Fitness Seller

Benen noodzakelijk? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mich

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
22 mrt 2003
Berichten
280
Waardering
1
Een vraagje... Ik ben nu zo'n 6 maanden redelijk intensief aan het trainen ( 3 x per week), en ben al enige dagen op dit forum aan het rondkijken en ben al een stuk wijzer geworden. Nu mijn vraag, vanwege een knieblessure is het voor mij zo goed als onmogelijk om mijn benen te trainen. Uit de verschillende posts op dit forum blijken dingen als deathliften en squatten toch wel erg belangrijk te zijn.

Beperkt het niet trainen van mijn benen mijn algehele groeiproces? Ik train namelijk voornamelijk om massa te kweken.
 
heel simpel gezegd : ja.


verder is squatten een van de beste oefeningen om van een knieblessure terug te komen, geloven of niet.
 
hmm, niet het antwoord waar ik op hoopte, maar wel wat ik verwachte. Zal het de groei van mijn bovenlichaam erg beperken, of zijn de effecten van het niet trainen van mijn benen niet al te ernstig?

Squatten is geen optie, het betreft een blessure waar ik tot mijn 20e hoogstwaarschijnlijk nog wel last van blijf houden. (ben nu 18 jaar oud)
 
Ik denk dat je wel goed zou kunnen groeien, maar alleen heb je dan kippen poten :P
 
Haha, nouja 't is niet anders...... in ieder geval bedankt
 
wat heb je dan voor een blessure? ik heb 2 jaar lang met een kniebandage getraint ivm met m'n kruisbanden.

Squaten en zware lunges kan ik, mits ik uitgebreid ben opgewarmd
 
Het heeft te maken met het groeien, ik heb er last van gekregen op mijn 15e en ben er vorig jaar mee naar de dokter geweest. Kreeg daar te horen dat het kraakbeen niet in propierte wasvan mijn knieschijf en het hierdoor "klem" kwam te zitten. Het komt redelijk veel voor schijnt, en dient naarmate je ouder wordt te verdwijnen.
 
hopelijk...

want je weet echt niet wat je mist :D

je bent waarschijnlijk redelijk groot, met lange ledematen?
 
hmmm, helderziend???? Klopt inderdaad.

Het gekke is echter, ik heb zo'n 2 jaar flink aan thai boxen gedaan maar toen heb ik er geen last van gehad. En daar komt toch ook echt een hoop op je knieën neer.

Maar bij het squatten ga ik helemaal stuk.
 
Toch gaan squatten, maar dan wel licht beginnen. Physiotherapeuten die sportmensen behandelen, laten deze ook squatten, leg-pressen en zelfs leg extension.
 
Zou niet te rap opgeven!
En die squats? Die heb je nodig! Squat dragen toe tot je overal spiergroei. Waarom probeer je niet eerst een tijdje free squats zonder gewicht om je knieen te laten wennen.
 
Ik trainde mijn benen niet omdat ik mijn benen al te groot vond en mijn boven lichaam groter wou hebben. Maar sinds kort train ik ze toch maar. Het geheel word ook mooier daar door.
 
Mijn benen zijn ook enorm groot, vergeleken met mijn boven lichaam, ik train ze daarom niet echt hard, ik wacht eerst ff tot mijn bovenlichaam wat groter is dan ga ik ze hard pakken.
 
vooral als je massa wilt winnen is het belangrijk om je ben te trainen, je wordt ietsje vetter ivm met de bulk en als je je benen niet zou trainen veel vet hoopt zich daar op
 
Ik ben geen dokter en zal je dan ook niet gaan vertellen wat je moet doen, wat je kan doen is een fysiotherapeut opzoeken en vragen wat de mogelijkheden zijn. Probeer desnoods meerdere fysio's.

Succes ermee
 
Originally posted by exarchos
vooral als je massa wilt winnen is het belangrijk om je ben te trainen, je wordt ietsje vetter ivm met de bulk en als je je benen niet zou trainen veel vet hoopt zich daar op


idd dat ook.
 
Ik ben net voor het eerst weer gaan squatten(zonder gewicht), en heb tot op heden nog geen echte last.........
 
Originally posted by exarchos
vooral als je massa wilt winnen is het belangrijk om je ben te trainen, je wordt ietsje vetter ivm met de bulk en als je je benen niet zou trainen veel vet hoopt zich daar op

Niet zoveer om het vetter of niet vetter worden, maar om de totale spiergroei in het lichaam... Je kunt nu eenmaal geen beer zijn en 150kg drukken als je nog geen 50kg kunt squaten.
 
Originally posted by Bodyman
Ik ben geen dokter en zal je dan ook niet gaan vertellen wat je moet doen, wat je kan doen is een fysiotherapeut opzoeken en vragen wat de mogelijkheden zijn. Probeer desnoods meerdere fysio's.

Vraag eens aan BOS dan (bestoldschool)... Die is fysio.
 
bij een scooterongeluk heb ik mijn knie- en kruisbanden afgescheurd....jaar later voel ik er niks meer van...zelfs niet na 10km hardlopen...kan dus wel degelijk...

dokters zeiden tegen mij ook dat ik nooit meer intensief met mijn benen kon sporten...nou je ziet het...

rustig beginnen...steeds iets zwaarder...en je zult zien dat het wel goedkomt...

succes!
 
Back
Naar boven