XXL Nutrition

beneliga?

Bezoekers in dit topic

naturell

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
26 nov 2009
Berichten
7.857
Waardering
540
Lengte
1m86
Massa
85kg
Vetpercentage
15%
Voorgeschiedenis:
Vanaf volgend seizoen zijn er in de jupiler pro leaugue weer 18 ploegen.
De competitiehervorming zal na dit seizoen een stille dood sterven. De ploegen in de Pro League hebben vandaag tegen de play-offs en voor een competitie met 18 ploegen gestemd.

Tijdens de stemming kozen twaalf van de zestien eersteklassers voor een terugkeer naar de oude formule. Ook Standard is het systeem met play-offs liever kwijt dan rijk. De grote vier – Anderlecht, Club Brugge, Racing Genk en AA Gent – zijn daar niet blij mee.
De ‘nieuwe’ competitie met achttien ploegen wordt vanaf volgend seizoen al in het leven geroepen. Dat wil zeggen dat er dit jaar twee extra ploegen uit tweede klasse de promotie kunnen afdwingen.


Zoekt G4 toenadering tot Nederland?
Ons voetbal is sinds gisteren hopeloos verdeeld. De elf kleinere clubs én Standard stemden voor een terugkeer naar de oude competitieformule met 18 clubs, tot woede van de grote vier. Die zouden nu de overstap naar een Bene-liga overwegen.


Anderlecht, Club Brugge, AA Gent en Racing Genk zijn niet te spreken over de beslissing van de twaalf andere eersteklassers. Ze kondigen dan ook een stevige reactie aan. Volgende week zitten de vier aan tafel om hun verdere strategie te bespreken. Er wordt vooral gespeculeerd over een afzonderlijke verkoop van de televisierechten, maar de vier zouden het wel eens over de landsgrenzen kunnen zoeken.

In de wandelgangen wordt immers gefluisterd dat de G4 een toenadering naar Nederland zou overwegen. Het oude idee van een BeNe-Liga, ooit gelanceerd door toenamlig Anderlecht-manager Michel Verschueren, komt dus weer bovendrijven. Het is nu afwachten hoe serieus de G4 is met zijn dreigement, en of de Nederlandse clubs de komst van de G4 zien zitten.
:roflol:
 
Laatst bewerkt:
boehoehoe ben blij dat standard verstand gebruikt, laat de rest maar bleiren als een baby
 
boehoehoe ben blij dat standard verstand gebruikt, laat de rest maar bleiren als een baby

Inderdaad, maar ik denk dat het gewoon loos dreigement is. Ze voelen zich op de tenen getrapt omdat de play offs zijn afgeschaft :treuren:
 
Lijkt me wel leuk. De top veertien van Nederland met de top vier van Belgie.
 
Goed idee. De 12 beste NL clubs samen met 6 Belgische clubs in een EREDIVISIE. Daaronder een Eerste divisie met restant van zowel Belgische als NL clubs en daaronder blijven gewoon de competities zoals die zijn. Twee degradanten in de Eerste Divisie en zowel vanuit Belgie als NL 1 kampioen van wat in NL nu de topcompetitie heet.

Het gaat echt verschil maken als je clubs als Willem 2, VVV, Excelsior vervangt voor Anderlecht, Brugge, Genk, Standard bijvoorbeeld.

Ben overigens een tegenstander van allerlei playoff projecten, geloof dat in Belgie de kampioen zelf niet zeker is aan het einde ?
Pure commercie en commercie heeft juist het voetbal kapot gemaakt met achterlijke bedragen. Elke club zeurt over Italiaanse en Spaanse clubs die met geld goochelen maar ga dan als club niet hypocriet doen als er met play off's weer een miljoen aan tv geld en recettes is te verdienen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een goed idee competitie word sterker, groter kijk publiek ,dus meer inkomsten dus betere spelers.
 
Lijkt me niet eens zo slecht! Is wel goed voor de competitie! maar het gaat toch niet gebeuren..
 
Goed idee. De 12 beste NL clubs samen met 6 Belgische clubs in een EREDIVISIE. Daaronder een Eerste divisie met restant van zowel Belgische als NL clubs en daaronder blijven gewoon de competities zoals die zijn. Twee degradanten in de Eerste Divisie en zowel vanuit Belgie als NL 1 kampioen van wat in NL nu de topcompetitie heet.

Het gaat echt verschil maken als je clubs als Willem 2, VVV, Excelsior vervangt voor Anderlecht, Brugge, Genk, Standard bijvoorbeeld.

Ben overigens een tegenstander van allerlei playoff projecten, geloof dat in Belgie de kampioen zelf niet zeker is aan het einde ?
Pure commercie en commercie heeft juist het voetbal kapot gemaakt met achterlijke bedragen. Elke club zeurt over Italiaanse en Spaanse clubs die met geld goochelen maar ga dan als club niet hypocriet doen als er met play off's weer een miljoen aan tv geld en recettes is te verdienen.

Zoiets zou de competitie wel sterker maken, maar denk niet dat dit gaat gebeuren. Van die play offs wordt vanaf volgend jaar trouwens afgeschaft in Belgie, wie komt er eigenlijk op zo'n systeem :roflol:
 
Ik ben ook voorstander van een Belenux competitie.
 
Zou heel erg mooi zijn. Maar het zal niet veel uitmaken voor ons dan. Jaar in jaar uit een Nederlandse kampioen dus blijft het eigenlijk nog steeds een Nederlandse kampioenschap. Mischien kunnen we de nieuwe competitie ook Eredivisie noemen, klinkt mooier ook. Ik zeg doen!
 
Ik ben ook voor een bene-liga, kan er alleen maar beter op gaan.
 
Zou heel erg mooi zijn. Maar het zal niet veel uitmaken voor ons dan. Jaar in jaar uit een Nederlandse kampioen dus blijft het eigenlijk nog steeds een Nederlandse kampioenschap. Mischien kunnen we de nieuwe competitie ook Eredivisie noemen, klinkt mooier ook. Ik zeg doen!

Anderlecht, Brugge in goeie doen en Standard zouden elk jaar strijden om de titel hoor. Of was je aan het trollen.
 
Back
Naar boven