Fitness Seller

Beneliga (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

En Heracles er zo maar uit laten terwijl die hoger staan dan Groningen, Heerenveen en AZ? Je kan toch niet zo maar wat teams eruit vissen op basis van "grote" ? De ranglijst zou moeten gelden als kwalificatie.
haha het bijna failliete NAC in deze lijst is echt een lachertje. Die zijn blij als ze nog in de eredivisie spelen komende jaren.

Overigens, stel het is na een aantal jaar nog een competitie met 4 beglische clubs, wat kopen de belgen hier nog verder voor? Hun hele competitie verkloot door dit idee. Het is dan gewoon de eredivisie met de belgische topclubs. Die zien dat scenario niet zitten.
 
Nederland

Ajax
Feyenoord
PSV
Twente
Heerenveen
Groningen
Utrecht
NAC
Vitesse
AZ
Roda JC
NEC

België

Anderlecht
Club Brugge
Standard
KRC Genk
AA Gent
KV Mechelen
Beerschot
KV Kortrijk

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 18:21 ----------




Wat is er in godsnaam gek aan 20 clubs?

Beneliga = 20 clubs, 12 NL en 8 BE om te starten dat heeft Duchatelet al aangegeven.

Gent staat ook 13de. Dus?

Grote + moet erin, en nog een ploeg of 2, volgens gemiddelde prestaties van de afgelopen 5 jaar ofzo.

Beerschot heeft het budget niet. Zal eerder lokeren(of een grotere Waaslandse fusieclub) worden en nog een.

Ik zou persoonlijk liever een Vlaned competitie hebben. Standard vind ik niet zo belangrijk+ de verplaatsingen zijn nog verder.
 
En Heracles er zo maar uit laten terwijl die hoger staan dan Groningen, Heerenveen en AZ? Je kan toch niet zo maar wat teams eruit vissen op basis van "grote" ? De ranglijst zou moeten gelden als kwalificatie.
haha het bijna failliete NAC in deze lijst is echt een lachertje. Die zijn blij als ze nog in de eredivisie spelen komende jaren.

Overigens, stel het is na een aantal jaar nog een competitie met 4 beglische clubs, wat kopen de belgen hier nog verder voor? Hun hele competitie verkloot door dit idee. Het is dan gewoon de eredivisie met de belgische topclubs. Die zien dat scenario niet zitten.

Ik heb enkel de clubs genomen uit NL met de meeste toeschouwers omdat ik de eredivisie niet echt ken, dit is slechts een voorbeeld

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 18:29 ----------

Grote + moet erin, en nog een ploeg of 2, volgens gemiddelde prestaties van de afgelopen 5 jaar ofzo.

Beerschot heeft het budget niet. Zal eerder lokeren(of een grotere Waaslandse fusieclub) worden en nog een.

Ik zou persoonlijk liever een Vlaned competitie hebben. Standard vind ik niet zo belangrijk+ de verplaatsingen zijn nog verder.

Standard is onze mooiste Belgische club vind ik persoonlijk, zou echt zonde zijn om die niet in de beneliga te zien

Hebben trouwens ook veel fans zitten in Vlaanderen
 
Nederland

Ajax
Feyenoord
PSV
Twente
Heerenveen
Groningen
Utrecht
NAC
Vitesse
AZ
Roda JC
NEC

29gfk34.jpg
 
Ik heb enkel de clubs genomen uit NL met de meeste toeschouwers omdat ik de eredivisie niet echt ken, dit is slechts een voorbeeld

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 18:29 ----------



Standard is onze mooiste Belgische club vind ik persoonlijk, zou echt zonde zijn om die niet in de beneliga te zien

Hebben trouwens ook veel fans zitten in Vlaanderen

Precies, je kent de eredivisie niet omdat je er geen interesse in hebt. En ik niet in de Belgische. En dan wel staan te springen om onderlinge duels?

En niet te vergeten, wat zal er gebeuren met veel mooie clubs die een divisie lager gaan spelen? Deze gaan allemaal verloren in een nog minder interessante competitie daar onder. Clubs met nieuwe volle stadions kunnen hun toekomstplannen in de prullenbak gooien.
 
Precies, je kent de eredivisie niet omdat je er geen interesse in hebt. En ik niet in de Belgische. En dan wel staan te springen om onderlinge duels?

En niet te vergeten, wat zal er gebeuren met veel mooie clubs die een divisie lager gaan spelen? Deze gaan allemaal verloren in een nog minder interessante competitie daar onder. Clubs met nieuwe volle stadions kunnen hun toekomstplannen in de prullenbak gooien.

Hoezo zouden fans in 2de klasse hun teams niet gaan steunen?

Trouwens 2de klasse zal ook op tv komen dus dat zal geen vergeetput zijn zoals die nu vaak het geval is
 
Hoezo zouden fans in 2de klasse hun teams niet gaan steunen?

