XXL Nutrition

Beoordeel vooruitgang. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kixat

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
20 feb 2011
Berichten
4.417
Waardering
305
Lengte
1m83
Hoi allemaal.

Ik heb ongeveer 13 maanden geleden een abbonoment afgesloten bij een gym en heb hier een paar maanden rond lopen klooien op de machines (yes shame on me), en vervolgens met een wat serieuzer schema verder gegaan.

en ik zou nu graag van jullie verbeterpunten willen horen.

Toen ik het lidmaatschap begon woog ik ongeveer 58 kilo met +/- een bf van 10% hier heb ik helaas geen foto's van.

Nu zit ik op ongeveer 67 kilo met een bf van 13%

Mijn doel is om tot 80 kilo te komen en dan rond de 10/11 procent, als het dan nog niet genoeg is gaan we zwaarder ofc :)


r0b4wg.jpg
7-12-2010
118ma9t.jpg
7-12-2010
ongeveer 61 kilo dacht ik.

oaq3v9.jpg
18-04-2011
282fdxi.jpg
18-04-2011
rond de 63-64 kilo

11958pi.jpg
05-08-2011
[afbeelding niet meer beschikbaar] 05-08-2011
[afbeelding niet meer beschikbaar] 05-08-2011
66-67 kilo

zelfde dag andere belichting:
2eoxrbk.jpg

1zoyb6e.jpg
 
heb je ook fotos van toen je begon?

edit- heb je dus niet, maar 7kg erbij is niet echt heel veel! maar aangezien je nu serieus bezig bent komt het vast goed!
 
Ik vind het op zich een nette progressie, het kan altijd beter natuurlijk maar niet iedereen kan/heeft zin om zich aan een super strak voedsel schema te houden. Verder stoppen als je 80kg bent? It's never enough :)

En (bijna) iedereen heeft denk ik de eerste maanden met machines lopen klooien :P
 
bedankt voor de reactie! maar nee heb inderdaad geen fotos van toen ik begon. Maar ik was klein en mager ( je zag me ribben uitsteken) en ik deed totaal niets aan sport ik zat alleen maar te gamen. ik deed misschien 20 pushups/crunches per maand en dat was het.
 
80kg stoppen?
bij 183?
zou minstends 95kg bij 10%
dan ben je lekker buff :P
 
Ik ben zelf van 69 naar 80kg gegaan in 5 maanden. Maar ik ging (en ga nog steeds) 5 a 6 keer per week.

Hoevaak ging jij / hoeveel eet je?
 
Ik ben zelf van 69 naar 80kg gegaan in 5 maanden. Maar ik ging (en ga nog steeds) 5 a 6 keer per week.

Hoevaak ging jij / hoeveel eet je?

In het begin ging ik altijd 5x in de week tegenwoordig verschilt dat de ene week wat meer dan de andere, maar dat komt door wat problem thuis en dat ik bij de fysio loop voor een klacht waar ik al een tweetal jaar last van heb. Daarom doe ik nu meestal dag 1: borst triceps dag 2: rug biceps dag 3: rust dag4:benen schouders: dag 5 rust dag 6: dag 1 etc etc.

Hoeveel eet ik, ja das een goeie de mensen om me heen zeggen dat ik veel eet, ik vind het nog meevallen dit is het ongeveer(gaat het worden aangezien ik weer naar school moet en dus weer vaste tijden krijg om te eten)
ontbijt: 70 gram brinta met ongeveer 300-350 ml melk en een glas melk.
maaltijd 2+3 : 4 sneetjes tarwebrood met pindakaas en kaas (ja pindakaas met kaas) (thuis drink ik altijd melk weet nog niet wat ik mee naar school neem, misschien lang houdbare melk kopen)
Maaltijd 4:2 eieren met kaas op 1 a 2 broodjes. en 1 a 2 glazen melk.( of pannekoeken beslag: 2 eieren, 300 ml melk, 6 eetlepels bloem en een scheutje olijfolie als beleg doe ik hier meestal: aardbeienjam, kaas, banaan of appel.
Shake: whey perfection 1 scoop met 300 ml melk
- training-
Shake: Whey perfection halve scoop, Miccelar cassein halve scoop, Dextrose anderhalve scoop.
Avondeten: door huidige thuissituatie is dit niet altijd iets volledigs maar als er wel wordt gekookt dan is het meestal aardappels met vlees of kip met rijst, en anders eet ik brood of 2 zakken noodles.
maaltijd 6: meestal een broodje en wat yoghurt/kwark als ik geen kwark in huis heb eet ik me casseine shake op.(klontert als een gek)

Tussendoor eet ik vaak nog een appeltje of een banaantje, en als er een zak nootjes op de tafel ligt steek ik me hand er ook nog wel is in.

Verder drink ik niet zoveel water als ik zou moeten, het is eigenlijk alleen maar melk of sportdrank.
 
In het begin ging ik altijd 5x in de week tegenwoordig verschilt dat de ene week wat meer dan de andere, maar dat komt door wat problem thuis en dat ik bij de fysio loop voor een klacht waar ik al een tweetal jaar last van heb. Daarom doe ik nu meestal dag 1: borst triceps dag 2: rug biceps dag 3: rust dag4:benen schouders: dag 5 rust dag 6: dag 1 etc etc.

Hoeveel eet ik, ja das een goeie de mensen om me heen zeggen dat ik veel eet, ik vind het nog meevallen dit is het ongeveer(gaat het worden aangezien ik weer naar school moet en dus weer vaste tijden krijg om te eten)
ontbijt: 70 gram brinta met ongeveer 300-350 ml melk en een glas melk.
maaltijd 2+3 : 4 sneetjes tarwebrood met pindakaas en kaas (ja pindakaas met kaas) (thuis drink ik altijd melk weet nog niet wat ik mee naar school neem, misschien lang houdbare melk kopen)
Maaltijd 4:2 eieren met kaas op 1 a 2 broodjes. en 1 a 2 glazen melk.( of pannekoeken beslag: 2 eieren, 300 ml melk, 6 eetlepels bloem en een scheutje olijfolie als beleg doe ik hier meestal: aardbeienjam, kaas, banaan of appel.
Shake: whey perfection 1 scoop met 300 ml melk
- training-
Shake: Whey perfection halve scoop, Miccelar cassein halve scoop, Dextrose anderhalve scoop.
Avondeten: door huidige thuissituatie is dit niet altijd iets volledigs maar als er wel wordt gekookt dan is het meestal aardappels met vlees of kip met rijst, en anders eet ik brood of 2 zakken noodles.
maaltijd 6: meestal een broodje en wat yoghurt/kwark als ik geen kwark in huis heb eet ik me casseine shake op.(klontert als een gek)

Tussendoor eet ik vaak nog een appeltje of een banaantje, en als er een zak nootjes op de tafel ligt steek ik me hand er ook nog wel is in.

Verder drink ik niet zoveel water als ik zou moeten, het is eigenlijk alleen maar melk of sportdrank.

Misschien is het een goed idee om gewoon calorieën te tellen? Het ziet er zeker niet verkeerd uit, maar ik zat zelf vast op 3500kcal..en dat vond ik al veel eten. Vervolgens had ik het verhoogd naar 4000kcal en weken later zat ik weer vast. Nu eet ik 4300 en groei ik weer.
 
Misschien is het een goed idee om gewoon calorieën te tellen? Het ziet er zeker niet verkeerd uit, maar ik zat zelf vast op 3500kcal..en dat vond ik al veel eten. Vervolgens had ik het verhoogd naar 4000kcal en weken later zat ik weer vast. Nu eet ik 4300 en groei ik weer.

Inderdaad het is wel makkelijker om calorien te tellen. hoewel, makkelijker ik heb op mijn iphone een applicatie: calorieteller, en daar heb ik in het begin 2 weken mee gewerkt waarvan 3 dagen volop. Jammere was dat sommige producten er dan niet instonden (althans dan niet het juiste merk) en dan klopt het toch weer net niet helemaal, en dan moet je alles gaan wegen e.d. het is veel werk, ik zou het moeten doen maar ik heb er telkens geen zin in.... Ik zit nu in de startperiode van mijn opleiding als ik tijd heb ga ik er weer is voor zitten en kijken wat ik ervan kan brijen.

