MuscleMeat

Bent over rows

Bezoekers in dit topic

Demian

Huge Freak
Lid geworden
16 jan 2011
Berichten
7.643
Waardering
649
Lengte
1m88
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Ik ben dus van plan bent over barbell rows the gaan doen met dead stops, maar hoe breed moet ik de barbell vastpakken?
 
Bedoel je dat je torso parallel gaat staan ?
 
Torso parralel aan grond ja, is wel de bedoeling wat dan?

Let wel op dat je BOR doet en geen Yates row :) Alhoewel ik liever de Yates heb..

Ik neem hem op schouderbreedte, soms iets wijder
 
Ik pak hem net zo breed als ik de stang pak met benchen. Iets meer dan schouderbreedte dus.
 
Let wel op dat je BOR doet en geen Yates row :) Alhoewel ik liever de Yates heb..

Ik neem hem op schouderbreedte, soms iets wijder

Het maakt me niet uit hoe het heet, als mn rug er maar dikker van word haha.
Schouderbreedte dus? :)

Ik pak hem net zo breed als ik de stang pak met benchen. Iets meer dan schouderbreedte dus.

Ik doe alleen wide grip benchen voor mn borst, zoals jij bencht klinkt meer als triceps? ;p
 
Ik pak hem ook even breed als bij bench. En ik bench ook voor borst en niet voor triceps.
 
Het maakt me niet uit hoe het heet, als mn rug er maar dikker van word haha.
Schouderbreedte dus? :)

Yates heeft mijn rug enorm dikker gemaakt, maar BOR zou dat ook moeten doen normaal
 
Yates heeft mijn rug enorm dikker gemaakt, maar BOR zou dat ook moeten doen normaal
heb eens ergens gelezen dat bij yates rows de biceps kan afscheuren.
 
heb eens ergens gelezen dat bij yates rows de biceps kan afscheuren.
Dat is bij Yates voorgekomen. Die pakte reverse grip en scheurde bicep af vlak voor de Olympia en stond daar ook met scheur. Maar er waren wel meer factoren die hierbij meespeelde lijkt me. Het is wel vaker de vraag, is het de oefening of de persoon die deze uitvoert e.d.

Edit:
Pendlay-row:
Bovenlichaam exact horizontaal, stang naar de borst, ellebogen meer naar buiten.
Pakt vooral midden/bovenkant rug.

Reguliere Bent Row:
Bovenlichaam ongeveer 45 graden, stang naar bovenkant buik, bovenarmen staan in een hoek van ongeveer 45 graden tov. het bovenlichaam.
Pakt vooral middenrug/lats aan.

Yates Row:
Bovenlichaam 60/70 graden, stang wordt meestal vanaf kniehoogte naar de onderbuik regio gebracht, de armen bewegen daardoor meer langs het bovenlichaam en naar achteren.
Pakt vooral de onderste delen van de lats.
 
Laatst bewerkt:
Dat is bij Yates voorgekomen. Die pakte overhands en scheurde bicep af vlak voor de Olympia en stond daar ook met scheur. Maar er waren wel meer factoren die hierbij meespeelde lijkt me. Het is wel vaker de vraag, is het de oefening of de persoon die deze uitvoert e.d.
Yates scheurde zijn biceps bij de yates row, en aangezien de oefening naar hem vernoemd wordt zal hij het wel deden zoals yates row gedaan moeten worden he. Dus dan ligt het aan de oefening of was het gewoon toevallig en kan het ook bij andere oefeningen gebeuren?
 
Yates scheurde zijn biceps bij de yates row, en aangezien de oefening naar hem vernoemd wordt zal hij het wel deden zoals yates row gedaan moeten worden he. Dus dan ligt het aan de oefening of was het gewoon toevallig en kan het ook bij andere oefeningen gebeuren?
Ik was er niet bij. Weten hoe een oefening moet staat niet altijd gelijk aan de juiste uitvoering ook doen. Zelf zegt hij erover dat dit mede kwam doordat hij paar weken voor de Olympia nog steeds zo intensief trainde, reverse grip pakte en vermoeid was door minder kcal. Sindsdien pakt hij overhands.

Edit:
Zocht video waarin hij het zelf zegt maar kan ik niet vinden. Is verder ook niet belangrijk, je kan gerust de yates row doen zonder direct bang te zijn voor gescheurde biceps.
 
