Fitness Seller

Bent over rows (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Natuurlijk kan je altijd hetzelfde doen.

Je moet dan alleen goed bedenken dat de rug bestaat uit meerdere spieren waarvan bij sommigen (lats, trapezius) delen te accentueren zijn. Altijd hetzelfde doen betekend dan altijd alles op dezelfde manier belasten waardoor er delen achter kunnen blijven. Iets wat je pas na een lange tijd gaat bemerken.
 
Natuurlijk kan je altijd hetzelfde doen.

Je moet dan alleen goed bedenken dat de rug bestaat uit meerdere spieren waarvan bij sommigen (lats, trapezius) delen te accentueren zijn. Altijd hetzelfde doen betekend dan altijd alles op dezelfde manier belasten waardoor er delen achter kunnen blijven. Iets wat je pas na een lange tijd gaat bemerken.

Lats en trapezius doe ik al, lats met pull ups, en traps met shrugs toch?
 
Je kunt altijd dezelfde grip doen, dat de accenten op bepaalde delen van je rug komen te liggen kun je dan opvangen met je selectie van oefeningen.

Je rug doet zoveel dat je er met alleen pullups en shrugs niet bent. Ik hou rekening met onderrug en bovenrug extensie, een neerwaartse pull voor de lats, een horizontale pull voor de onderste en middelste trapezius vezels, en een opwaartse pull voor de bovenste.

Ik vul dit dan in met deadlift of hyperextension varianten, (neutral grip) pullups, (db bent-over) rows, en (power) shrugs. Vrij standaard denk ik.

De overlappende werking van sommige oefeningen zullen de overmatige accenten van anderen compenseren, maar je kunt ook juist nog spelen met de varianten en verschillende grippen om die overlappingen af te stellen naar je wensen of behoeftes. Denk bijvoorbeeld aan pendlay rows voor iets extra lat activatie en extensie van de bovenrug, of verschillende grip/houding bij de rows voor je rear delts.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven