Fitness Seller

Bent over row, rippetoe/bill starr etc. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ztf

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 aug 2008
Berichten
17
Waardering
0
Bent over row, rippetoe/bill starr etc. (filmpje)

Heee ik heb een vraag met betrekking tot de bent over row bij een schema als bill starr en rippetoe (volgens mij zijn deze hetzelfde).

Normaal deed ik deze oefening zonder te stoppen tussendoor en met mijn lichaam en een schuinere positie. In alle instructie filmpjes (stronglifts) en form checks op youtube zie ik dat het lichaam min of meer parralel met de vloer is en er tussendoor steeds gestopt word.

Dit deed ik vandaag in de sportschool en werd door een ouder iemand er op geattendeerd dat ik niet steeds moest stoppen tussendoor. Hij was van mening dat ik schuiner moest staan.
Hij zei ook dat als ik zo door zou gaan dat ik dan mijn knieen zou slopen, ook omdat ik lang ben(1,85 m.). Ook kwam hij nog met de tip als ik ook ging deadliften enzovoort dat ik dan kniebanden moest hebben omdat dat allemaal heel belastend is.

Ik denk dat ik geen kniebanden nodig heb, maar ik weet nu niet meer hoe ik de oefening moet uitvoeren. Misschien dat iemand me hierbij kan helpen :)

-filmpje staat onderaan
 
Laatst bewerkt:
Laat je niet zo op de kast jagen joh.
Er lopen overal wel van die betweters rond.
 
Ja maar toch, om nou te zeggen dat ik zo ervaren ben in die oefeningen, dat ben ik nog niet. Ik begin dan toch aan mezelf te twijfelen wat nou de beste keuze is.
 
Filmen en hier posten!
 
Laat die ouwe zeuren. Zeg maar tegen hem dat hij pendlay row eens op moet zoeken op het net en hoe de uitvoering is. Wil je een dikke rug dan moet je zwaar rowen
 
Jaaa vrijdag ga ik even filmen denk ik, zonder gewicht ofzo. Lijkt me een goed plan :)
 
Die uitleg op stronglifts is toch behoorlijk idiot-proof.
 
Ja zo deed ik hem dus, en dat was niet goed.. hij vroeg zich af wie me dat zo geleerd had, knieslopend...
 
Iedereen heeft zijn eigen theorien over bepaalde oefeningen. Het is belangrijk dat je de oefening geissoleerd uitvoerd. Je moet de spieren laten werken waarvoor de oefening bedoeld is. Als je andere spieren te hard voelt trekken, dan wordt de oefening niet naar behoren uitgevoerd. Zelf druk ik mijn borst naar voren en de kont naar achter. Zodoende zet ik mijn onderrug opslot. Ik pak de stang met me armen langs me lichaam op. Je kan hem ook breder pakken, dan pak je je rug weer net wat anders. Maar je weet wat ze zeggen "Er zijn meer wegen die naar Rome leiden". Als je echt twijfelt, vraag het de instructeur of eventueel de eigenaar. Er van uitgaande dat zij over de nodige kennis beschikken. Suc6
 
Laatst bewerkt:
Vervolg: vervolgens trek ik de stang richting mijn onderbuik en laat hem rustig zaken. Je kan best als je beneden ben even een 1/2 sec. rusten. Het is een zware en ook een gevorderde oefening. Ik denk dat mensen die hem op de grond laten rusten, dit van powerlifters hebben overgenomen. Zij trainen bv in stappen om een oefening, uiteindelijk 1 x zwaar te kunnen doen(bv wedstrijd). bv. trainen om de stang vanuit de bovenkant v/d rug te liften en vervolgens vanuit de schouders te stoten.
 
zeiken over belasting op je knieen bij een row is wel vergezocht.. volgens mij weet die man niet waar die het over heeft...
 
Iedereen heeft zijn eigen theorien over bepaalde oefeningen. Het is belangrijk dat je de oefening geissoleerd uitvoerd. Je moet de spieren laten werken waarvoor de oefening bedoeld is. Als je andere spieren te hard voelt trekken, dan wordt de oefening niet naar behoren uitgevoerd. Zelf druk ik mijn borst naar voren en de kont naar achter. Zodoende zet ik mijn onderrug opslot. Ik pak de stang met me armen langs me lichaam op. Je kan hem ook breder pakken, dan pak je je rug weer net wat anders. Maar je weet wat ze zeggen "Er zijn meer wegen die naar Rome leiden". Als je echt twijfelt, vraag het de instructeur of eventueel de eigenaar. Er van uitgaande dat zij over de nodige kennis beschikken. Suc6
Geïsoleerd uitvoeren, ja, ik heb ronnie coleman wel eens bezig gezien met Tbar Rows... zag er niet bepaald geïsoleerd :rolleyes:
 
Gewoon een n00b, als er toch iets verkeerd is kan het zijn dat hij bedoelt dat je je rug niet recht houd omdat je miss met holle rug rows doet?
 
Ik heb vandaag even gefilmt.
Volgens mij moet ik op het laatste moment in de opwaartse beweging minder mee omhoog gaan, enn moet ik de bar meer naar bovenkant buikspieren trekken. Ben benieuwd.. (en het moet op de grond ja, ging even te lastig met die kleine schijfjes)

http://www.youtube.com/watch?v=50HNVQHZsQQ
 
Je moet de bar niet neerleggen tijdens de bent over row tog?
Althans als ik de bent over row doe leg ik de bar niet neer en mijn rug staat meestal op een hoek van 45 graden. Zo heb ik de bent over row geleerd van de fitness instructeur in mijn gym. Ik deed de bent over row eerst zoals jij het doet op dat filmpje , bijna parallel met de grond dus.
 
Volgens stronglifts 5x5 moet je hem wel steeds neerleggen, is volgens mij een pendlay row en geen bent over row
 
Back
Naar boven