Fitness Seller

Beoordeling deadlift (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Stefan_89

Cool Novice
Lid geworden
7 sep 2018
Berichten
42
Waardering
18
Lengte
1m90
Massa
88kg
Vetpercentage
17%
Goedemiddag,

Kan iemand mijn vorm van de deadlift beoordelen. En mij tips geven? Ben nog zoekende hiermee.


Alvast bedankt
 
Volgens mij is er iets fout gegaan met uploaden of is ie privé?
Deze video is niet beschikbaar.
 
Filmpje even van prive naar verborgen zetten indd.
 

Hierbij opnieuw geen idee wat er mis is gegaan.
 
Ziet er niet slecht uit.

Ik zie wel het potentiele gevaar dat je de pull te hoog vanuit de onderrug gaat maken.
Daarbij bestaat dan de neiging om er een soort stiff legged DL beweging van te maken, vooral naarmate je zwaarder gaat.

Probeer wat meer hip/leg drive te gebruiken bij de lift-off

- Kont/heupen wat lager inzetten/naar achteren duwen.
- Focus op druk op de hielen en niet de voorvoet.
- Trek de baar voor je gevoel naar achteren en dan omhoog
 
Ik ken er niets van, maar ik zou zeggen:
Kont wat lager en meer schuin naar achteren trekken dan recht naar omhoog, dat laatste is wat je je moet inbeelden zodat schouders en lats meer naar achteren zijn/onder spanning/"engaged"
 
Bedankt allebei. Hier kan ik zeker wat mee. Aankomende week toepassen en dan zal ik een nieuw filmpje maken.
 
Ik ben het eens met bovenstaande opmerkingen. Iets dieper gaan zitten in je heupen.
En volgende keer de camera zo instellen dat je hoofd ook nog zichtbaar is bij de lockout. :-)
En waarom deadlift je vanaf een verhoging? Is dat uit praktische overwegingen vanwege de vloer, of laat je mobiliteit dit niet toe?
 
Ik ben het eens met bovenstaande opmerkingen. Iets dieper gaan zitten in je heupen.
En volgende keer de camera zo instellen dat je hoofd ook nog zichtbaar is bij de lockout. :-)
En waarom deadlift je vanaf een verhoging? Is dat uit praktische overwegingen vanwege de vloer, of laat je mobiliteit dit niet toe?

Zal ik doen! De verhoging is meer tegen de beschadiging van de vloer van de garage als ik het wel eens hard zal laten stuiteren.
 
Back
Naar boven