MuscleMeat

Benen volume verdelen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jasper Balster

Cool Novice
Lid geworden
15 jan 2018
Berichten
220
Waardering
129
Lengte
1m75
Massa
92kg
Vetpercentage
14%
Ik train nu zelf altijd PPL 5 dagen per week. Dat houdt dus in dat ik benen 1x per week maar train. Ik zou dit graag naar 2x willen opschroeven alleen dit red ik niet ivm de 5 dagen die ik maar kan.

Ik vroeg me af of als ik leg extensions + bul. split squat bij m'n push add 2x per week. En leg curls bij m'n pull of ik dan voldoende vollume heb voor m'n benen op goed progressie te kunnen maken.
 
Bulg split squat is vrij veel stabilisatie, meer dan bijvoorbeeld lunges. Dat maakt het niet ideaal als je volume wil toevoegen, denk ik.

Dat gezegd hebbende, ik vind het zelf een heerlijke oefening. Helemaal als dropsetje. Maar mijn squat en lunges zijn dan ook flink uit verhouding.

Maar je kan het altijd proberen en kijken hoe je lijf erop reageert, toch?
 
Legs, pull, push, legs, pull?

Legs push, pull, legs, push?
 
Waarom houden aan 7 dagen?

Push, Pull, Legs, rust.
Push, Pull, Legs, rust.
Repeat.
Dus 6x in 8 dagen maar dan ben ik steeds wel prima uitgerust. Gaat bij mij nu top. Alles in een week proppen zorgde voor vermoeidheid en zwakkere trainingen.
 
Bulg split squat is vrij veel stabilisatie, meer dan bijvoorbeeld lunges. Dat maakt het niet ideaal als je volume wil toevoegen, denk ik.

Dat gezegd hebbende, ik vind het zelf een heerlijke oefening. Helemaal als dropsetje. Maar mijn squat en lunges zijn dan ook flink uit verhouding.

Maar je kan het altijd proberen en kijken hoe je lijf erop reageert, toch?

Die kan je toch doen door je vast te houden aan het powerrack?
Maak je er minder stabilisatie van, kan er meer gewicht op en zorgt het toch meer voor kracht en/of massa.
 
Die kan je toch doen door je vast te houden aan het powerrack?
Maak je er minder stabilisatie van, kan er meer gewicht op en zorgt het toch meer voor kracht en/of massa.
Ja kan. Maar waarom dan niet gewoon bv legpress pakken?
 
Ja kan. Maar waarom dan niet gewoon bv legpress pakken?

Of ipv legpress gewoon meer squat sets...het is wel een fijne variatie met concentratie op 1 been en er blijft nog flink wat stabiliteit over.
Kan ook wat dieper gaan dan legpress en vergt wat meer inspanning.
Op een dag waarop mijn knie wat meer knakt gaat het er met deze oefening ook snel uit, waarom weet ik niet maar bevalt wel.
Vind lunge extreem kut, deze weer heel fijn door het stil blijven staan.
 
Back
Naar boven