Trouwens 2de klasse zal ook op tv komen dus dat zal geen vergeetput zijn zoals die nu vaak het geval is

Denk je dat nou werkelijk?
Kijk voor de grap eens naar toeschouwers aantallen in de 2de klasse van ons, om te huilen. Deze clubs hebben juist de wedstrijden tegen toppers als Ajax,Feyenoord,PSV nodig om te zorgen dat een club leeft bij de achterban. Mensen kopen een seizoenskaart om deze topwedstrijden. Als deze er niet meer zijn, gaan deze clubs ten onder.
 
Denk je dat nou werkelijk?
Kijk voor de grap eens naar toeschouwers aantallen in de 2de klasse van ons, om te huilen. Deze clubs hebben juist de wedstrijden tegen toppers als Ajax,Feyenoord,PSV nodig om te zorgen dat een club leeft bij de achterban. Mensen kopen een seizoenskaart om deze topwedstrijden. Als deze er niet meer zijn, gaan deze clubs ten onder.

en wat the **** maakt dat precies uit? Als die clubs echt afhankelijk zijn van Ajax PSV en Feyenoord omdat anders niemand wil komen, wat maakt het dan uit als ze verdwijnen?
 
en wat the **** maakt dat precies uit? Als die clubs echt afhankelijk zijn van Ajax PSV en Feyenoord omdat anders niemand wil komen, wat maakt het dan uit als ze verdwijnen?

Sociale cohesie
 
Denk je dat nou werkelijk?

Natuurlijk denk ik dat, momenteel worden al per weekend 2 wedstrijden uitgezonden op TV van 2de klasse

2de klasse zal een sterke opwaardigering kennen als er 8 extra eersteklassers bijkomen bij vaste waarden en ook al ex eersteklassers Moeskroen, Antwerp, Westerlo, STVV, Aalst dus dat is zeker de moeite om uit te zenden.

Bovendien trekken clubs die bovenaan 2de klasse spelen vaak meer volk dan clubs die onderaan bengelen in 1ste klasse.

Zo had Charleroi vorig jaar vaak wedstrijden in 2de met meer dan 10000 toeschouwers terwijl in eerste klasse ze slechts een 7000-7500tal toeschouwers trekken.
 
haha België, good one.
 
Natuurlijk denk ik dat, momenteel worden al per weekend 2 wedstrijden uitgezonden op TV van 2de klasse

2de klasse zal een sterke opwaardigering kennen als er 8 extra eersteklassers bijkomen bij vaste waarden en ook al ex eersteklassers Moeskroen, Antwerp, Westerlo, STVV, Aalst dus dat is zeker de moeite om uit te zenden.

Bovendien trekken clubs die bovenaan 2de klasse spelen vaak meer volk dan clubs die onderaan bengelen in 1ste klasse.

Zo had Charleroi vorig jaar vaak wedstrijden in 2de met meer dan 10000 toeschouwers terwijl in eerste klasse ze slechts een 7000-7500tal toeschouwers trekken.

Die cijfers gelden niet voor Nederland. Zodra een club degradeert dalen altijd de toeschouwersaantallen. Ook al doet men het jaar erop mee bovenin.
Een 2e klasse wordt voor deze clubs echt de doodsteek. Onze 2e klasse is al een veredelde amateurcompetitie te noemen.

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 22:21 ----------

en wat the **** maakt dat precies uit? Als die clubs echt afhankelijk zijn van Ajax PSV en Feyenoord omdat anders niemand wil komen, wat maakt het dan uit als ze verdwijnen?

Dat is het hele Nederlandse voetbal met al zijn charmes wat dan verdwijnt. Zo kan je net zo goed een leaque met alleen de beste 8 clubs beginnen omdat er van 20 de helft toch al kansloos is om de titel. Dat maakt dus heel veel uit, maar dat ik dat nog moet uitleggen zegt denk ik al genoeg. Clubs hebben elkaar nodig.
 
Laatst bewerkt:
Er is sinds dit seizoen reeds een BeNe-liga in het vrouwenvoetbal. 8 Belgische en 9 Nederlandse teams. De competitie bestaat uit 2 fasen: Tot aan de winterstop zullen de ploegen spelen binnen de landsgrenzen. De vier beste teams uit elk land nemen het daarna tegen elkaar op voor de titel. De ploeg die op het einde de meeste punten verzameld heeft, wint het kampioenschap.
 
Klopt.

Bij de Belgische vrouwen zijn de vier beste ploegen: Lierse, Beerschot, Standard en Anderlecht. Uit Nederland nemen Ajax, Twente, ADO Den Haag en PSV/FC Eindhoven deel aan de mini-competitie.

Eindstand België:

Standard 14 39
RSC Anderlecht 14 25
Lierse 14 23
Beerschot AC 14 21
STVV 14 20
Club Brugge 14 18
OH Leuven 14 13
Zulte Waregem 14 3

Eindstand Nederland:

FC Twente 14 34
ADO Den Haag 14 29
PSV/FC Eindhoven 14 23
Ajax 13 21
Telstar 14 15
PEC Zwolle 14 14
FC Utrecht 14 10
SC Heerenveen 13 5



Standard Fémina won de voorbije 2 jaar 2 keer de BeNe supercup en zijn dus (licht) favoriet voor de Bene competitie.
 
Anderlecht
Club Brugge
Standard
KRC Genk
AA Gent
Charleroi
Beerschot of Antwerp
KV Mechelen

Deze 8 clubs hebben het meeste potentieel in België.
 
Anderlecht

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Club Brugge

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Standard

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

KRC Genk

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

KAA Gent (nieuw stadion is binnen enkele maanden klaar)

jgqq6c.jpg


Beerschot of Antwerp

IMG_0054.jpg


of

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Charleroi

809.jpg


KV Mechelen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
photo.jpg


stadion-de-kuip(feyenoord)(2).jpg


En dit is een stadion dat bij ons te oud is en plaats moet maken voor een nieuwe, hier zouden de Belgen van dromen...Hier zijn alle stadions nieuw en voor 90% bezet.

De Belgische stadions kunnen gewoon niet tippen aan die van Nederland, het zou onze competitie erop doen achteruit gaan. En dan zijn de foto's nog vanuit de meest gunstige hoek genomen.
 
het zou onze competitie erop doen achteruit gaan.

Geloof je toch zelf niet? Wat jij dus zegt is dat de nr20 uit Holland beter is dan de nr1 uit België, onmogelijk
 
Ik bedoel het natuurlijk breder dan jij opvat. De interesse van het publiek in Nederland zal minder worden. Hier hangt alles mee samen. tv gelden, sponsoring, uiteindelijk de kwaliteit van een hele competitie.

Het 1e jaar zal de kwaliteit misschien iets omhoog gaan, maar niet de interesse van de kijker. Wij hebben trouwens niet eens een nr. 20. Dat de nummer 4 van Belgie misschien iets beter is als de nummer 10 van ons wil nog niet betekenen dat de competitie daardoor meer allure gaat krijgen door deze onze ploegen maar te vervangen.
Zodra het nieuwe eraf is en de kijker weer terug verlangt naar de Nederlandse onderlinge derby's zal deze competitie een flop gaan worden en het niveau dalen. Grote onderzoeken hebben al vaker aangetoond dat dit een flop gaat worden. Staar niet blind naar niveau van de huidige spelers maar kijk naar de big picture.

---------- Post toegevoegd Wed 16 Jan 2013 om 18:23 ----------

In de nieuwste vi.

In de nieuwe Voetbal International is een enquête gehouden over de mogelijke komst van de BeNeLiga. Bijna geen enkele club zit te wachten op het samengaan van de Nederlandse en Belgische competitie. Martin van Geel denkt dat de BeNeLiga er nooit zal komen. ‘Wij zijn geen voorstander van de BeNeLiga omdat we denken dat onze supporters en sponsors er ook niet op zitten te wachten. In onze optiek voldoet de Eredivisie aan alle voorwaarden. Wij spelen graag onze topwedstrijden tegen de grote clubs, maar ook een wedstrijd zoals FC Groningen - Feyenoord is altijd heel aantrekkelijk en heeft historie'

'Zo’n wedstrijd spelen we liever dan tegen Standaard Luik. Persoonlijk denk ik dat die BeNeLiga er ook nooit zal komen. Niet voor niets hebben de clubs uit de Eredivisie de televisierechten voor de komende jaren verkocht aan FOX. Dat duidt erop dat alle Nederlandse clubs er volgens mij hetzelfde over denken.’
 
De interesse van het publiek in Nederland zal minder worden.

Hoezo dan?

Feyenoord - Brugge
Feyenoord - Anderlecht
Feyenoord - Standard

spreken denk ik toch meer aan dan partijtjes tegen VVV, RKC, NEC, Willem 3. Niet alleen voor de betrokken clubs maar ook voor een neutrale supporter.

tv gelden, sponsoring, uiteindelijk de kwaliteit van een hele competitie.

Die zullen inderdaad stijgen... maar natuurlijk niet op het niveau van de Premier League of Bundesliga, daar zijn we gewoon te klein voor.

Een Beneliga lijkt mij vooral leuk voor de topclubs en voor de neutrale toeschouwer. Een fan van Lokeren, Lierse, Zwolle of Roda JC zit hier inderdaad niet op te wachten omdat dergelijke clubs te weinig potentieel hebben daarin een rol te kunnen spelen.

Bijkomend voordeel: tweede klasse in NL en België zullen een sterke opwaardering kennen door tv gelden wat ook sponsoring en de toeschouwersaantallen ten goede komen

---------- Post toegevoegd Wed 16 Jan 2013 om 18:35 ----------

Over je citaat: Groningen - Feyenoord is een wedstrijd die ook gewoon doorgaat in de Beneliga hoor.
 
Back
Naar boven