Fitness Seller

Benzine slurperde auto's fors duurder

Bezoekers in dit topic

deurklink

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2005
Berichten
3.109
Waardering
0
Staatssecretaris De Jager van Financiën heeft concrete plannen om te zorgen dat autobezitters energiezuinige auto's gaan kopen. De aanschafbelasting van auto's die meer dan één op twintig rijden, gaat omhoog. Het gaat om duizenden euro's, zegt De Jager.

"De echte grote slurpers gaan echt meer betalen", waarschuwt de staatssecretaris. "Die terreinwagens, de SUV's, vallen er ook onder."

Automobilisten met een zuinige auto krijgen een financiële beloning. De Jager wil ook zorgen dat rijders van een lease-auto geprikkeld worden om een energiezuinige auto aan te schaffen.

Lastig
Tot nu toe was het altijd lastig om de leaserijders hiertoe aan te zetten, omdat ze zelf niets merken van het financiële voordeel.

Leaserijders die voor zo'n zuinige auto kiezen, krijgen een aanzienlijk lagere bijtelling. Nu is die bijtelling zo'n 22 procent; dat wordt 12 procent. Het gaat in dat geval om zeer energiezuinige auto's.

Peugeootje
"Zoals een klein Peugeootje of een hybride Toyota." Volgens De Jager kan het voordeel oplopen tot circa 85 euro per maand.

Het kabinet had al eerder aangekondigd met fiscale maatregelen om de uistoot van CO2 terug te dringen. Het kabinet heeft in het regeerakkoord afgesproken dat de uitstoot van broeikasgassen in 2020 met 20 procent moet zijn teruggebracht ten opzichte van 1990.

NOS

Zucht, dit gaat weer nergens over, yzord heeft het al een keer genoemd hier: een zogenaamde milieuvriendelijke wagen produceren is veel belastender voor het milieu dan de wagens die nu duurder worden.
 
99% van de auto's rijdt meer dan 1 op 20. :')

SUV's mogen ze van mij idd zwaarder belasten.
 
haha me pa rijdt een X5 zal die leuk vinden.

Maar ik vind het vreemd, mensen die zo'n auto nieuw kunnen kopen kijken daar echt niet op, van zo'n prjsverhoginkje.

Het is gewoon een ordinaire manier om nog meer belasting te kunnen heffen, met als slap excuus het milieu

Milieu hahahahahaha, hier in Europa is het sinds jaren niet meer zo schoon geweest, als ze nu eens in China e.d. beginnen met deze onzin kijk dat zou misschien een heeeeel klein beetje zin hebben.
 
wat een mop, welke benzinewagens doen het met minder dan 5 L op 100 km? Of moeten we allemaal met een 1200 gaan rondrijden? :rolleyes:
 
Dit gaan ze echt niet voor elkaar krijgen. De manier van rijden bepaalt toch wel wat het verbruik is.
 
Er zijn auto's die dat makkelijk halen hoor. Ik vind het aan een kant een goede zaak, maar om auto's nog duurder te maken dan dat ze al zijn in dit land is te sip voor woorden. Waarom moet Nederland weer voorop lopen?
 
Allemaal leuk en aardig maar mevrouw vergeet dat niet iedereen even de nieuwste en zuinigste wagen aan kan schaffen.
Daarnaast zijn de prijzen al belachelijk hoog in nederland vanwege de bpm.

Heel dat co2 verhaal is wel leuk maar pak dan de grote vervuilers aan zoals in brazilie bij het afbranden van riet en oerwoud. Dat zal meer bijdragen dan dat wij nu in een golf eco rijden of een tdi'tje
 
Er zijn auto's die dat makkelijk halen hoor.

???

zelfs een corsa 1.0 haalt "slechts" 1 op 17.86, maar dat is dan ook een benzineslurpende auto :rolleyes:
 
haha me pa rijdt een X5 zal die leuk vinden.

Maar ik vind het vreemd, mensen die zo'n auto nieuw kunnen kopen kijken daar echt niet op, van zo'n prjsverhoginkje.

