XXL Nutrition

Beoordeel mijn deadlift techniek :)

Bezoekers in dit topic

niks op aan te merken ;)
 
Voor het mooie kan de rug wat holler denk maar denk dat dit een max was?
 
+1 voor dennis
 
idd kont naar achter borst omhoog. kan je ws nog meer trekken
 
Dam, de techniek is ver te zoeken
 
Hoelang deadlift je al, hoevaak per week en hoeveel kg tilde je hier?

Allereerst een blokkade: Adem in, borst vooruit, billen naar achteren, buik aanspannen.
Zakken door die knieën! Rug recht en eerst benen uitzetten tot de stang bij je knieën is waarna je je kontspieren *gluteus maximus en minimus* aanspant om je rug te strekken, adem inhouden geheel de rep om spanning te behouden en een hernia uit te sluiten.
Je tilt in dit filmpje met een zeer kromme rug, af te raden zelfs bij PR's...
 
Zoals gijs zegt, ALLES is mis
 
Dit

Hoelang deadlift je al, hoevaak per week en hoeveel kg tilde je hier?

Allereerst een blokkade: Adem in, borst vooruit, billen naar achteren, buik aanspannen.
Zakken door die knieën! Rug recht en eerst benen uitzetten tot de stang bij je knieën is waarna je je kontspieren *gluteus maximus en minimus* aanspant om je rug te strekken, adem inhouden geheel de rep om spanning te behouden en een hernia uit te sluiten.
Je tilt in dit filmpje met een zeer kromme rug, af te raden zelfs bij PR's...

En dit:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dus duwen met je benen, eerder dan dat je zou trekken aan het gewicht.

Ik zet liefst mijn voeten dichter bij elkaar, zo wordt het ook een goede oefening voor mn benen/hamstrings. Bij een sumo deadlift sluit je de quads een beetje uit.
Bij het liften moet je naar boven kijken, fixeer je op een hoek met het plafond ofzo, zo hou je jouw rug beter recht en komt de bar mooi langs je schenen omhoog.
En beginnen met door je knieën te gaan, als je dat niet doet kan je jouw rug gewoon niet recht houden.

Ahja Rippetoe legt het wel uit

Het lijkt er trouwens wel op dat veel mensen problemen hebben met heup flexibiliteit waardoor ze de beginhouding niet aan kunnen nemen. Ik probeer het hen uit te leggen maar het lukt me niet, en dan geven ze het maar op en deadliften ze nooit meer. Ik weet niet of jij dit ook hebt hoor, ik kon het niet afleiden uit jouw filmpje aangezien je met een bolle rug begon.
 
Tenzij hij een stiff-legged deadlift doet, dan is z'n techniek al wat beter, maar voor een gewone DL gaat deze manier wel ten koste van je rug
 
Tenzij hij een stiff-legged deadlift doet, dan is z'n techniek al wat beter, maar voor een gewone DL gaat deze manier wel ten koste van je rug
Ook al is dit stiff-legged bedoelt dan moet je nog niet je rug zo bollen. Het is niet omdat je het anders verwoord dat het niet ten koste van je rug zou gaan. :rolleyes:
 
Ik ben nog steeds benieuwd hoeveel hij pakt, lijkt veel, maar klinkt licht ???
 
Ik zie 1 dikke schijf van 15, en de rest lijkt iets dunner, dus 10..
Denk dat er ongeveer 4 of 5 schijven op zitten per kant..

DUs minimaal:
1x15
4x10 = 55 Per kant
= 130KG (Als stang 20 is)

Of

1x15
5x10 = 65 Per kant
= 140KG (Als stang 20 is)

ALs alle schijven 15 zijn, denk ik dat het niet meer dan,

4x15= 60KG Per kant
= 140KG (Als stang 20 is)

140KG is.

Niet zo lastig rekenen denk ik? :P
 
@ BicepsM onderaan het filmpje op youtube staat er dat het 150 kg is. :trollface:
 
Wow je rug is gedurende de hele lift hol, zelfs al in de startpositie!!!! Pak eens een stuk minder gewicht, een kilootje of 90, en ga daar eens fatsoenlijke lifts mee maken want hier sloop je jezelf echt mee
 
Back
Naar boven