Fitness Seller

benen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

verder zijn bodycurls de oefening voor de persoon die echt badass-sterke hamstring wil hebben.
 
Re: Re: benen

Originally posted by Esperantisto
Wel lekker zwaar is bijv de standing gluteus.. dan gaat het ook lekker branden.
Espi


Espi, als je eens iets lekker wil voor je Glutes EN tegelijk hamstrings ook, probeer dan eens de Pullthroughs ! als je ze de eerste keer goed aanpakt, zal je de volgende dag gegarandeerd zere billen hebben :D

als je niet weet waarover ik het heb :

http://www.bsu.edu/webapps/strengthlab/exdetails.asp?exid=178
 
vergeet niet je glutes echt krachtig aan te spannen bij de oefening! je moet je er echt op concentreren! het is een heel goede oefening voor de glutes vind ik
 
Re: Re: Re: benen

Originally posted by Spike
.... als je ze de eerste keer goed aanpakt, zal je de volgende dag gegarandeerd zere billen hebben ....

Listige oefening met de kabel langs je edele delen :(

Groet Smalluser :thumb:
 
Poliquin, klinkt bekend (zijn naam wordt vaak bij ST vermeld).. ik moet me er weer eens in gaan verdiepen.

Maar ik merk dat ik met die lange fietstochten van de laatste tijd niets meer waard ben in de sportschool qua benentraining. Kun je je voorstellen dat de man die ik vorige week zondag in Tournai tegenkwam voor de 300 en afgelopen zondag in Bethune voor de 400 er de woensdag ertussen nog een 400je had gedaan?

Mgoed, ik had gisteren gesquat (niet zo deftig helaas, 15kg onder vorige gewicht) en vanochtend voor benentraining spinning.. ging ook al voor geen meter.. ik moet toch maar ontbijten voor mijn training geloof ik (zie supplementendraad)

Pull-through... gaan we eens bekijken!

[edit: ha ha, heb ik die niet gezien bij jouw post 'rare oefeningen voor een rare snuiter' '?]

Die leg curl daar heb ik een hekel aan eigenlijk.. ben bang voor blessures en de liggende is helemaal een ramp, dan lig ik opgekruld omdat volgens mij , mijn femur (bovenbeen) behoorlijk korter zijn tov de tibia (onderbeen) en ik nooit 'goed' uitkom. Ik doe 'm daarom alleen nog maar licht.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Esperantisto
Die leg curl daar heb ik een hekel aan eigenlijk.. ben bang voor blessures en de liggende is helemaal een ramp, dan lig ik opgekruld omdat volgens mij , mijn femur (bovenbeen) behoorlijk korter zijn tov de tibia (onderbeen)


mens!!! dit wil zeggen dat je wel een genetisch voordeel hebt om te squatten hé!!!

ooit die dwerg bezig gezien? (ok extreem geval maar toch) kort boven been en geef hem maar een 300kg squat voor zo'n 55kg :D

nou ja je moet wel altijd hard werken om iets te bereiken maar dit kan de zaken wel enigszins vergemakkelijken
 
Nou, heel wat goede reacties! Dat van die korte bovenbenen begrijp ik helemaal; hoe korter, hoe gemakkelijker je 200kg squat.
Nou, ik ben dus 1,93m en heb lange bovenbenen en onderbenen. Daar moet dus heel wat uren ingepompt worden om ze enigzins groot te krijgen. Hoe dan ook; ik vervolg mijn schema met hier en daar wat aanpassingen, naar aanleiding van jullie goede tips!
Overigens vind ik benen trainen super!
Na zo'n zware training schuifel je lekker naar huis met deze betonnen zuilen!!!
 
hehe, scorpionb, ik weet niet of het voor jou zo is, maar iemand met jouw lengte zal hoogstwaarschijnlijk ook lange armen hebben, en zou je volgens mij wel een goede deadlifter moeten zijn...

meeste grote mannen hebben lange ledematen en een in vergelijking redelijk korte romp. wat dus voordelig is voor het deadliften.
 
Mocht er hier een fanatieke fietser bij zijn: ik heb deze link doorgekregen naar een webstek van Powercranks.
Het zijn heel aparte cranks, die rondtrappen (mooie cirkels maken en tegelijk duwen met quadriceps en trekken met hamstrings) actief trainen:

[Link niet meer beschikbaar]

Hoorde er vanavond voor het eerst van en ben gelijk gaan kijken.. was ook interessant omdat de cranks instelbaar zijn qua lengte (zou dus ook op cranklengte kunnen experimenteren ipv steeds peperdure cranks te kopen en dan te vervangen, nu 165mm was 170mm, wil evt naar 162,5 of 160 mm gaan)

Espi
 
dat verstelbare is idd wel handig. Het tegelijk gebruik maken van hams en Quads was al mogelijk bij clips, en geoptimaliseerd bij SPD(R) en Look pedalen
 
