XXL Nutrition

Benen trainen zonder Squats e.d.

Bezoekers in dit topic

Vincenzio

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 nov 2008
Berichten
3.518
Waardering
303
Lengte
1m82
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Hi dbb,

Graag even jullie mening.

Mijn linkerknie is om de een of andere reden naar de t***** waardoor ik dus geen buigende bewegingen met mijn benen kan doen (bijv. Squats).

Is het verstandig om alsnog benen te trainen met machines? Gewoon leg extensions e.d., dat lukt namelijk wel zonder zeurende knie. Of is dit compleet af te raden en kan ik beter m'n hele benen met rust laten?
 
Als je last hebt van een zeurende knie zou ik leg extensions zeker niet doen. Het hangt van de aard van de klacht af maar als je per se iets wit doen kan je proberen of onderstaande oefeningen lukken;

- pull troughs
- rdl
 
Genoeg oefeningen over me dunkt. Als je geen last hebt op de leg extension, zie ik ook niet direct reden om die te vermijden eerlijk gezegd.
 
Nou de leg extensions kunnen nogal voor vervelende blessures zorgen, zeker als je al last hebt van een zeurende knie. Omdat ik niet in ts zijn knie kan kijken raad ik deze oefening af.
When you perform a leg extension, the major lower-leg bone, the tibia, slides forward. That stretches an important ligament in the knee, the anterior cruciate ligament, or ACL. Various rehab leg extension machines were isokinetic, so they allowed only concentric, or positive, knee extension, or flexion. Another problem with the leg extension is that it maximally stresses the cartilage on the back of the patella, a.k.a. kneecap, at its thinnest area. The cartilage is not uniform in thickness. It’s thinnest at the top and bottom of the patella and thickest near the middle. Maximal pressure at the thinnest part of the cartilage can damage or crack it.

Als je per se leg extensions wilt doen, doe ze dan zeker niet explosief en/ of met all out gewicht.
 
Knee sleeves
 
Back
Naar boven