MuscleMeat

bent over lateral raise

Bezoekers in dit topic

Mich

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
22 mrt 2003
Berichten
280
Waardering
1
Aangezien ik een gruwelijke rothekel heb aan de bent over lateral raise, vroeg ik mij af of iemand hier een vervangende oefening voor weet?? En dan niet seated of iets dergelijks maar echt iets anders??
 
waarom heb je er dan een hekel aan. Je moet t bij deze sport niet te makkelijk maken. Er zijn weinig oefeningen waar ik een hekel aan heb, maar ook al vind ik ze minder leuk om te doen, doe ze toch. Als je bijv. een hekel hebt aan squatten, hoe wil je dan massieve benen kweken. Mijn hamvraag is dus WAAROM je er een hekel aanhebt. Voelt t niet lekker aan, kan je niet zwaar pakken en is t dus zowel fysiek een mindere oefening en zodoende mentaal misschien ook, of heeft te maken met je houding waar je je ongemakkelijk bij voelt?

heb deze oefening vroeger ook nooit gedaan, maar sinds enkele maanden ben ik me bewust van het lichaam als een groot geheel waarbij je eigenlijk alles zo goed mogelijk moet ontwikkelen, wals dit dan moet bereikt worden door oefeningen waar je een hekel aan hebt, het zij zo.

Als alternatief zou je de kabelvariant kunnen pakken en dit kan op meerdere variaties worden uitgevoerd: voorovergebogen, staand en mbv een schuine bank. Wat ik ook vaal doe is de achterste schouderkoppen staand uniteraal pakken.
maar onthou dat gemakzucht je grootste vijand is:D

edit: hier ook nog een variant

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBRowNeckElbowOut.html
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook tussen 2 pulley's gaan staan en je linkerhand aan het rechter bovenhandvat en andersom.
Dan met gestrekte armen op horizontaal niveau de handvaten uit elkaar trekken.
 
Er zijn vele alternatiefen een paar noemen ok;

Bent-over Cable laterals
Bent-over Barbell rows
Incline bench lateral raises
 
River, wij hebben geen 2 pully's tegenover elkaar dus dit zal niet gaan. Maar anders is dit nog bijna hetzelfde.

Dandy, ik heb zowel een hekel aan de houding, hoe de oefening voelt gewoon ALLES. Maar je hebt wel gelijk, het is gewoon een belangrijke oefening, en seated vindt ik hem dan nog het minst erg om te doen. Het zal dan maar moeten , zucht....
 
Originally posted by Mich
River, wij hebben geen 2 pully's tegenover elkaar dus dit zal niet gaan. Maar anders is dit nog bijna hetzelfde.

Dandy, ik heb zowel een hekel aan de houding, hoe de oefening voelt gewoon ALLES. Maar je hebt wel gelijk, het is gewoon een belangrijke oefening, en seated vindt ik hem dan nog het minst erg om te doen. Het zal dan maar moeten , zucht....

zonde dat je die 2 pully's mist. is vrijwel een must voor zowel deze oefening als cablecrossovers voor de borst.
maar hoe dan ook, het zal idd allemaal op t zelfde neerkomen qua oefeningen. daar ontkom je gewoonweg niet aan.

maar op die link die ik je gaf staan nog meer varianten.
dus gaan met die :banana: :thumbs:
 
Originally posted by dandyman


zonde dat je die 2 pully's mist. is vrijwel een must voor zowel deze oefening als cablecrossovers voor de borst.
maar hoe dan ook, het zal idd allemaal op t zelfde neerkomen qua oefeningen. daar ontkom je gewoonweg niet aan.

maar op die link die ik je gaf staan nog meer varianten.
dus gaan met die :banana: :thumbs:

Ja die site ken ik zelf ook al, en al die oefeningen (duh) komen allemaal op hetzelfde neer. Voor borst kan ik de cable crossover wel vermijden.

Mijn borstschema ziet er als volgt uit

1. Bench press
2. incline dumbbell press
3. Fly's
4. Peck Deck
 
Originally posted by Mich

Mijn borstschema ziet er als volgt uit

1. Bench press
2. incline dumbbell press
3. Fly's
4. Peck Deck

ziet er idd zo uit dat je die oefening links kan laten liggen alhoewel variatie ook geen kwaad kan natuurlijk.
hoe ziet jouw training eruit waar je de bent over lateral raise in hebt toegepast?

bij schouders of bij de rugtraining?
 
bent over lateral raise heb ik bij de schouders gezet, (is toch achterkant schouder ((posterior delts)).:(

Ik doe: - military press
- upright row (met ez-stang)
- bent over lateral raise
- lateral raise
 
Back
Naar boven