- Lid geworden
- 24 okt 2002
verder zijn bodycurls de oefening voor de persoon die echt badass-sterke hamstring wil hebben.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web -app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie vereist momenteel toegang tot de site met behulp van de ingebouwde safari-browser.
Originally posted by Esperantisto
Wel lekker zwaar is bijv de standing gluteus.. dan gaat het ook lekker branden.
Espi
Originally posted by Spike
.... als je ze de eerste keer goed aanpakt, zal je de volgende dag gegarandeerd zere billen hebben ....
Die leg curl daar heb ik een hekel aan eigenlijk.. ben bang voor blessures en de liggende is helemaal een ramp, dan lig ik opgekruld omdat volgens mij , mijn femur (bovenbeen) behoorlijk korter zijn tov de tibia (onderbeen)
Mocht er hier een fanatieke fietser bij zijn: ik heb deze link doorgekregen naar een webstek van Powercranks.
Het zijn heel aparte cranks, die rondtrappen (mooie cirkels maken en tegelijk duwen met quadriceps en trekken met hamstrings) actief trainen:
[Link niet meer beschikbaar]
Hoorde er vanavond voor het eerst van en ben gelijk gaan kijken.. was ook interessant omdat de cranks instelbaar zijn qua lengte (zou dus ook op cranklengte kunnen experimenteren ipv steeds peperdure cranks te kopen en dan te vervangen, nu 165mm was 170mm, wil evt naar 162,5 of 160 mm gaan)
Espi
Verdorie mijn post is weg..
Wilde even reageren op de squat: ik bak er dus eigenlijk nog steeds niets van qua uitvoering. Ondanks de sumo sT, blijf ik wankelen en heb de neiging naar voren te vallen. Die achillespezen zijn wel extreem kort! Zelfs gewoon lopen is al moeilijk... ik trapte altijd met mijn tenen bij het fietsen (vandaar de ballonkuiten).
Wateengedoe kan in normaal stand full squat uitvoeren .. en ik kom maar amper op 90 graden: ik ben stikjaloers!
Geoffke, ik denk bijna zeker te weten dat om harder te rijden ik niet alleen een betere fietser zou moeten zijn (ben al aardig op weg door verminderd gewicht en veel spinninglessen), maar dat ik ook baat zou hebben bij NOG kortere cranks bijv 160mm.
heb jij ooit een wielrenner met een vet% van 30% gezien, nou? Wel zie ik heeeeel veel randonneurs met een flink overgewicht.. sterker nog, ik ken er heel wat die tijdens de stempelcontroles steevast een pilske vatten. Dat deed de man tenminste, die in 7 dagen tijd 1100 km aan brevetten bij elkaar fietste in 3 tochten...
Enne Geoffke hoe staat het eigenlijk met jouw squat, ben je nog steeds zo snel uitgeput? Wat meer aan cardio gedaan om uithoudingsvermogen te trainen?
Ik hoor het wel
Espi
Originally posted by Spike
naar wat ik versta : leg extensions, leg curls zijn opwarmingssets
ik heb de indruk dat lunges dat ook zijn.
verder zijn de squats niet zo hoog in reps... 20 worden velgen mij nog met een redelijk gewicht gedaan, en het wordt par echt zwaar bij de 3 laatste sets.
hack squat is ook goed, 8 reps is niet hoog. leg ext, dan wel.
leg curl ook en dL dan niet
waarom? omdat het voor hem waarschijnlijk meer dan goed genoeg werkt. ik vind dat het soms wel wat minder mag zijn, maar goe hij lijkt er goed op vooruit te gaan dus we laten hem zijn ding doen. ook heeft hij een pak meer ervaring hierin en kan hij wat meer aan dan de gewone man.
Mocht er hier een fanatieke fietser bij zijn: ik heb deze link doorgekregen naar een webstek van Powercranks.
Het zijn heel aparte cranks, die rondtrappen (mooie cirkels maken en tegelijk duwen met quadriceps en trekken met hamstrings) actief trainen:
Espi
Originally posted by SQUAT
Maar toch ben ik meer en meer voorstander van dit in 1 trainingsessie te doen.