacht, waarom zou het niet werken met buigen! :D

Het is trouwens een geweldig gevoel om zo'n spijker te buigen!
 
Back
Naar boven