MuscleMeat

Beoordeling training in cut

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
25 mrt 2015
Berichten
26
Waardering
20
Lengte
1m86
Massa
103kg
Vetpercentage
18%
Dag medelifters,

Ik zou graag jullie advies/visie willen over mijn huidige trainings routine in mijn cut. Het is een lange weg van +- 20%vp naar mijn doel +-12/13%.
Ik train volgens onderstaand PPL/PPL schema 6/7x per week. Dit vind ik lekker gezien mijn FT zittende baan. Daarnaast die ik nog 1 of 2 x een cardiotraining in de week door middel van Padel en/of Racefietsen.
Alle sets tot net niet failure en houd 2 min rust tussen elke set.

Graag zou ik wat adviezen ontvangen wat betreft de intensiteit/volume/evt. oefeningen/evt. (helaas) rustdagen.

PUSH 1SETREPS
Cable chest press3.6-10
Incline chest press mach3.8-12
fly machine3.8-12
Shoulder press mach3.8-12
Double rope tri ext3.8-12
Skullcrushers db3s.8-12
side db raise3s.12-15
cable crunch (foc overload)3.8-10
legg raises (op mat)3max
PULL 1SETREPS
Lat pull down rechte stang3.8-12
cable row3.8-12
Unil. Iliac pulldown3.8-12
Lat prayers rolstang3.8-12
Face pulls3.8-12
Shrugs3.8-12
DB hammer curl seated3.8-12
Preacher curls mach plate3.8-12
LEGS 1SETREPS
Hack squat3.8-12
Leg press3.8-12
Leg extensions3.8-12
Leg curl3.8-12
Seated calf raise3.10-15
Crunch mach (foc overload)3.8-10
vs hanging knee Raise3max
PUSH 2SETREPS
Bench press3.5-8
Incl bench press smith3.8-12
fly machine3.8-12
Shoulder DB press3.8-12
Tricep push downs3.8-12
Skull crushers bb3.8-12
db seated side raise3.10-15
PULL 2SETREPS
Lat pull down mach3.8-12
Low rows mach3.8-12
Unil. Iliac pulldown mach pl3.8-12
Reverse fly mach3.8-12
Shrugs3.8-12
Incline 5% curl db3.8-12
ez bar curls3.8-12
LEGS 2SETREPS
Legg press3.8-12
Legg extension3.8-12
Legg curl3.8-12
standing calf raise3.8-12
Seated calf mach l63.8-12
Abb rollout knie3max
Plank2max

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Als je gaat cutten zou ik iets verder van falen wegblijven. Je schema is op zich prima (wel veel oefeningen), misschien iets meer afwisseling in repranges. Zou zelf gaan voor een low rep hoofdoefening, een of twee assistance oefeningen met wat meer reps en afsluiten met wat high rep isolatie werk.
Vraag me wel af of het niet te veel gaat worden na een tijdje cutten. Veel is hierbij afhankelijk van hoe ervaren je bent en of je natty bent.
 
Laatst bewerkt:
Als je gaat cutten zou ik iets verder van falen wegblijven. Je schema is op zich prima (wel veel oefeningen), misschien iets meer afwisseling in repranges. Zou zelf gaan voor een low rep hoofdoefening, een of twee assistance oefeningen met wat meer reps en afsluiten met wat high rep isolatie werk.
Vraag me wel af of het niet te veel gaat worden na een tijdje cutten. Veel is hierbij afhankelijk van hoe ervaren je bent en of je natty bent.
Bedankt voor je feedback! Ik heb 15 jaar trainingservaring, nooit een kuur gedaan.

Op dit moment houd ik de trainingen redelijk/goed vol, maar ben wel aardig leeg aan het eind van de training na +-70 min.
Qua intensiteit zal ik op jouw advies eens proberen de grotere oefeningen wat minder reps te doen. En alle oefeningen niet tot failure te gaan.

1 Hoofdoefening: doel 3* 4-6 reps.
2 assistenceoefeningen: doel 3* 6-8 reps
resterende iso oefeningen: doel 3* 10-15 reps.
 
Zelfde trainen als in een bulk. