Fitness Seller

Beoordeling schema's

Bezoekers in dit topic

Je vraagt voor een beoordeling van je legday maar zet niet erbij hoeveel sets en reps je doet. En ook wel handig om te weten hoe lang je traint, hoe goed je vorm is etc etc
Het ging me vooral om de eventuele suggesties omtrent de oefeningen. Dit schema is nieuw dus ik moet hier nog progressie op boeken, vandaar dat ik je vraag lastig kan beantwoorden. Ik train nu trouwens een jaar in de sportschool en heb tot nu toe 1x een blessure gehad vanwege een verkeerde houding tijdens het squatten.

Wat sets betreft kan ik wel een antwoord geven.

- Incline legpress (4 sets, 8/12 reps)
-Hipabductor machine (4 sets, 10/20 reps)
-Hipadductor machine (4sets, 10/20 reps)
-Leg extension (3 sets, 8/12 reps)
-Hipraise met barbell (4 sets, 8/12 reps.
-Calf machine ( 6 sets, 8/12 reps.

Hoeveel rust tussen sets, hoeveel % van je 1RM ?

- Incline legpress (4 sets, 8/12 reps)
-Hipabductor machine (4 sets, 10/20 reps)
-Hipadductor machine (4sets, 10/20 reps)
-Leg extension (3 sets, 8/12 reps)
-Hipraise met barbell (4 sets, 8/12 reps.
-Calf machine ( 6 sets, 8/12 reps.
Zelf zou ik het dan zo doen qua volgorde.
1- Leg press
2- Hip Thrust
3- Hyperextensions
4- Leg Extensions
5- Adductor
6- Abductor
7- Kuiten

Zelf zou ik het dan zo doen qua volgorde.
1- Leg press
2- Hip Thrust
3- Hyperextensions
4- Leg Extensions
5- Adductor
6- Abductor
7- Kuiten
Ik neem deze volgorde van je over, dankjewel!

Hoeveel rust tussen sets, hoeveel % van je 1RM ?
Ik hanteer niet een specifieke rusttijd, mocht ik nou een homegym hadden dan was dat een ander verhaal.

Laatst bewerkt:
Ik hanteer niet een specifieke rusttijd, mocht ik nou een homegym hadden dan was dat een ander verhaal.
Nee, joh.
Waarom zou dat een ander verhaal zijn? Je spieren weten niet waar ze zijn.
Rust is net zo belangrijk als de set zelf. Ik neem zo'n 2min rust bij de grotere oefeningen, en soms 3.
Je gebruikt bij krachttraining vooral je creatine fosfaat systeem, dat laadt voor een belangrijk deel weer op na 2 min.

Mag ik vragen waarom niet en waarom het met een homegym een anders?

Als je je prestatie van deze training met een vorige wil vergelijken dan moet dat, uitzonderingen daargelaten, toch een beetje hetzelfde zijn?

Nee, joh.
Waarom zou dat een ander verhaal zijn? Je spieren weten niet waar ze zijn.
Rust is net zo belangrijk als de set zelf. Ik neem zo'n 2min rust bij de grotere oefeningen, en soms 3.
Je gebruikt bij krachttraining vooral je creatine fosfaat systeem, dat laadt voor een belangrijk deel weer op na 2 min.
Mag ik vragen waarom niet en waarom het met een homegym een anders?

Als je je prestatie van deze training met een vorige wil vergelijken dan moet dat, uitzonderingen daargelaten, toch een beetje hetzelfde zijn?
Tuurlijk is rust na een set belangrijk en is het ook belangrijk om die 2 a 3 m in acht te nemen, alleen houd ik dit niet tot op de seconde bij.
Al zou ik dit wel gedaan hebben wanneer ik mijn schema strak kon opvolgen i.v.m. progressie.

Tuurlijk is rust na een set belangrijk en is het ook belangrijk om die 2 a 3 m in acht te nemen, alleen houd ik dit niet tot op de seconde bij.
Al zou ik dit wel gedaan hebben wanneer ik mijn schema strak kon opvolgen i.v.m. progressie.
Rust is variabel, ene keer 3 min andere set 5+min.

Hallo,

Ik heb gisteren hier mijn been schema gepost voor feedback omtrent de oefeningen en n.a.v. heb ik mijn schema veranderd.
Graag zou ik ook feedback willen voor de rest van mijn schema's zodat ik ze eventueel kan verbeteren.
Als iemand suggesties heeft dan hoor ik dat graag!