Originally posted by Esperantisto
Mocht er hier een fanatieke fietser bij zijn: ik heb deze link doorgekregen naar een webstek van Powercranks.
Het zijn heel aparte cranks, die rondtrappen (mooie cirkels maken en tegelijk duwen met quadriceps en trekken met hamstrings) actief trainen:

[Link niet meer beschikbaar]

Hoorde er vanavond voor het eerst van en ben gelijk gaan kijken.. was ook interessant omdat de cranks instelbaar zijn qua lengte (zou dus ook op cranklengte kunnen experimenteren ipv steeds peperdure cranks te kopen en dan te vervangen, nu 165mm was 170mm, wil evt naar 162,5 of 160 mm gaan)

Espi

Espi, waarom doe je geen wedstrijden op de fiets?
Aan je posts te zien ben je een wel erg fanatieke fietster.
 
Verdorie mijn post is weg..

Wilde even reageren op de squat: ik bak er dus eigenlijk nog steeds niets van qua uitvoering. Ondanks de sumo sT, blijf ik wankelen en heb de neiging naar voren te vallen. Die achillespezen zijn wel extreem kort! Zelfs gewoon lopen is al moeilijk... ik trapte altijd met mijn tenen bij het fietsen (vandaar de ballonkuiten).
Wateengedoe kan in normaal stand full squat uitvoeren .. en ik kom maar amper op 90 graden: ik ben stikjaloers!

Geoffke, ik denk bijna zeker te weten dat om harder te rijden ik niet alleen een betere fietser zou moeten zijn (ben al aardig op weg door verminderd gewicht en veel spinninglessen), maar dat ik ook baat zou hebben bij NOG kortere cranks bijv 160mm.
heb jij ooit een wielrenner met een vet% van 30% gezien, nou? Wel zie ik heeeeel veel randonneurs met een flink overgewicht.. sterker nog, ik ken er heel wat die tijdens de stempelcontroles steevast een pilske vatten. Dat deed de man tenminste, die in 7 dagen tijd 1100 km aan brevetten bij elkaar fietste in 3 tochten...

Enne Geoffke hoe staat het eigenlijk met jouw squat, ben je nog steeds zo snel uitgeput? Wat meer aan cardio gedaan om uithoudingsvermogen te trainen?

Ik hoor het wel

Espi
 
Originally posted by Esperantisto
Verdorie mijn post is weg..

Wilde even reageren op de squat: ik bak er dus eigenlijk nog steeds niets van qua uitvoering. Ondanks de sumo sT, blijf ik wankelen en heb de neiging naar voren te vallen. Die achillespezen zijn wel extreem kort! Zelfs gewoon lopen is al moeilijk... ik trapte altijd met mijn tenen bij het fietsen (vandaar de ballonkuiten).
Wateengedoe kan in normaal stand full squat uitvoeren .. en ik kom maar amper op 90 graden: ik ben stikjaloers!

Geoffke, ik denk bijna zeker te weten dat om harder te rijden ik niet alleen een betere fietser zou moeten zijn (ben al aardig op weg door verminderd gewicht en veel spinninglessen), maar dat ik ook baat zou hebben bij NOG kortere cranks bijv 160mm.
heb jij ooit een wielrenner met een vet% van 30% gezien, nou? Wel zie ik heeeeel veel randonneurs met een flink overgewicht.. sterker nog, ik ken er heel wat die tijdens de stempelcontroles steevast een pilske vatten. Dat deed de man tenminste, die in 7 dagen tijd 1100 km aan brevetten bij elkaar fietste in 3 tochten...

Enne Geoffke hoe staat het eigenlijk met jouw squat, ben je nog steeds zo snel uitgeput? Wat meer aan cardio gedaan om uithoudingsvermogen te trainen?

Ik hoor het wel

Espi

Daarnet heb ik 40kg gesquat (frontsquat).
Dit voor 5 reps to faillure.
Vreemd genoeg gaat het gewicht niet omhoog, maar de omvang van mijn dijbenen groeien enorm.
En ik train voor de omvang, dus erg vervelend vind ik nie.
Wel een beetje belachelijk om zo weinig gewicht te drukken... voor een man althans.
 
Originally posted by Spike




naar wat ik versta : leg extensions, leg curls zijn opwarmingssets
ik heb de indruk dat lunges dat ook zijn.

verder zijn de squats niet zo hoog in reps... 20 worden velgen mij nog met een redelijk gewicht gedaan, en het wordt par echt zwaar bij de 3 laatste sets.
hack squat is ook goed, 8 reps is niet hoog. leg ext, dan wel.

leg curl ook en dL dan niet :D



waarom? omdat het voor hem waarschijnlijk meer dan goed genoeg werkt. ik vind dat het soms wel wat minder mag zijn, maar goe hij lijkt er goed op vooruit te gaan dus we laten hem zijn ding doen. ook heeft hij een pak meer ervaring hierin en kan hij wat meer aan dan de gewone man.

