Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De reden dat ik de front squat aanhaal is dat de front squat jou forceert om een goede houding aan te houden. Dit kun je weer gebruiken om de houding in de back squat te verbeteren.Front squat legt meer de nadruk op de quads dan de glutes/hams. Maar de totale belasting is bij back squat groter. Back squat is dus effectiever voor leg size dan front squat.
Je moet gewoon wat verschillende manieren proberen. Ik zou beginnen met een hogere frequentie (2-3x per week squatten) waarbij je ook in de lagere rep ranges en met zwaardere gewichten gaat squatten. Wetenschappelijk onderzoek lijkt toch erop te wijzen dat dat effectiever is. Daarnaast altijd zorgen dat je lager dan paralel gaat als dat fysiek mogelijk is. En ik weet niet wat ik me moet voorstellen bij de crossfit bal squat maar het klinkt als een slecht idee.
Die bal is puur om je te triggeren dieper te gaan, heb 'm er ook niet altijd achter liggen [emoji12]
Zal volgende week ergens worden. Die bal ligt achter je bij het squatten, zodat je die met je kont aan kan tikken zegmaar..
Zou de frontsquat kunnen proberen, maar in hoeverre stimuleert dit mijn benen beter dan met een gewone squat? Of is het puur zodat ik ze op een andere manier prikkel?
Ook kun je varieren met oefeningen en de volgorde van oefeningen. Vb: leg extensions voordat je gaat squatten (je quads zullen schrikken).
Ik sluit me hier wel bij aan. Ik zou experimenteren met variabelen zoals frequentie, volume en intensity. Repranges aanpassen dus. Wel gestructureerd, niet elke week wat anders gaan doen.Front squat legt meer de nadruk op de quads dan de glutes/hams. Maar de totale belasting is bij back squat groter. Back squat is dus effectiever voor leg size dan front squat.
Je moet gewoon wat verschillende manieren proberen. Ik zou beginnen met een hogere frequentie (2-3x per week squatten) waarbij je ook in de lagere rep ranges en met zwaardere gewichten gaat squatten. Wetenschappelijk onderzoek lijkt toch erop te wijzen dat dat effectiever is. Daarnaast altijd zorgen dat je lager dan paralel gaat als dat fysiek mogelijk is. En ik weet niet wat ik me moet voorstellen bij de crossfit bal squat maar het klinkt als een slecht idee.