Fitness Seller

Benen trainen met veel reps negatief effect op hormoonboost?

Bezoekers in dit topic

Rubenio

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 feb 2010
Berichten
29
Waardering
0
He sporters,

Ik train noodgedwongen vanwege knieblessure benen met veel reps.
Squat, leg press & leg extensions - 3 sets van 20 herhalingen.

Hiervoor deed ik deze oefeningen met 4 sets van 8 herhalingen.

Nu vroeg ik me af of het positieve effect van zwaar benen trainen verloren gaat als je relatief veel reps doet met minder gewicht.

Eerlijk gezegd voelt het trainen op veel reps wel zwaarder, je spieren verzuren veel meer lijkt. Krijg ik met deze manier van trainen nog wel dezelfde "hormoonboost" als met minder reps?

Grtz.
Ruben
 
Sommigen noemen 20 reps Squats op een nuchtere maag: "testosterone breakfast" dus ik denk dat het wel mee zal vallen. ;)
Als je maar "zwaar" gaat.
Dus niet 'even' een beetje kniebuigen voor 20 reps, maar 20 reps buffelen met je 20RM ;)
 
Sommigen noemen 20 reps Squats op een nuchtere maag: "testosterone breakfast" dus ik denk dat het wel mee zal vallen. ;)
Als je maar "zwaar" gaat.
Dus niet 'even' een beetje kniebuigen voor 20 reps, maar 20 reps buffelen met je 20RM ;)

Zou het iets lager houden wat betreft hypertrofie, je traint zelden op je werkelijke RM anders hou je het maar één setje goed vol met volledige ROM lijkt me.
Aangezien je het toch van het volume zult moeten hebben. Het moet idd wel flink "zwaar zijn" ;) Door dus volledige ROM en gecontrolleerde squats uit te voeren.
 
Benen (en LB in het algemeen) groeien bij de meeste juist beter op een wat hoger volume. Heeft te maken met de verhouding slow en fast twitch spiervezels.. (weet daar het fijne niet van).

Een bekende bodybuilder zei ooit ''je lichaam telt geen herhalingen, maar herkent falen''
 
Een bekende bodybuilder zei ooit ''je lichaam telt geen herhalingen, maar herkent falen''
Had hij helemaal gelijk in denk ik.
En voor een BB'er is dat inderdaad (het) belangrijk(ste) ;)
 
Benen (en LB in het algemeen) groeien bij de meeste juist beter op een wat hoger volume. Heeft te maken met de verhouding slow en fast twitch spiervezels.. (weet daar het fijne niet van).

Een bekende bodybuilder zei ooit ''je lichaam telt geen herhalingen, maar herkent falen''


Hmmmm....wat als je faalangst hebt:D
 
een bekende bodybuilder zei ooit:
EVERBODY WANTS 2 BE A BODYBUILDER, BUT NOBODY WANTS 2 LIFT NO HEAVY ASS WEIGHT!
 
Een bekende bodybuilder zei ooit:
EVERBODY WANTS 2 BE A BODYBUILDER, BUT NOBODY WANTS 2 EAT LIKE ONE!


:trollface:
Tis iig wel waar.
 
Een bekende bodybuilder zei ooit:
EVERBODY WANTS 2 BE A BODYBUILDER, BUT NOBODY WANTS 2 EAT LIKE ONE!


:trollface:
Tis iig wel waar.


Zo bekend ben ik nog niet, maar dank je man:D:cool:
 
Ik heb posters van je aan me plafond hangen, Mack10. Supahh fysiek :)
 
ik wil meer MASSA
foto van tijdje terug

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven