MuscleMeat

Benen/billen

Bezoekers in dit topic

Doelbereiken

Novice
Lid geworden
4 jun 2017
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
68kg
Beste leden,

Ik doe 5 uurtjes per week aan krachttraining. Ik wil graag de binnenkant van mijn benen/knieën strak hebben. Mijn billen mogen strakker. Hoe kan ik dit bereiken, volgend jaar zomer met getrainde strakke sexy benen het strand op of over straat in een korte jumpsuit?

Fijne dag!

20170604_103924-01.jpeg


20170530_205833-01.jpeg
 
Enige manier is zorgen dat je minder calorieen inneemt als dat je nodig hebt (kcal's in vs out).

De plekken waar vet zich ophoopt is genetisch bepaalt, dus vetverlies gebeurd over je gehele lichaam.
Plaatselijk vet verbranden gaat (helaas) niet.

Succes !
 
Ik zou dan inzetten op 300 tot 500 Kcal's per dag.
Goed KT ernaast doen, anders treedt er spierverlies op.
 
Ik zal dan min 500 kcalorieën minder moeten innemen op een dag? Ik mag geen zuivel. Ik eet amper brood. Ik ben gek op chocola, drink enkel water en thee. Ben gek op fruit en groente. Vlees eet ik wel maar het liefst vis.

Ik ben gestopt met hardlopen en fietsen. Ook heb ik een zwangerschap achter de rug. Ik ben aangekomen, weeg nu 69 kg? Lengte is 168cm. Toen ik 62 kg woog had ik redelijk strakke benen maar de binnenkant van m'n knie gaat maar niet weg..

Op de sportschool doe ik alles wat goed is voor de benen. Wat ik dan vooral merk is dat de voorkant van m'n benen vorm krijgen. Gewoon doorgaan? Ik baal enkel wel dat afvallen er voor heeft gezorgd dat cup c naar b is gezakt. Vet op bovenlichaam is er dan ook amper.
 
Klinkt alsof je met voeding maar wat doet en geen idee hebt wat je e/k/v is.


reken je onderhoud uit.
300 eronder.

GOED trainingschema, dus bijv fb 3x per week.

Borsten zijn voornamelijk vet weefsel dus ja, die zullen krimpen.
 
Wat de mannen hiervoor mij ook zeggen.
Daarnaast basis : squat squat squat
Legpress , legext, leg curls, lunges, stifflegged deadlift of romanian dl etc

Welke oefening doe je zelf?
 
Voor je billen zou je eventueel de volgende oefeningen kunnen doen:

Glute bridge
Hip thruster
Rope cable pull through

Varieren in sets en herhalingen.

Plus de tips die hier boven staan voor je benen en een goed eetschema (meer eiwit (bijvoorbeeld wit vis / tonijn in je schema) om je gewicht te reduceren. Groente kan je onbeperkt eten, fruit moet je mee oppassen omdat er ook kcal en koolhydraten inzitten en vaak weinig eiwitten, dus die moet je ook meetellen maar kunnen prima in een schema als je het lekker vindt. Eerst je BMR (laten) berekenen. En er dan onder gaan zitten. Stel je ideale gewicht is 62 kg (met een kcal tekort van 500kcal per dag) dan duurt het circa 14 weken voordat het er voor jou ideaal uitziet. De volgende zomer haal je dan maar ik verwacht dat je zelfs deze zomer al goed op weg kan zijn met wat inzet (maand augustus).

Grove schatting: Ik weet niet je exacte situatie maar je kcal per dag komen met 3 tot 5x per week sporten op circa 2200 kcal per dag onderhoud - 500 kcal zit je op 1700 /1800 kcal per dag.
 
Bedankt voor alle adviezen.

Op de sportschool doe ik de legpress, squat, lunges en legcurl. Misschien doe ik inderdaad ook maar wat, dat geldt ook voor mijn voeding. Ik eet niet door bewust naar mijn lijf te luisteren. Integendeel het is een uitlaatklep. Op de sportschool ga ik zo'n beetje alle apparaten af. Ik ga er wel hard tegen aan en geniet er ook echt van.

Ik heb onlangs een meting laten doen en volgens die vrouw was alles netjes. Ik heb alles binnen de perken en grenzen echter dit is niet wat ik wens.

Ik ben wel daadkrachtig, volhardend als ik die knop omzet is het ook weer gedaan. Ik ga het ook doen. Die oefeningen zoek ik op, mijn voeding houd ik bij de eerste dagen met de app en ga daarna weer eens voor de spiegel staan.
 