Het is gewoon een ordinaire manier om nog meer belasting te kunnen heffen, met als slap excuus het milieu

Milieu hahahahahaha, hier in Europa is het sinds jaren niet meer zo schoon geweest, als ze nu eens in China e.d. beginnen met deze onzin kijk dat zou misschien een heeeeel klein beetje zin hebben.

De VS en Europa zijn naar mijn weten nog steeds de grootste vervuilers hoor.
 
Dat ze idd stimulkeren om zuinigere auto's te rijden oke, maar 1-20 is niet snel haalbaar.

Zelf rijd ik gewoon een normale 1.9 tdi, maar die rijd gemiddeld 1:17 (opgave fabrikant 1:19).
Is een standaard 105 pk diesel.

Als ze met een 2 liter diesel komen, minimaal 125 pk, dan doe ik dat gelijk hoor. Scheelt toch een kleine 100 euro per maand in de bijtelling.
 
al die derde beens die niet carpoolen of alleen in hun autotje in de file zitten mogen ze boeten :yes:
 
99% van de auto's rijdt meer dan 1 op 20. :')

SUV's mogen ze van mij idd zwaarder belasten.

rijd minder dan 1 op 20 bedoel je denk ik
 
De VS en Europa zijn naar mijn weten nog steeds de grootste vervuilers hoor.


Ik denk dat je je vergist met energie verbruik denk ik. maar misschien is het wel zo hoor......

Het gelul met dit soort maatregelen is altijd waar stopt de waanzin he.... ?
 
Ze kunnen beter oude diesels van voor 1997 verbieden, dat zijn de echte grote vervuilers. Net als die stadbussen die het grootste deel van de dag met drie passagiers rookwolken uitbraken. Verder ben ik op zich niet tegen een extra belasting van veel verbruikende auto's, maar zorg dan wel dat de extra opbrengsten daarvan geheel ten goede komen aan zuinige auto's. Je kan er nu natuurlijk weer op wachten dat het netto resultaat is dat automobilisten netto weer beduidend meer gaan betalen. Auto's zijn maar voor een relatief klein deel van de CO2 uitstoot verantwoordelijk, maar toch wordt vooral de automobilist zwaar belast. Alle kolencentrales vervangen door kernenergie levert vele malen meer milieuwinst op.

Trouwens wel relaxed voor m'n vriendin dit, met haar lease-Polo (1.4TDI, 1/25). :D
 
Als mensen een dure auto kunnen betalen zoals een Landrover (beginnend bij een ton!!) dan zal ze die paar duizend euro ook geen centje meer pijn doen. Het is eens te meer een reden om de staatskas te spekken. Dit heeft niets met milieu te maken.

Daarentegen heeft eigenlijk niets met milieu te maken, aangezien elke cent die wordt gestolen van de burger naar andere belangen gaat ipv mobiliteit en oplossen van fileprobleem.
 
Deze verhoging gaat gewoon nergens over. Uiteraard komt hij wel op het beste tijdstip; vlak na Al Gore's bangmakerij en andere onzin over het milieu.
Gelukkig heeft de overheid weer een nieuwe zondebok gevonden, waar iedereen achter staat. De meeste mensen zijn namelijk jaloers genoeg op mensen met dikke auto's, zodat ze nu weer lekker in hun handen kunnen wrijven.

Maar goed; als het goed is wordt straks de wegenbelasting en bpm afgeschaft toch? Daar komt dan kilometerheffing en dit soort onzin-belastingen voor terug, zodat we uiteindelijk toch meer betalen.
Als de winst, die ze zo elke keer maken nu eindelijk eens een keer terug komt naar de burgers, zul je mij niet horen, maar iedereen weet, dat dat niet zo is.
Alhoewel; we hebben nu natuurlijk wel een topminister van financiën!:D
 
ja alleen dacht ik dat de bpm belastingen pas in 2011 of 12 afgeschaft worden
 
ja alleen dacht ik dat de bpm belastingen pas in 2011 of 12 afgeschaft worden

Ja en dat zal nog wel verder opgerekt worden wss, zodat ze er nog meer uit kunnen trekken. Het is niet voor niets de grootste melkkoe.
Deden ze nu maar eens iets nuttigs met al dat geld, dat ze binnenhalen.....
 
Back
Naar boven