MuscleMeat

Benen & Squatten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Grietje

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
25
Waardering
0
Ik heb dankzij jullie 2 goede oefeningen erbij gevonden.De dumbbell lunge en de dumbbell squat.
Nu is het mijn plan om 2x per week benen te gaan doen,en wil graag jullie mening/tips horen.
Heb vandaag deze oefeningen gedaan:
Dumbbel lunge 3x10 met 5kilo.
Dumbbell squat 3x10 met 5kilo
Leg Press 3x12 met 40 kilo
Sitting Calve Raise 3x10 met 25 kilo
Leg Curl 3x10 met 10 kilo
Daarna half uur cardio.
Nu wil ik de Leg extension 3x10 25 kilo erbij doen +adductor 3x15x 15kilo en de abductor 4x 15c 25 kilo.
Hoe kan ik hier een mooi schema voor 2x per week van maken??.
Ik train de resterend 3 dagen armen borst buik rug etc.
Alvast bedankt voor de tips... Grietje
 
Dumbbell squat. Is het niet makkelijker om gewoon te squatten met een barbell?
 
Ik denk dat je best wel zwaarder kunt squatten? Als je 'n strakke kont en strakke benen zul je toch wel wat zwaarder moet met gewichten. Het hoort een beetje pijn te doen. :p

En 'Ik begin net' is in dit geval geen goed excuus. Iedere beginnende vrouw zou 3x10 met minstens 20 kg moeten kunnen squatten. Ik ben zelf begonnen met 3x12 30 kg. Gewoon kaken op elkaar zetten en niet te veel nadenken. :)

Oh en inderdaad, squatten met dumbbells vind ik erg ongemakkelijk. Bovendien voelen 2 dumbbells van 20 kg niet fijn aan in je hand. Gewoon met een barbell doen en dan het liefst in een kooi of smith.
 
Sneeuwvlokje zei:
Ik denk dat je best wel zwaarder kunt squatten? Als je 'n strakke kont en strakke benen zul je toch wel wat zwaarder moet met gewichten. Het hoort een beetje pijn te doen. :p
En 'Ik begin net' is in dit geval geen goed excuus. Iedere beginnende vrouw zou 3x10 met minstens 20 kg moeten kunnen squatten. Ik ben zelf begonnen met 3x12 30 kg. Gewoon kaken op elkaar zetten en niet te veel nadenken. :)
Oh en inderdaad, squatten met dumbbells vind ik erg ongemakkelijk. Bovendien voelen 2 dumbbells van 20 kg niet fijn aan in je hand. Gewoon met een barbell doen en dan het liefst in een kooi of smith.


Je ging zo goed het en dan begin je over de smith machine ???
 
eduardjanssen zei:
Je ging zo goed het en dan begin je over de smith machine ???
Wat is daar mis mee? Ik squat altijd in een kooi/smith omdat ik het gewicht dat ik squat niet zelf over mijn hoofd getild krijgt. Het gewicht hangt dat in dat rek, ik ga er onder staan met mijn lichaam, laat de barbell op mijn rug rusten en neem hem dan van het rek af. Dat verandert verder niets aan de oefening zelf? Alleen aan hoe ik de barbell óp mijn rug krijg en hoe ik hem er daarna weer áf krijg. ???
 
Ja idd, Eduard heeft gelijk. Het is een powerrack, geen smith.
 
boerenkool zei:
Ja idd, Eduard heeft gelijk. Het is een powerrack, geen smith.

Eduard heeft vandaag ook weer gelijk, IK heb geen gelijk, zoals zelden voor komt.

Het is geen box! :P

-edit-
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Ik heb het even nagezocht, ik squat inderdaad in een powerrack. Ik zal nooit meer adviezen geven. :o
 
Sneeuwvlokje zei:
Klopt. Ik heb het even nagezocht, ik squat inderdaad in een powerrack. Ik zal nooit meer adviezen geven. :o


LOL het klopte allemaal wel, als je zo wilt trainen enkel dat gedeelte was even vreemd :D.
 
Ik weet in ieder geval dat wanneer ik squat, ik een knalrode kop en een licht misselijk gevoel krijg en het de dagen erna flink voel. Daarbij heb ik mijn kont de afgelopen paar weken letterlijk (en figuurlijk) zien veranderen, dus wat ik doe werkt voor mij. :p
 
eduardjanssen zei:
Whaha een box daar zit je op!

Kenker daar had ik even overheen gekeken, ik zag dat ding niet op de pic. Wat ben je toch een eikel Ed, als je me karma geeft vergeef ik je :D
 
Sneeuwvlokje zei:
Ik weet in ieder geval dat wanneer ik squat, ik een knalrode kop en een licht misselijk gevoel krijg en het de dagen erna flink voel. Daarbij heb ik mijn kont de afgelopen paar weken letterlijk (en figuurlijk) zien veranderen, dus wat ik doe werkt voor mij. :p


Foto!!
 
Sneeuwvlokje zei:
Als ik klaar ben met cutten misschien. :p
Krijg ik dan ook karma? :D

Geef mij liever, alles helpt. Dank je eddemans :kiss:
 
Back
Naar boven