XXL Nutrition

Benen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Ik wil even graag de voordelen en de nadelen weten van:

als je langzame bewegingen maakt (rode spiervezels) (3 sets 12 reps)

en van de snelle bewegingen (witte spiervezels) (met 3 a 4 sets en 8 reps)


En als je je benen snelle bewegingen gaat maken (met 3 a 4 sets en 8 reps)

worden ze dan echt zo overdreven dik ?

Ik doe nu per been 45 kilo (quadriceps)
Adductor + Abductor 35 kilo
3 sets en 12 reps
3 sec omhoog, 1 sec vast houden, 5 sec beneden

Dan heb ik al redelijk dikke benen (gespierde benen)

Maar als ik dus meer kilo's neem en 3 a4 sets van 8 reps

worden ze dan veel dikker???


alvast bedankt
 
ja, wil je dat niet, maar wel gespierd en niet overdreven groot: meer herhalingen (20)
 
Onzin! Het doel van trainen is meer spiermassa. bovendien TE dikke benen bestaan niet, pas als je benen net zo uit verhouding zijn als bij Tom Platz dan kom maar terug......

Verder hangt de snelheid van je bewegingen niet af van het aantal reps dat je doet. Je kan ook snel 12 reps doen of 8 reps langzaam.

Verder ga ik persoonlijk zelf beter op 6-10 reps voor benen. Maar ik wil het ook wel eens afwisselen met 12-20 reps. gewoon vanwege de afwisseling.
 
Maar weet je ook de voor en nadelen van beide
 
mijn been omtrek is 50 cm terwijl ik geen snelle bewegingen maak

wat is jullie omtrek?
 
Langzame bewegingen zijn over het algemeen beter dan snelle, je spier staat langer onder spanning en het is veiliger dan het gewicht zo snel mogelijk op en neer te zwaaien. Maar zoals ik al net zei, snelheid heeft niets met rep hoeveelheid te maken.

En verders, 20 of 10 reps... kijk niemand is ooit breed geworden van lage intensiteits training. Dus je moet zwaar trainen..... Verders kan het zo zijn dat JIJ wel beter reageert op hogere reps, omdat je spiervezel samenstelling anders is in jouw benen dan bij mij.... Maar in het algemeen geldt gewoon: Zwaar trainen reps tussen de 6-10 houden...
 
ik heb afgelopen maandag laag in mijn reps gezeten, ik was er niet positief over, ik merkte bij de daaropvolgende trainingen eerder krachtafname dan toename

DIt zou idd per persoon kunnen verschillen
 
Stop met die seconden tellen, please.
Bij ons lopen er ook een paar rond die tellen en heel serieus kijken terwijl ze bezig zijn. Jammer genoeg zijn dat degenen die niet vooruit zijn gegaan de laatste 2-3 jaar.
Ik zeg niet dat tellen niet goed is, ik probeer je te vertellen dat mind-muscle connection creeeren beter is en dat kan beter bereikt worden zonder te concentreren op het tellen.
 
Idd concentreer je op je spier, niet op je aantal reps of kilo's.
 
doe wat je lekker vind, je voelt zelf of langzaam of snel beter aanvoelt/brand. dat is perpersoon verschillend.

Zelf ben ik van mening dat je het beste kan afwisselen; snelle sets en langzame sets. dan belast je de spier steeds op een andere manier, je prikkeld hem daardoor beter.
 
Doe gewoon wat je moet doen... luister en kijk naar wat je lichaam je verteld dat je moet doen.
 
Back
Naar boven