MuscleMeat

Benen trainen de dag voor voetbal (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

FGVH

Cool Novice
Lid geworden
26 nov 2012
Berichten
144
Waardering
71
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
9%
Beste mensen,

Ik heb morgen voetbaltraining, maar vandaag staat er eigenlijk benen op het programma. Ik zou eventueel een rustdagje kunnen nemen maar dan zit er wel weer een flinke tijd tussen mijn vorige benensessie en de volgende. Dus ik wou eigenlijk vandaag nog wel wat krachttraining doen. Ikzelf dacht aan zwaar gewicht met lageren herhalingen, omdat ik morgen mijn spieruithoudingsvermogen ook al ga gebruiken met voetbal. Wat is jullie kijk hier op?

Groetjes
 
Stoppen met voetbal :trollface:
 
Dank je :D (zelf verzonnen.....).
Maar nee ik heb geen goed advise helaas, want ik voetbal niet (meer). Zelf zou ik gewoon vol de benen trainen, omdat daar mijn prioriteit zou liggen als ik nog wel zou voetballen.
 
Wat je ook doet het zal altijd invloed uitoefenen.

Als je besluit toch benen te trainen doe dit dan op je normale manier maar met iets minder intensiteit.
 
Vaker je benen trainen, dan zit er ook niet een lange tijd tussen als je een keer moet skippen. Nu waarschijnlijk 1x per week?
 
Vaker je benen trainen, dan zit er ook niet een lange tijd tussen als je een keer moet skippen. Nu waarschijnlijk 1x per week?
1 á 2 keer, maar heb dus ook voetbal twee keer per week. Dus het is altijd een beetje passen en meten. Ik doe een split van borst/rug, schou/armen en benen. Nu heb ik zondag legs gepakt, maandag borst/rug en gister schouders/armen. Vandaag zou ik dan eigenlijk rust pakken, en dan zou morgen chronologisch benen aan de beurt zijn, maar ik ga geen benen trainen de dag van voetbal. Dus dan zou ik vrijdag benen pakken, maar dan zijn ze nog krokant van voetbal en zit er dan ook weer te lang tussen mijn laatste borst/rugsessie en de volgende. Het is een marteling, ik denk dat ik maar gewoon stop met alle sport.
 
Gewoon trainen, Zelf doe ik dan altijd rond de 80% van wat ik normaal doe.
Dan kan ik de dag erna gewoon normaal trainen zonder er extreem veel last van te hebben.

Misschien een ander schema overwegen?
 
Kon destijds 3 keer per week squatten goed combineren met 4 keer per week basketbaltraining. Begin wel wat moeizaam maar dat wende op den duur wel.

Als je zelf aangeeft 1 keer per week je benen te trainen dan is dit lastig te combineren met voetbal.
 
Gewoon trainen, Zelf doe ik dan altijd rond de 80% van wat ik normaal doe.
Dan kan ik de dag erna gewoon normaal trainen zonder er extreem veel last van te hebben.

Misschien een ander schema overwegen?
Ja ik ga vanaf volgende week over op een push/pull schema, kijken of dat wat makkelijker toe te passen is. Voor nu ga ik zo gewoon benen pakken maar dan niet te zwaar, alles zo rond de 12-15 reps.
 
Ik voetbal zelf ook, en train ook gewoon 2 maal per week benen.
Wanneer je dit consequent blijft doen, ga je hier na een tijdje weinig tot geen last meer van ondervinden.
 
Vraag het anders even na bij AKFIT. Hij heeft zo'n dikke benen gekregen door het voetballen, dat hij vast wel wat tips voor jou heeft. :D
 
Tijd beter managen. Of stoppen met voetbal
 
Zou gewoon trainen , op den duur went je kast aan de hoge frequentie. Ik train 4x per week , elke dag wel iets qua benen. Daarnaast nog 4x per week sport met werk en twee keer rugby.

Dit is natuurlijk wel enorm veel, maar t bewijst maar dat t gewoon kan. Zou gewoon rustig opbouwen.
 
Zelf deed ik eerst aan bodybuilding, toen aan wielrennen/mountainbiken en nu weer aan bodybuilding. Als je iets goed wil doen en dan heb ik het niet eens over het niveau waarop je sport, moet je keuzes maken.
 
Oke nou ik heb dus woensdag benen getraind, op niet te hoge intensiteit. Donderdag alsnog behoorlijke spierpijn, geen last van ondervonden tjidens voetbal. Goed opgewarmd en alles ging prima. Na voetbaltraining waren mijn benen wel echt helemaal krokant, maar op een goede manier. thanks voor alle tips lieve schatten
 
Indien voetbal je prioriteit heeft maar je toch wat extra massa/kracht/snelheid wil :

Westside 4skinny basterds. Defranco
 
- Je schema zo inrichten dat je niet (of bijna nooit) leg day hebt de dag voordat je voetbaltraining hebt

- Als dat sporadisch dan toch wel voorkomt, dan zou ik in ieder geval niet gaan voor zwaarder met minder reps. Eerder voor evenveel reps, maar 80% van het gewicht.

- Overigens is 't geen ramp om eens in de zoveel tijd 'n training te skippen als ook gewoon voetbalt. Gaat niet eens je progressie belemmeren ofzo hoor (mits je goed eet). Probeer er wel voor te zorgen dat 't niet altijd dezelfde spiergroep is die je dan skipt, dus niet dat je iedere week 1x leg day skipped en de rest wel allemaal 2x traint.
 
-
Je schema zo inrichten dat je niet (of bijna nooit) leg day hebt de dag voordat je voetbaltraining hebt

- Als dat sporadisch dan toch wel voorkomt, dan zou ik in ieder geval niet gaan voor zwaarder met minder reps. Eerder voor evenveel reps, maar 80% van het gewicht.
- Overigens is 't geen ramp om eens in de zoveel tijd 'n training te skippen als ook gewoon voetbalt. Gaat niet eens je progressie belemmeren ofzo hoor (mits je goed eet). Probeer er wel voor te zorgen dat 't niet altijd dezelfde spiergroep is die je dan skipt, dus niet dat je iedere week 1x leg day skipped en de rest wel allemaal 2x traint.
Daar ben ik t niet mee eens. Uiteraard belemmert het overslaan van trainingen progressie. Waarom zou je anders die training überhaupt doen?
Een training overslaan zal inderdaad niet direct tot terugval leiden, maar zal je wel verder weg houden van je mogelijke fysiek dan een training wel doen. Als dat niet t geval is, train je per definitie kut.
 
Daar ben ik t niet mee eens. Uiteraard belemmert het overslaan van trainingen progressie. Waarom zou je anders die training überhaupt doen?
Een training overslaan zal inderdaad niet direct tot terugval leiden, maar zal je wel verder weg houden van je mogelijke fysiek dan een training wel doen. Als dat niet t geval is, train je per definitie kut.

Eens, maar zo heb ik 't ook niet bedoeld. Wellicht heb ik 't verkeerd verwoord. Wat ik bedoelde te zeggen is dat je niet ineens geen progressie meer zult maken omdat je af en toe een keer een training over slaat. Natuurlijk is 't minder optimaal dan wanneer je wel gewoon netjes je beoogde trainingsschema aan houdt zonder 'belemmering' van de voetbaldagen.
 
Back
Naar boven