MuscleMeat

benen trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Berry1989

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 mrt 2007
Berichten
527
Waardering
2
Hallo,


Ik ben een bokser die belangrijk vind dat die gespierd is!

Maar ik heb altijd een gevoel van dat als je bennen traint dat lompe word, ik weet van hele krachttraining word je er niet snelle en lenige van maar bovenlichaam kan ik mee leven maar bennen moet toch snel blijven. Maar ik heb dus uit angst nooit echt mijn bennen fanatiek getraind dus weet ook eigenlijk niet echt zeker als je er lomper van word dat het een erge nadeel heeft voor sporters zoals boksers en kickboxers


Ik hoop graag dat iemand reageert die uit ervaring spreekt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is hier DBB. Iedereen spreekt uit ervaring!

Maar goed, waarom zou je traag worden ervan? Zorg dat je explosief traint, dan blijf je snel.
 
Een bokser moet juist ook zijn benen trainen, je moet juist sterk en stabiel op je benen staan. En dmv de juiste training kan je juist ook sneller worden.
Kijk eens naar de sprinters, hebben dikke benen en zijn supersnel.
 
Bij kickboksen kan het misschien handig zijn, die extra kracht in je benen. Maar als ik bokser was zou ik voor behendigheid gaan, bij benen althans. En je bovenlichaam iets meer op kracht focussen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ondanks ik door je erbarmelijke spellingskunsten niet echt veel zin heb om de antwoorden zal ik het toch doen. als je aan krachttraining wil doen is benen trainen verplicht. als je wil boksen zou ik vooral op explosiviteit trainen, maar benen niet trainen is geen optie.

benen trainen is belangrijk omdat:
- een gespierd lijf met chicken legs is geen zicht.
- wat heb je aan een gespierd bovenlichaam als je benen geen kracht hebben om het te dragen (ik denk nu aan military press, als je 50-60 kilo kan pressen, maar je kan door benen/onderrug nog niet rechtstaan met dat gewicht op je schouders)
- benen trainen is leuk.
- als je je benen traint verhoogt je testosterongehalte wat een ook positieve invloed heeft op je bovenlichaam.

ps: ik vind niet dat ik lomper of zo ben gekomen door dat mijn benen in omvang zijn toegenomen
 
Ik denk dat gespierde benen;) veel beter trappen kunnen opvangen als dat je dunnere benen hebt; kijk eens naar Alistair Overheem bv.
Op snelheid kun je toch gewoon blijven trainen.
 
Jumpsquats enzo..
 
explosiviteit = snelheid. Trager worden door te trainen, gimme a break.
 
Je zult toch juist meer kracht kunnen genereren als je benen en heupen sterk zijn, omdat je bij het stoten als het ware afzet van de grond? Welliswaar niet verticaal, maar toch.
 
Box squats, olympic squats enzo zijn perfect voor explosiviteit.

Je wordt er dus alleen maar beter van :)
 
Doe je wedstrijdniveau?
Boksen of kickboksen? Wat is jegewicht nu, en welke gewichtsklasse vecht je? of wil je vechten?
 
De kracht van een stoot komt op een bepaalde manier uit je benen, dus trainen zou ik zeggen...
 
trainen maar niet te hard.
meer explosief door te springen enzo
de meeste boksers hebben dunne benen
 
hoezo je benen niet trainen ? als je een boksers bent zoals je zegt denk ik wel dat je in de tussen tijd hebt geleerd dat het grootste gedeelte van je kracht uit je benen/billen komt. Kijk naar alle power puncher als beste voorbeeld tyson hij had bovenbenen die 65-68 cm groot waren. mede door dat kon hij zoveel kracht in zijn stoten zetten.
 
Hallo,


Ik ben een bokser die belangrijk vind dat die gespierd is!

ik weet van hele krachttraining word je er niet snelle en lenige van

Weer een vechtsporter met deze foute jaren 30 overtuiging.
 
gewoon explosiefe oefeningen zoals al werd gezegt. Dan kun je denken aan oefeningen zoals;
- box jump
- jump squat
- schaats sprong ( naar zijkant springen met 1 been en op 1 been landen )

Maar ook oefeningen om explosiviteit voor in het hele lichaam kunnen ook handig zijn ( denk aan clean & jerk bijv. ). Hierbij train je, je hele lichaam als 1 geheel en train je dus veel spieren op snelkracht.

succes :thumbs:
 
Als je bokser bent moet je toch weten dat je een groot deel van je kracht uit je benen en glutes haalt..

Zoals djoggo al zegt;)
 
hey das toevallig!! de juicers in mijn vorige gym trainde hun benen ook niet omdat ze dan traag werden. mijn voorstel, train je benen zo weinig mogelijk!! bind ze mss eens af once in a while zodat ze atrofiëren en je nog meer massa op je romp kunt packen en toch in dezelfde weight categorie kunt blijven! Dat boksers kracht halen uit hun beenkracht om sterker te stoten of een KO te weerstaan zijn praatjes!! tgaat allemaal om de grootte van de biceps, dat weten wij allemaal :thumbs:
 
Back
Naar boven