Het gaat er niet alleen om wat goed voor mij (en mijn trainingspartner werkt), maar dat je je benen ook vanuit alle hoeken bewerkt en ook tijdens die training hoog en laag aantal reps combineert om zowel die FT als ST aan te spreken. Dit zal garant staan voor een maximum aantal spiervezels die je bewerkt hebt.
Natuurlijk periodiseer ik mijn training en maak ik wel eens gebruik van een splitsysteem waarbij ik in de ene training weinig reps doe en superheavy ga en de andere training veel reps en niet boven de 80% ga.
Maar toch ben ik meer en meer voorstander van dit in 1 trainingsessie te doen.
 
ja, eigenlijk niet zo'n slecht id.

verder denk ik wel dat her voordeliger is om toch wat meer aandacht te besteden aan FT, maar dat doe je sowieso meer al door het feit dat je wel explosief traint.
 
40 kg voor de frontsquat is idd niet veel. Heb 'm uit het te volle progje geschrapt, maar vond het een erg lekkere oefening te doen, vooral ook voor de buikspieren. Misschien dat ik 'm eens in de zoveel weken ga doen?

Heb even mijn laatste front squat erbij gepakt: was 25 januari : 10x25 kg, 8x30 kg, 6x40 kg, 4x45 kg.
Begon dus wat laag... en die 45 kg ging lastig, geloof dat ik toen voor het eerst met een riem ben gaan werken... die TvA of hoe het ding ook mag heten (die verticale buikspier) had er aardig onder te lijden.

Volgens mij stik je van de Fast Twitch spiervezels... en ben je daarom zo snel moe. Ooit aan sprinten gedaan?

Espi, die de oortjes spitst bij dit gebabbel over afwisselen hoog en laag rep sets voor dezelfde oefeningen.
 
Originally posted by Esperantisto
Mocht er hier een fanatieke fietser bij zijn: ik heb deze link doorgekregen naar een webstek van Powercranks.
Het zijn heel aparte cranks, die rondtrappen (mooie cirkels maken en tegelijk duwen met quadriceps en trekken met hamstrings) actief trainen:


Espi

Espi, ik heb zelf pas geleden SPD-SL pedalen aangeschaft. Merk na een paar ritten al dat ik een veel betere krachtoverbrenging heb op de pedalen, ook het omhoog trekken (voorzover ik dat doe) gaat er een stuk makkelijker mee. Dat trekken probeer ik overigens niet te vaak te doen, alleen bij echt aanzetten. Geloof zelf dat bij fietsen een soepele tred, zonder echt dat aantrekken te accuenteren, veel effectiever werkt.

Die cranks lijken me gelet op het effect vrij prijzig, daar heb je een set Dura Ace SPD-sl pedalen voor en de beste fietschoenen die je maar kan wensen.
 
Hmmm ik heb anders ook wel 150 pleuro uitgegeven aan mijn Speedplay-Frogs en die 165 mm TA cranks waren ook knap aan de prijs....

Vcgx7JAPITnFmMnUzGVnFiRYSx84mMiT.jpeg


Mijn racefiets Airnimal was zo'n raspaardje dat je wel rond MOEST trappen , anders ging 't ie steigeren (deinen). Ik heb in NO time mijn hamstrings gigantisch ontwikkeld.. waren vroeger heel slap, nu echt KEIhard...

Espi
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Originally posted by SQUAT


Maar toch ben ik meer en meer voorstander van dit in 1 trainingsessie te doen.


Yep

Ik ben de laatste tijd hiermee aan het experimenteren (na het lezen van wat artiklen van Brian Mangravit)

60% 1RM, 3*3, X-1-2, traint voornaamlijk FG (fasttwich IIb)

80-90% 1RM, 2*5, 2-1-2, traint voornaamlijk FOG (fasttwich IIa)

50% 1RM, 1* 20, 1-1-2, traint voornaamlijk SO (slowtwich)

25% 1RM, 1* 50, 1-0-1, Capilaire training

onmiddelijk gevolgd door fascia streches. (Er zijn onderzoeken die aantonen dat naast het "ruimte" creeren dit ook hyperplasia kan opleveren ! )

Ik ben er nu een maand of 3 mee aan het experimenteren en moet zeggen dat het lekker aanvoelt.
Heb het 2mnd constand gedaan, en de laatste maand af&toe

Pomp is goed, terwijl je ook het gevoel van een normale "zware" training heb. Kan niet precies zeggen of het echt massa aangezet heeft (na 25jaar groeit het spul niet echt meer :( ) maar heb wel het gevoel dat alles "massiever" is.
 
lol... en levert het qua kracht wat op ? voel je ook een verschil in kracht of zo?
 
Back
Naar boven