Meten is weten.

In jou geval zou ik mijn Kcal's gaan tracken, dit kan al met een simpele app.
Bijv. My Fitnesspal.

Zo leer je jezelf lichamelijk ook beter kennen.

Probeer er eerst achter te komen wat je onderhoudsbehoefte is.
 
54.1% vochtpercentage,42.5 spiermassa, 25.1 bmi, 3.3 kg botmassa, 168 cm, 69.9 kg, 26.8 vetpercentage & 1820 calorieën

In de spiegel kijkend is er verandering. Ik heb een meting op mijn nieuwe weegschaal gedaan en deze resultaten krijg ik te zien. Ik ben nu helemaal klaar met ongezond eten. Het maakt me misselijk en breekt veel van mijn energie af lijkt het wel. Het lastige is dat ik geen zuivel mag. Kip en vlees vind ik niet fijn om te eten. Vis wel. Groente en fruit mag ik wel samen met noten, peulvruchten maar liever geen brood. Ik hou van chocola met wat koekjes maar liever chocola.

Als ik nu ga bijhouden met een calorieinname van 1300 kilocalorieën stop ik zodra ik in de spiegel kijk en het welletjes vind. Ik wil wel 'vol' blijven maar wel getraind.
 
Ik heb een meting op mijn nieuwe weegschaal gedaan

Je hebt een "smart" weegschaal gekocht ?

Ik ben nu helemaal klaar met ongezond eten.

That's the right spirit !

Het lastige is dat ik geen zuivel mag.

Mag ik ook niet, waarom mag je dat niet ? Lactosevrije zuivel een optie ?

Kip en vlees vind ik niet fijn om te eten

Iig zijn wat dierlijke eiwitten wel zo handig.
 
Je hebt een "smart" weegschaal gekocht ?



That's the right spirit !



Mag ik ook niet, waarom mag je dat niet ? Lactosevrije zuivel een optie ?



Iig zijn wat dierlijke eiwitten wel zo handig.

Acne krijg ik van zuivelproducten. Ja echt. Ik hou van alle soorten vis moet voldoende zijn? Soja producten gebruik ik frequenter. Ik heb onlangs ook een proefles gedaan met een personal trainer. Het lijkt me effectief maar ik kan het ook goed af zonder. Van tijd tot tijd eens samen trainen kan fijn zijn voor de juiste uitvoering van de oefeningen. Hoe slaag jij er in om je vetpercentage te verlagen?
 
Acne krijg ik van zuivelproducten. Ja echt. Ik hou van alle soorten vis moet voldoende zijn? Soja producten gebruik ik frequenter. Ik heb onlangs ook een proefles gedaan met een personal trainer. Het lijkt me effectief maar ik kan het ook goed af zonder. Van tijd tot tijd eens samen trainen kan fijn zijn voor de juiste uitvoering van de oefeningen. Hoe slaag jij er in om je vetpercentage te verlagen?
Je vetpercentage verlagen is niet zo moeilijk.. Precies doen wat degene hier boven schreven.
 
Ja vis is okay (heeft een volwaardig aminozuurprofiel). Probeer wat te varieeren, idd soja (wat noten bijv.).

Tja ik houd mijn vetpercentage "laag" door op mijn voeding te letten.

Dat is de (enige) sleutel, zorgen dat je minder Kcal's binnen krijgt als je nodig hebt (althans in het geval als je gewicht wil verliezen).

Als je eenmaal op een mooi gewicht zit is het een koud kunstje om dit te handhaven.
 
De plaatsen waar je - en meeste vrouwen vermoed ik - vet wil verliezen, zijn ook diegene waar het vet het laatst zal verdwijnen. Dit komt omdat bij vrouwen die regio rijker is in alpha2-adrenoreceptoren. Daardoor komt het vet er moeilijker vrij, en moet je eerst een eind doordiëten tot dat gebeurt. Kunt daar wel een paar conclusies aan vastmaken :

- Een crash dieet zal niet helpen, het zal falen lang voordat je bereikt wat je wil bereiken. Dus erg laag gaan in caloriën zal contraproductief zijn. Je hebt een dieet nodig dat je ligt, dat haalbaar is en dat je kan volhouden.
- Het moet er eerst af, maar daarna met iets cleaner te eten op onderhoud, en zeker met krachttraining er bij zal je resultaat wel makkelijk te onderhouden zijn.
- Het verstevigen en het afvallen staan los van elkaar.
 
Back
Naar boven