Fitness Seller

Benen 1x in de 2 weken . . toch groeien ?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KaLe

Mommy's little monster
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
26.154
Waardering
413
Lengte
1m69
Massa
95kg
De laatste tijd merk ik dat ik na week nog lichte spierpijn in mijn quads voel (als ik zacht op druk). Ik heb dan ook de laatste 2 keren benen trainen, ze 1 x in de 2 weken aangepakt (kwam door oomstandigheden erg goed uit trouwens). kan dit kwaad voor de groei om het vaker zo te doen? of moet ik zo snel mogelijk weer terug naar de 1 keer per week, ook al heb ik nog lichte spierpijn ?
 
denk dat dat verschilt per persoon, bij mij groeien ze iig nog prima als ik ze maar eens in de 2 weken doe.
 
En ik train ze juist wel in ieder geval 1 keer in de week soms 2 omdat dit bij mij werkt.
Ze liepen eerst behoorlijk achter en omdat er veel topics mbt overtraining waren trainde ik ze eigenlijk maar 1 keer in de 2 weken.
Maar voor mij werkt juist wat vaker beter (bij benen dan).
 
Ik train ook altijd de boven benen dan ( Hamstings en dijbenen ) altijd 1 keer per week. Kuiten Train ik ook nog 1 keer per week maar dan andere dag
 
2 x per week is bij mij ook de beste formule........
 
1 x in de week groeien mijn benen t hardst op...
maar ik fiets ook heel veel.

denk dat je gewoon voor jezelf ff moeten kijken wat t beste voor je is.
 
Misschien de leg ext om de twee weken doen en verder wel gewoon blijven squatten.

Fiets je veel?
 
fiets veel jah. gewoon normaal fietsen , niet Esperantisto sT :D
 
Originally posted by KaLe
fiets veel jah. gewoon normaal fietsen , niet Esperantisto sT :D

Deed ik dus ook en dan voelde ik wel extra spanning. Nu fiets ik wat minder en krijgen ze ook meer rust. Voelde meteen een stuk beter.

Zelf heb ik vaak last van m'n hamstrings. Aan beide benen meerdere malen (in)gescheurd met bloeduitstortingen enzo bij 't voetballen. :mad: Maar ik zou zeker wat minder fietsen en rustig aan doen met die leg extention. Volgens mij kan je dan met squats en leg presses nog flink groeien en toch voldoende rust geven aan je quads.
 
Gewoon even uitvogelen wat bij jou het beste werkt! Het lijkt mij 1x per twee weken omdat je benen nog niet hersteld zijn na 1week. Maar jij kan dit het beste bepalen!

Suc6
 
Ik train mijn benen 2 keer per week en daarbij fiets ik nog vier dagen in de week en ook bij mij blijven ze groeien.
Het is bij iedereen verschillend
 
Het kan misschien ook tijdelijk zijn omdat je benen het niet gewend zijn en denken dat ze rust krijgen en dan pak je ze opeens weer aan
 
Ik train mijn benen 1 maal id week en jog dan nog eens 3 maal id week, ik wil ze zeker niet overbelasten, dus 2 keer per week trainen zou volgens mij alles behalve goed zijn.


Maar je moet dat natuurlijk allemaal voor jezelf uitzoeken!! Als ik benen getraind heb heb ik minimum 2 dagen nodig voor te herstellen.
 
ik denk nog wel 4 dagen ook
 
Vaak trainen: benen worden sterker, maar niet gespierder
Weinig trainen: je voelt steeds lang spierpijn en ze worden ook niet veel sterker of gespierder


Ga er dus tussen in zitten.. als je nog een week spierpijn van benentraining hebt, dan zou ik ze vaker gaan trainen (2x of zo) tot dat niet meer zo is en dan teruggaan naar 1x per week.

Mietjes!

'k Heb di na de 400 van het weekend weer sumo squat gedaan, maar was wo te slap met spinning en leg press ging helemaal niet meer, dus 1 dag tussenpauze is net wat te weinig.

Espi
 
Laatst bewerkt:
als ik je een keer in de 2 weken pak dan groeien ze ook..maar goed ik heb het voordeel dat ik genetisch releijk goede benen en kuiten heb...maar ja mijn borst groeit daarentegen weer langzamer
 
Dat noemen ze nu een Freudiaanse verspreking :D

Espi
 
Als je nu eens 1 week alleen de compound oef zou doen, bvb Squat, Leg press ...
en de week daarop mss alleen isolatie oef, of compound en iso oef? !!

Wat vinden jullie ervan?
 
Back
Naar boven