AndroidHealthClinic

Benen vorderen niet. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jeff1979

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
27 jul 2005
Berichten
246
Waardering
0
Hallo,

Ben aan het twijfelen over mn trainingschema voor mn benen.

1. Squat (12,10,8,top)
2. Legpress (12,10,8,top)
3. Leg extention (12,10,8,top)
4. Lying leg-curl (12,10,8,top)
5. Seated Calf (12,10,8,top)

Hier achteraan pak ik nog 3 oefeningen voor mn onderrug.( Deadlift, Goodmorning en Hyper extention)

Ik moet zeggen dat ik wel altijd spierpijn in mn benen heb, maar gewoon niet het idee heb dat ze aan het groeien zijn. Daarnaast voldoe ik dagelijks ook wel aan mn energie behoefte.

Kan iemand me vertellen wat ik hier mogelijk aan kan verbeteren?
 
Te veel op 1 dag: rug en benen opsplitsen is de oplossing. Nu pak je de hams met 12 sets van de benen + de sets met deadlift e.d, dit is teveel en dus groei je niet (zo snel)
 
Gooi anders eens een poosje je reps omlaag. En rug + benen is een slecht idee. Als je na je benentraining nog in staat bent door te gaan ben je niet zwaar genoeg gegaan.
 
en legpress vervangen door frontsquat
 
de verhoudingenkloppen niet :

12 sets quads
4 sets hams
4 sets kuit

???

dit zou IMO beter zijn :

6 quads
6 hams
6/8 kuit

maarja het blijft persoonlijk
 
Opslitsen van de benen is inderdaad een goede tip. Ook wat meer sets voor de hamstrings. De leg curl alleen is echt niet genoeg. Begin maar eens met wat zware deadlifts te doen voor de hamstrings.

En dan de laatste tip: ga de benen eens echt goed trainen. Als ik klaar ben met mijn benen, kan ik met moeite de kleedkamer bereiken. Als een zombie strompel ik erheen en met het beetje kracht dat ik nog heb, probeer ik de mensen nog gedag te zeggen. En dan ga jij nog lekker 3 oefeningen, waaronder de deadlift (!!!), voor de rug doen?
Ik wou dat ik dat kon. Je moet wel een cyborg zijn of zoiets.

Harder trainen dus.
 
idd zelfde mening als Saint toegedaan, meer en zwaarder gaan trainen: Squat en Deadlift PowerLift style !!:D
 
Ok,

Ik begrijp dat ik in principe niet eens meer de kracht over zou moeten hebben na een benen training om nog m'n onderrug te gaan trainen.

Misschien is dit een schema wat wel "door de beugel" kan?

1. Squats (10,8,6, top)
2. Leg press (10,8,6, top)
3. Leg extention (10,8,6, top)

4. Straight Leg-Deadlift (10,8,6, top)
5. Lying Leg curl (10,8,6, top)

6. Seated Calf raise (10,8,6, top)
7. Standing calf raise (10,8,6, top)

Vraag me alleen wel af of Legpress wel nodig is als ik ook al squats doe en verder of die vierde set bij elke oefening niet teveel van het goede is.
 
Dani zei:
Gooi anders eens een poosje je reps omlaag. En rug + benen is een slecht idee. Als je na je benentraining nog in staat bent door te gaan ben je niet zwaar genoeg gegaan.

Afwisseling is altijd goed.

Ikzelf ben nu ook wat meer gefocused op mijn benen. Doe nu zoals de rest van mijn spiergroepen 3 oefeningen van 3 sets en 12,8,6 herhalingen.
Iedere week pak ik nooit precies dezelfde oefeningen als de week daarvoor.
Doe dit nu vier weken en merk enorme progressie.
 
Daarnaast voldoe ik dagelijks ook wel aan mn energie behoefte. ???

je moet vreten gap! en doe die leg extensions voordat voordat je gaat squatten om ze voor te vermoeien.. en idd voor en achterkant benen opsplitsen... good luck
 
Back
Naar boven