Schema: Rug, Rear delt, Biceps

-Seated Cable row 3 sets 8 tot 12 reps
-Latt pulldown 3 sets 8 tot 12 reps
-Rear delt fly 4 sets 15 tot 20 reps.
-Low row machine (close grip) 3 sets 8 tot 12 reps
-Row Machine (close grip) 3 sets 8 tot 12 reps.

- EZ bar curl 3 sets 10 tot 15 reps
- Hammer curl 3 sets 10 tot 15 reps
-Arm curl machine 3 sets 10 tot 15 reps.

Schema 2: Borst, Schouders, Triceps, Nek.

-Benchpress 3 sets 8 tot 12 reps
-Incline chestpress machine 3 sets 8 tot 12 reps
-Cable fly high 3 sets 8 tot 12 reps

-Shoulderpress 4 sets 8 tot 12 reps
-Lateral raise 4 sets 8 tot 12 reps

-Cable tricep pushdown met touw 3 sets 12 tot 15 reps.
-Cable tricep pushdown met straight bar 3 sets 12 tot 15 reps.

- Shrugs met dumbell

Wat mij nu opvalt is dat ik meer sets doe voor mijn rug dan voor mijn borst, zou dit iets uitmaken?

9 setjes Biceps op Rug dag ?-?
Pak dan biceps bij borst, en triceps bij rug. Of doe je aan fitness ?

9 setjes Biceps op Rug dag ?-?
Pak dan biceps bij borst, en triceps bij rug. Of doe je aan fitness ?
Miss iets teveel van het goede ja.
Waarom biceps bij borstdag meepakken en triceps bij rugdag?

Miss iets teveel van het goede ja.
Waarom biceps bij borstdag meepakken en triceps bij rugdag?
Omdat je bij Rug ook al je biceps pakt, en dan ook nog zoveel extra sets.

Wissel ook 1x triceps PD met EZ- Triceps ext. 6 sets PD gaat nergens over.
Als beginner kun je je beter richten op compounds, en deze correct uitvoeren.(daarna zwaarder gaan)
15reps opwarmen, dan 8, dan 6. Dus twee werksets. 3x12-15 kun je wel voor Calfraise doen.

Ik vind het allemaal kut.

Ik neem aan dat je doel massa is?

Benen sowieso squat doen.

Rug
Barbell row
Dumbell row
T Bar row
Deadlift
Optrekken

Idem voor het overige hoe kom je aan deze schemas?

Ik vind het allemaal kut.

Ik neem aan dat je doel massa is?

Benen sowieso squat doen.

Rug
Barbell row
Dumbell row
T Bar row
Deadlift
Optrekken

Idem voor het overige hoe kom je aan deze schemas?
Graag ook even een onderbouwing toevoegen van je mening.
Squats doe ik niet omdat ik altijd alleen train en omdat ik het risico op blessures op dit moment wil minimaliseren.
Deadlifts kan ik gaan overwegen om te implementeren in mijn schema, wel heb ik veel gehoord/gelezen dat de risico's niet opwegen tegen de voordelen, wat is jouw mening hierover?

Ik heb mijn schema's zelf gemaakt, en daarom post ik ze hier voor feedback.

Op dit moment zit er 1 dag rust tussen de trainingen: rug biceps buik, en borst schouders triceps nek. Dit omdat ik niet mijn traps wil overbelasten.

Zou het niet makkelijk zijn misschien om de traps mee te pakken op rug dag zodat die ene rustdag misschien niet meer nodig is? De enige oefening die ik dan kan bedenken waar je traps een kleine rol bij spelen is tijdens een Lateral raise.

Wat is jullie kijk hierop.

Laatst bewerkt:
Squats doe ik niet omdat ik altijd alleen train en omdat ik het risico op blessures op dit moment wil minimaliseren.
??? waarom kun je niet alleen squatten? Je overweegt wel om te deadliften maar vind squats te veel risico op blessures. Waar ben je dan precies bang voor?

eventueel kan je een hack squat doen als je barbell squat niet aandurft
of bulgarian split squats of pendelum squat v squat machine maar dan andersom gaan staan.
geen idee wat voor mogelijkheden je allemaal hebt in je sportschool

.

Laatst bewerkt:
Back
Naar boven