Fitness Seller

Beoordeling Squat

Bezoekers in dit topic

Jacktheboxer

Novice
Lid geworden
10 jan 2018
Berichten
23
Waardering
6
Lengte
1m80
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Zou iemand even mee willen kijken naar mijn squat?
Ik merk dat mijn gewicht naar voren komt tijdens het zakken.
Vermoed dat het in de enkelmobiliteit zit maar zou het fijn vinden als iemand even kan meekijken.

Squat in het filmpje is, voor mij, een relatief zwaar gewicht.

Alvast enorm bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Low bar squat proberen
 
Je gaat redelijk " wild " en ongecontroleerd naar beneden , je zou het gecontroleerder uit kunnen voeren denk ik , het ziet er nu uit ofdat je zo snel zakt dat je de bar beneden op moet vangen.
Rep 1 is de meest gecontroleerde en zie ik niet direct dat het gewicht naar voren valt

Buiten dat heb je schoenen aan die niet plat zijn en zijn voorzien van een zachte zool , ik squat zonder schoenen ( wel met schijfjes van 0.5 kg onder mijn hiel , en zorg dat mijn hiel in het gat van die 0.5 kg zit )
 
Dat kan dieper, hoe diep kan je met stang alleen? Knieen evt wat naar buiten als je bekken (nog) niet lenig genoeg is.
ik heb ze ook een tijd zo gedaan, nu met full ROM squat ik de helft qua gewicht, maar voel het wel 3x zo waar :)
 
Zoals SvP0501 zegt ziet de neerwaartse beweging er wat ongecontroleerd uit. Probeer je goed te focussen op bracen en je ademhaling. Verder zou ik je schoenen uittrekken en ik denk dat je ook wel baat kan hebben bij squat-/powerliftschoenen, of in ieder geval stevige zolen (zonder demping) en een verhoging. Iets dieper zakken. ATTG (ass to the grass) is niet noodzakelijk; minimaal 90 graden is wel wenselijk. Probeer je hoofd in het verlengde van je bovenlichaam te houden (neutrale nek) en niet omhoog te kijken.
 
Sta je nou gewoon op air max te squaten? :o
 
Nee, zo te zien is dit een standaard Nike-sportschoen, geen airmax.
Zie nu pas dat ie op een paar plates staat, de zolen zijn zo te zien wel veel te zacht overigens.
 
Bedankt voor de reacties.

Heb geïnvesteerd in de Adidas power perfect 3 waarmee ik dinsdag hopelijk voor het eerst mee kan proberen te trainen.
Verder zal ik eens gaan letten op het zakken tijdens de squat en het 'bracen'.
 
Bedankt voor de reacties.

Heb geïnvesteerd in de Adidas power perfect 3 waarmee ik dinsdag hopelijk voor het eerst mee kan proberen te trainen.
Verder zal ik eens gaan letten op het zakken tijdens de squat en het 'bracen'.
Ga ook echt traag naar beneden (ook niet extreem, maar het zal beetje raar voelen in het begin) zodat je altijd in de ideale positie beneden bent.
Tevens zou ik zoals hierboven ergens lowbar squat eens proberen en/of bij het naar beneden gaan je hoofd in lijn houden met je rug. In het naar boven gaan kan het helpen bij sommigen
 
Zoals al meerdere hebben gezegd:
- ga rustiger naar beneden.
-squat op andere schoenen.
Die je ook besteld heb zie ik net.
-gebruik minder gewicht.
Als bij je 2de rep je vorm al niet goed meer is, dan moet je toch echt in gewicht gaan zakken.
 
Zou iemand even mee willen kijken naar mijn squat?
Ik merk dat mijn gewicht naar voren komt tijdens het zakken.
Vermoed dat het in de enkelmobiliteit zit maar zou het fijn vinden als iemand even kan meekijken.

Squat in het filmpje is, voor mij, een relatief zwaar gewicht.

Alvast enorm bedankt!
Je gaat veel en veel te snel naar beneden man.
Ziet er erg kleuterachtig uit.
En je gaat naar mijn mening ook veel te snel naar boven wat dus betekend dat je niet echt tot het uiterste gaat.
Kan met gemak minimaal een kilo of 10 erop qua gewicht.
 
Vandaag gesquat op mijn nieuwe schoenen en merk nu eigenlijk pas wat ik gemist heb. Wat een verschil!
Merk veel meer stabiliteit en dat het me beter lukt om dieper te komen en mijn glutes aan te spannen zonder evenwicht te verliezen.

Ga het even aankijken hoe het straks gaat als het gewicht weer wat omhoog gaat.

Nogmaals bedankt voor al het advies!
 
Vandaag gesquat op mijn nieuwe schoenen en merk nu eigenlijk pas wat ik gemist heb. Wat een verschil!
Merk veel meer stabiliteit en dat het me beter lukt om dieper te komen en mijn glutes aan te spannen zonder evenwicht te verliezen.

Ga het even aankijken hoe het straks gaat als het gewicht weer wat omhoog gaat.

Nogmaals bedankt voor al het advies!
In je opname doe je 5 reps.
Weet je wat 5 reps betekend?
Dat je 120% geeft van wat je in huis hebt! Bij 5 reps moet je kop bijna uit mekaar spatten!
Het gaat veelste makkelijk naar mijn mening in je opname.
En zak langzamer naar beneden joh.. als je zo snel naar beneden zakt dan is een blessure een kwestie van tijd !
Bij zo een snelheid is je onderrug en bovenrug soepel en moet je onderrug plotseling al het gewicht opvangen.
Als je rustig naar beneden gaat, dan is heel je rug ( eigenlijk lichaam bij squat) onder spanning bij het dalen en dus vangt ook je hele lichaam het gewicht op.!
Jouw rep-snelheid gebruik je normaal gesproken bij reps tussen 10-15 reps.
Meer gewicht erop bij 5 reps!! Je kop moet uiteenspatten van de spanning.
5 reps is puur krachttoename !
 
In je opname doe je 5 reps.
Weet je wat 5 reps betekend?
Dat je 120% geeft van wat je in huis hebt! Bij 5 reps moet je kop bijna uit mekaar spatten!
Het gaat veelste makkelijk naar mijn mening in je opname.
En zak langzamer naar beneden joh.. als je zo snel naar beneden zakt dan is een blessure een kwestie van tijd !
Bij zo een snelheid is je onderrug en bovenrug soepel en moet je onderrug plotseling al het gewicht opvangen.
Als je rustig naar beneden gaat, dan is heel je rug ( eigenlijk lichaam bij squat) onder spanning bij het dalen en dus vangt ook je hele lichaam het gewicht op.!
Jouw rep-snelheid gebruik je normaal gesproken bij reps tussen 10-15 reps.
Meer gewicht erop bij 5 reps!! Je kop moet uiteenspatten van de spanning.
5 reps is puur krachttoename !

Ik pak de reps al heel wat rustiger en gecontroleerder en let daarbij vooral even op mijn techniek, die gewichten komen nog wel.
 
Ik pak de reps al heel wat rustiger en gecontroleerder en let daarbij vooral even op mijn techniek, die gewichten komen nog wel.
Precies, techniek is alpha en omega!
 
Back
Naar boven