Hoe bereken jij de calorieën van alles?
 
Inderdaad het is wel makkelijker om calorien te tellen. hoewel, makkelijker ik heb op mijn iphone een applicatie: calorieteller, en daar heb ik in het begin 2 weken mee gewerkt waarvan 3 dagen volop. Jammere was dat sommige producten er dan niet instonden (althans dan niet het juiste merk) en dan klopt het toch weer net niet helemaal, en dan moet je alles gaan wegen e.d. het is veel werk, ik zou het moeten doen maar ik heb er telkens geen zin in.... Ik zit nu in de startperiode van mijn opleiding als ik tijd heb ga ik er weer is voor zitten en kijken wat ik ervan kan brijen.

Hoe bereken jij de calorieën van alles?

Ik heb gewoon een oude nokia, waar je snel notities kan maken. All mijn berekeningen komen van de verpakkingen zelf. Op een gegeven moment weet ik uit mijn hoofd hoeveel ik van pasta naar binnen kan werken in 1 beurt (150 gram, 530kcal) en dat tik ik er snel in.
Aan het einde van de dag tel ik alles snel op en kijk ik hoeveel ik tekort kom.
Vandaar dat ik voor het slapen ga, nog flink aan het eten ben.

Als ik iets eet, zoals een turkse pizza of een broodje donner, waarvan ik de kcal niet weet, dan schrijf ik trks pizz in die notitie.
Als ik thuis ben kan ik het via internet opzoeken. Uiteindelijk weetje ook die uit je hoofd (1 turske pizza, 350 kcal. met kaas; 400kcal). :P:D
 
nice man is die eenalaatste foto de cowboy stance
 
valt niet echt te beoordelen zonder begin pics.. lijkt erop dat het een erg mager resultaat is voor 13 maanden, maar miss was je wel heeeeeeeel erg dun
 
valt niet echt te beoordelen zonder begin pics.. lijkt erop dat het een erg mager resultaat is voor 13 maanden, maar miss was je wel heeeeeeeel erg dun

Ik was inderdaad zoals eerder gezegd best wel skinny, kijk rond op de eerste de beste middelbare school en kijk rond naar iemand die niet sportte en ecto is dan heb je een vergelijkbaar resultaat.


Vinden jullie trouwens dat ik meer accent op een bepaald deel moet leggen omdat dat achterloopt? of gewoon zo lekker door gaan?
 
Lekkere bezig, goeie gains!
Ik vraag me alleen af hoe je benen eruit zien? Ik ben even lang als jou, heb ongeveer hetzelfde bovenlichaam qua spier, maar weeg 80 kilo @ 15% lichaamsvet.
 
Lekkere bezig, goeie gains!
Ik vraag me alleen af hoe je benen eruit zien? Ik ben even lang als jou, heb ongeveer hetzelfde bovenlichaam qua spier, maar weeg 80 kilo @ 15% lichaamsvet.


Heey michael, Mijn benen zijn nog lang niet als gehoopt. Je ziet wel wat zitten maar ik ben er absoluut nog niet tevreden mee, mijn kuiten heb ik het afgelopen half jaar wel vooruitgang in gezien maar ook niet om over te juichen. Ik heb wel vanaf het begin af aan dat ik met een serieus schema begon altijd gesquat, maar wegens een knieblessure en later een rugblessure heb ik in totaal 3 maanden geen benen kunnen trainen , en anderhalve maand geen bovenkant.

Ik zal kijken of ik morgen 1 of 2 beenfoto's kan posten
 
had je wel meer uit kunnen halen in die tijd. ben nu zelf 4 maanden serieus bezig en gain zon 1,5-2 kg per maand:)
 
Ik vind het persoonlijk zwaar ondermaats voor 13 maanden.
En voor die vlag mag je je ook schamen.
 
Back
Naar boven