AndroidHealthClinic

Beneliga (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tbeest

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
9 mrt 2012
Berichten
2.275
Waardering
75
Nog geen topic hierover precies, zijn jullie voor of tegen?

Hier persoonlijk ben ik voor, Ajax, Feyenoord, PSV, Anderlecht, Brugge en Standard in één competitie oogt wel leuk vind ik. :cool:

Al zal een titel voor onze Belgische clubs er dan wel niet inzitten de komende jaren

Niveau zal ook wel omhoog gaan maar niet op het niveau Italië of Duitsland natuurlijk... met 27 miljoen inwoners samen blijft het nog altijd een vrij klein landje

en bij de dames werkt het ook dus waarom bij de heren niet
 
Het is gewoon niet haalbaar met de politieke situatie in België.
 
Hoezo wat is er dan verkeerd in België
 
Trouwens politiek heeft daar weinig mee te maken, als de beste clubs van België en Nederland morgen beslissen dat ze in één competitie willen spelen dan kan de politiek dat toch niet tegenhouden, enkel ongelijkheid van het minimuminkomen is lager in België dan in Nederland dus dat moet weggewerkt worden
 
Als België splitst staan ze daar mooi met het BeNeCompetitie. Vroeger mocht het geeneens van de UEFA. Er is pas sinds kort een precedent met de Balkan League, als die er al komt tenminste.
 
Als België splitst staan ze daar mooi met het BeNeCompetitie. Vroeger mocht het geeneens van de UEFA. Er is pas sinds kort een precedent met de Balkan League, als die er al komt tenminste.

Dan wordt het toch gewoon een VlaNedWal league? verandert helemaal niets aan de zaak
 
Hoezo dan, als België splitst maakt dat toch niets uit voor de voetbalclubs in dit land
 
ik hoop dat het er een keertje van komt. Het liefst zo snel mogelijk na het lopend seizoen
 
Feyenoord - Standard Liege. Lijkt me gezellig. Clubs als Roda/nac/ado/nec etc zullen hier nooit mee instemmen want dit word hun ondergang.
 
Gaat niks worden, is al vaak onderzoek naar gedaan en voor Nederlandse kijkers/fans is er totaal geen interesse in. (Belgen weet ik het niet).
En gaat het niveau er nou echt op vooruit? De subtop wordt wat breder maar de top wordt echt niet beter. De stadions in Belgie zijn niet om aan te zien en toeschouwersaantallen zullen dalen.
Leuke derby's zullen gaan verdwijnen en wat voor een affiniteit hebben beiden landen met elkaar? Ik denk dat er weinig Nederlanders interesse hebben in Belgische clubs en andersom.
Clubs als Heerenveen (25.000 toesch., Groningen(20.000 toesch.) ,AZ (17000 toesch) zullen bijv. na dit jaar plaats moeten maken voor Lokeren, Bergen en Kortrijk gezien de huidige ranglijst. Wat voor aantallen trekken die, en hoe ziet hun stadion eruit? Voegt toch niks toe lijkt me?
 
Samensmelting van tv gelden is meer inkomsten dus betere spelers. Meer kans op extra plaats in CL is meer inkomsten. Ajax, PSV meer kans om weer eens Cl-winner te worden :o
 
nee man die belgen kunnen er geen klote van
 
nee man die belgen kunnen er geen klote van

En de Limburgers wel?

Ik ben voor PSV en ik vin het wel leuk, gemiddeld met 5 doelpunten verschil van VVV winnen. Maar de spanning die komt kijken bij een wedstrijd PSV-Anderlecht lijkt me nu toch iets leuker
 
Gaat niks worden, is al vaak onderzoek naar gedaan en voor Nederlandse kijkers/fans is er totaal geen interesse in. (Belgen weet ik het niet).
En gaat het niveau er nou echt op vooruit? De subtop wordt wat breder maar de top wordt echt niet beter. De stadions in Belgie zijn niet om aan te zien en toeschouwersaantallen zullen dalen.
Leuke derby's zullen gaan verdwijnen en wat voor een affiniteit hebben beiden landen met elkaar? Ik denk dat er weinig Nederlanders interesse hebben in Belgische clubs en andersom.
Clubs als Heerenveen (25.000 toesch., Groningen(20.000 toesch.) ,AZ (17000 toesch) zullen bijv. na dit jaar plaats moeten maken voor Lokeren, Bergen en Kortrijk gezien de huidige ranglijst. Wat voor aantallen trekken die, en hoe ziet hun stadion eruit? Voegt toch niks toe lijkt me?


De clubs die jij noemt: heerenveen, groningen en AZ zitten gewoon in een beneliga hoor

20 clubs waarvan 12 NL en 8 BE om te beginnen, kan na 5 jaar even goed 16-4 of 10-10 geworden zijn

Zeg nu zelf, Heerenveen, Groningen en AZ horen toch tot de top 12 van Nederland
 
ook een lokeren/kortrijk/genk/ - psv?

En dan heb ik het nog niet over de onderlingen duels tussen de Belgische clubs. Een Heerenveen-Groningen ,NEC-Vitesse ,Willem2-NAC , Ajax-AZ ,Feyenoord-Sparta ,Mvv-Roda etc komen dan niet meer voor.

Mee doen om bedragen die grotere spelers verdienen kunnen we toch niet, beter is de jeugd de kans geven voor de ontwikkeling van je nationale elftal. Iets waar clubs zich nu meer mee bezig gaan houden met Ajax voorop. Een CL zal er nooit meer in zitten, ook niet met een beneliga.

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 18:18 ----------

De clubs die jij noemt: heerenveen, groningen en AZ zitten gewoon in een beneliga hoor

20 clubs waarvan 12 NL en 8 BE om te beginnen, kan na 5 jaar even goed 16-4 of 10-10 geworden zijn

Zeg nu zelf, Heerenveen, Groningen en AZ horen toch tot de top 12 van Nederland

Hoe kom je bij 20 clubs? Het moet niet gekker worden. 18 max als je het niveau hoog wilt houden. Heerenveen staat 13e.
 
Nederland

Ajax
Feyenoord
PSV
Twente
Heerenveen
Groningen
Utrecht
NAC
Vitesse
AZ
Roda JC
NEC

België

Anderlecht
Club Brugge
Standard
KRC Genk
AA Gent
KV Mechelen
Beerschot
KV Kortrijk

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 18:21 ----------

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 18:18 ----------

[/COLOR]

Hoe kom je bij 20 clubs? Het moet niet gekker worden. 18 max als je het niveau hoog wilt houden. Heerenveen staat 13e.


Wat is er in godsnaam gek aan 20 clubs?

Beneliga = 20 clubs, 12 NL en 8 BE om te starten dat heeft Duchatelet al aangegeven.

Gent staat ook 13de. Dus?
 
Back
Naar boven