AndroidHealthClinic

benen trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

gojoeygo

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
15
Waardering
0
hey mensen,
Vandaag vertelde de baas van onze sportschool, dat als je je benen traint, er een bepaald stofje vrijkomt waardoor je bovenlichaam harder groeit, dan wanneer je je benen niet traint.
Het klonk in mijn oren nogal onlogisch, maar weet iemand of dit waar is?
alvast bedankt
groetjes joey
 
dat is idd waar, je groeihormoon komt vrij door te squatten ..
bovendien als je enkel je bovenlijf traint zal je bovenlijf op den duur niet meer verder groeien, omdat het je lichaam 'rekening houdt' met de verhouding onderlichaam-bovenlichaam..als je na verloop v tijd nog wilt groeien, zul je wel verplicht zijn je benen te trainen..:rolleyes:
 
Hoor ik ook veel, vind het eigenlijk ook niet enorm logisch klinken, dus ik weet niet of het klopt.
Waar zit 3XL als je hem nodig hebt :p


Uiteindelijk maakt het niet zoveel verschil, benen train je toch.
 
Ik zie heel vaak jongens met een enorm boven lichaam en mini beentjes dus volgens mij is het niet waar. En als het wel waar is dan maakt het denk ik niet heel veel verschil.
 
Ik zie heel vaak jongens met een enorm boven lichaam en mini beentjes dus volgens mij is het niet waar. En als het wel waar is dan maakt het denk ik niet heel veel verschil.

hij zegt dat als je benen traint je bovenlichaam er harder op groeit ;)

volgens mij klopt het wel, weet niet precies hoe het zit maar benen trainen zou ik zoiezo altijd doen.
 
Benen -> grote spiergroep -> meer aanmaak groeihormonen.

maar het precieze weet ik er ook niet van.
 
Ik zie geen enkele reden om je benen niet te trainen:rolleyes:
 
Tuurlijk train ik mijn benen, maar daar gaat mijn vraag niet over
 
Nog steeds is het voor veel mensen niet natuurlijk om ook je benen te trainen. Wat ik wilde zeggen is dat benen trainen enkel voordelen heeft. Gunstige invloed je overall groei is er idd 1 van. Het antwoord staat hierboven al in het kort.
 
Leuk stukje over gh bij vrouwen die met gewichten trainen:

Varying Weight Training Intensity Increases Growth Hormone In Women
Possible explanation for changes in muscle tone and metabolic function found



Bethesda, Md (Dec. 1, 2006) – Women who undertake a long-term weight training program produce more biologically active growth hormone, a finding that allows physiologists to understand why weight training improves muscle tone and optimizes metabolic function.


A study published in the December issue of the American Journal of Physiology-Endocrinology and Metabolism looked at different forms of growth hormone, used different testing methods, and varied weight training regimens. The research found that the role of growth hormone in women’s muscle development may be more complicated than previously thought.



“We found that growth hormone was responsive to moderate and heavy exercise regimens having 3-12 repetitions with varying weight loading,” said the study’s principal author, William J. Kraemer. “Women need to have heavy loading cycle or workout in their resistance training routines, as it helps to build muscle and bone.”



The study, “Chronic resistance training in women potentiates growth hormone in vivo bioactivity: characterization of molecular mass variants,” was carried out by Kraemer, Jeff S. Volek, Barry A. Spiering and Carl M. Maresh of the University of Connecticut, Storrs; Bradley C. Nindl, U.S Army Research Institute of Environmental Medicine, Natick, Mass.; James O. Marx, The University of Pennsylvania, Philadelphia; Lincoln A. Gotshalk, University of Hawaii at Hilo; Jill A. Bush, University of Houston, Texas; and Jill R. Welsch, Andrea M. Mastro and Wesley C. Hymer, The Pennsylvania State University, University Park, Penn. The The American Physiological Society published the study.



Hormone comes in different forms
Growth hormone, produced in the pituitary, plays an important role in bone and muscle development, particularly in women. Men, on the other hand, rely to a greater extent on muscle-building testosteron. Since women rely on growth hormone to increase muscle and bone strength, the more growth hormone stimulated by a type of exercise, the better its outcome. Growth hormone also plays a role in fighting tissue breakdown, staving off stress fractures and improving metabolic function.


The growth hormone molecule is composed of 191 amino acids, but sometimes the molecules break apart to form smaller pieces. Other times these smaller pieces join together into larger pieces, including pieces that are larger than the original molecule. In addition, growth hormone can attach to binding proteins. It has been shown that there are more than 100 variants of the growth hormone molecule.


This study looked at growth hormone variants using two different tests that measured an immune response, known as immunoassays. Immunoassays are the tests physiologists have traditionally used in such studies. The researchers added a third test, the tibia line rat growth assay, to detect the biological action of the hormones, a novel approach to the study of growth hormones in exercise.




Type of growth hormone varies with exercise

The researchers divided the participants into two groups: an upper body training group and a total body training group. The two groups were then subdivided: Half used heavier weights with fewer repetitions (up to eight) while the other half used lighter weights with a greater number of repetitions (up to 12).

The researchers took blood samples before and after the initial training (acute exercise) session that all participants did as the start of the study. They also obtained blood samples before and after the final training session 24 weeks later (chronic exercise). One of the unique aspects of the study was that it continued over a relatively long time.




The researchers made these findings:

The presence of growth hormone varied with the training regimen.

The presence of growth hormone varied with the test used to detect it. This suggests that pituitary function and the release of different sizes of growth hormone is altered with weight training.

The body can adapt and produce more or less of certain sizes of growth hormone with weight training. In this study, the larger sized growth hormone variants appear to increase with heavy resistance training.

“This study shows that not every form of growth hormone responds in the same way, but is dependent upon the exercise protocol,” Kraemer explained. “This may forever change the way we look at growth hormone in the circulation with exercise and training.”


Varying Weight Training Intensity Increases Growth Hormone In Women
 
ik heb nog nooit benen getrained maar toch zijn ze best groot, ik voetbal namelijk en doe ook regelmatig fietsen. mijn jiu jitsu leraar zegt dat dat komt omdat in beenspieren er vooral spieren zitten voor een lange inspanning, dus dat ze beter groeien als je bijvoorbeeld fietst of voetbalt, kijk maar naar wielrenners, die hebben grote benen hoor
 
ik heb nog nooit benen getrained maar toch zijn ze best groot, ik voetbal namelijk en doe ook regelmatig fietsen. mijn jiu jitsu leraar zegt dat dat komt omdat in beenspieren er vooral spieren zitten voor een lange inspanning, dus dat ze beter groeien als je bijvoorbeeld fietst of voetbalt, kijk maar naar wielrenners, die hebben grote benen hoor

bodybuilders hebben grotere benen :p
 
ik heb nog nooit benen getrained maar toch zijn ze best groot, ik voetbal namelijk en doe ook regelmatig fietsen. mijn jiu jitsu leraar zegt dat dat komt omdat in beenspieren er vooral spieren zitten voor een lange inspanning, dus dat ze beter groeien als je bijvoorbeeld fietst of voetbalt, kijk maar naar wielrenners, die hebben grote benen hoor

Nee, benen groeien niet beter van voetballen dan van squatten, wat je jiu jitsu leraar ook beweert.
 
ik heb nog nooit benen getrained maar toch zijn ze best groot, ik voetbal namelijk en doe ook regelmatig fietsen. mijn jiu jitsu leraar zegt dat dat komt omdat in beenspieren er vooral spieren zitten voor een lange inspanning, dus dat ze beter groeien als je bijvoorbeeld fietst of voetbalt, kijk maar naar wielrenners, die hebben grote benen hoor

OMG:eek:

die voetballers ook altijd:roflol:
 
ik heb nog nooit benen getrained maar toch zijn ze best groot, ik voetbal namelijk en doe ook regelmatig fietsen. mijn jiu jitsu leraar zegt dat dat komt omdat in beenspieren er vooral spieren zitten voor een lange inspanning, dus dat ze beter groeien als je bijvoorbeeld fietst of voetbalt, kijk maar naar wielrenners, die hebben grote benen hoor

:nowai:

:roflol:
 
ik heb nog nooit benen getrained maar toch zijn ze best groot, ik voetbal namelijk en doe ook regelmatig fietsen. mijn jiu jitsu leraar zegt dat dat komt omdat in beenspieren er vooral spieren zitten voor een lange inspanning, dus dat ze beter groeien als je bijvoorbeeld fietst of voetbalt, kijk maar naar wielrenners, die hebben grote benen hoor

je benen zijn niet groot. ga squatten
 
kijk maar naar wielrenners, die hebben grote benen hoor

Altijd die typische achterlijke vergelijking (kijk maar naar wielrenners... :rolleyes:)... Ze zitten godver urenlang per dag op hun fiets, worden op alle vlakken begeleid en hebben voor de rest niks anders te doen. TUURLIJK dat ze flinke benen hebben.
 
ik heb nog nooit benen getrained maar toch zijn ze best groot, ik voetbal namelijk en doe ook regelmatig fietsen. mijn jiu jitsu leraar zegt dat dat komt omdat in beenspieren er vooral spieren zitten voor een lange inspanning, dus dat ze beter groeien als je bijvoorbeeld fietst of voetbalt, kijk maar naar wielrenners, die hebben grote benen hoor

Foto!
 
Nou en dan flinke benen?? Vind ik wel mee vallen, ze zijn wel moeilijk geript die poten. Droog als een beschuit! Maar idd je hoort zooooveeel onzin, dat ze het niet nodig vinden. Ik hoor zelf vaak om me heen dat soort smoezen, maar als je dan een beetje het erover hebt doen 9 van de 10 gasten het niet omdat ze er een hekel aan hebben... Ik heb eerlijk gezgd een hekel aan rug trainen, maar doe het egt. En tis toch elke keer weer knallen!! Dus wat iedereen hier zegt heeft gelijk, benen worden niet GROOT van voetballen of fietsen of wandelen. Gewichten hebben ze nodig en uitputting! TRAINE DIE HANDEL!!! :D:D:D
 
Back
Naar boven