Laatst bewerkt:
Pendlay-row:
Bovenlichaam exact horizontaal, stang naar de borst, ellebogen meer naar buiten.
Pakt vooral midden/bovenkant rug.

Reguliere Bent Row:
Bovenlichaam ongeveer 45 graden, stang naar bovenkant buik, bovenarmen staan in een hoek van ongeveer 45 graden tov. het bovenlichaam.
Pakt vooral middenrug/lats aan.

Yates Row:
Bovenlichaam 60/70 graden, stang wordt meestal vanaf kniehoogte naar de onderbuik regio gebracht, de armen bewegen daardoor meer langs het bovenlichaam en naar achteren.
Pakt vooral de onderste delen van de lats.
Daar ben ik het niet mee eens. Pendlay row is de normale bent-over row met thoracic extension. De houding is bij beiden hetzelfde. Pendlay zelf vond wat hij deed/coacht ook gewoon de normale bent-over row.
 
Ik ben dus van plan bent over barbell rows the gaan doen met dead stops, maar hoe breed moet ik de barbell vastpakken?

Beetje afhankelijk van wat je wilt accentueren.

Smallere greep (ellebogen kort bij de romp) en stang richting onderbuik accentueert meer de lagere aanhechtingen van de lats. Wijde grep (ellebogen wijd) meer de hogere aanhechtingen en als je de schouderbladen genoeg naar elkaar trekt het gebied op de midden rug.

Alles daartussen heeft z'n overlap met bovenstaande.

Als je niet iets wilt accentueren afwissellen!
 
Beetje afhankelijk van wat je wilt accentueren.

Smallere greep (ellebogen kort bij de romp) en stang richting onderbuik accentueert meer de lagere aanhechtingen van de lats. Wijde grep (ellebogen wijd) meer de hogere aanhechtingen en als je de schouderbladen genoeg naar elkaar trekt het gebied op de midden rug.

Alles daartussen heeft z'n overlap met bovenstaande.

Als je niet iets wilt accentueren afwissellen!

Dus als ik gewoon stukje breder dan schouders doe, en dan schouderbladen naar elkaar toe, zit ik goed voor alles?
 
Ik denk dat de rug te veel spieren bevat om met 1 greep alles mee te nemen.
 
Yates doet hem op die manier om een simpele reden, hij doet dan zijn onderrug niet overbelasten.
Als je op je lats en bovenkant rug wilt richten, waarom je dan parralel gaan staan?Je onderrug word dan te zwaar belast terwijl je te trainen deel van je rug veel meer kan hebben.
Onderrug daarna apart trainen met hyperextension en deadlifts is dan de beste optie, ervan uitgaande dat je behoorlijk veel gewicht pakt.

---------- Post toegevoegd Thu 11 Aug 2011 om 21:59 ----------

Ik denk dat de rug te veel spieren bevat om met 1 greep alles mee te nemen.

Inderdaad.
 
3, maakt de over of onderhandse grip hierbij nog wat uit?
 
Voor de rug maakt de greep op zich niets uit, maar bij een wat breedte betreft gelijke afstand, betekend een gesupineerde greep meestal dat de bovenarmen meer naar binnen komen wat het accent op de lagere aanhechtingen van de lats plaats.

Heeft dus meer met de positie van de bovenarm te maken dan van de hand zelf.

Verders zou ik kiezen voor de greep waar je het sterkst in ben en dan spelen met de handafstand/hoek bovenarmen..
 
Voor de rug maakt de greep op zich niets uit, maar bij een wat breedte betreft gelijke afstand, betekend een gesupineerde greep meestal dat de bovenarmen meer naar binnen komen wat het accent op de lagere aanhechtingen van de lats plaats.

Heeft dus meer met de positie van de bovenarm te maken dan van de hand zelf.

Verders zou ik kiezen voor de greep waar je het sterkst in ben en dan spelen met de handafstand/hoek bovenarmen..

Ik heb nu mijn schema :
Bovenrug: Bent over rows, Pull ups & Rows

Kan ik niet gewoon altijd dezelfde grip doen? Vind ik veel fijner, altijd een oefening het zelfde...
 
Back
Naar boven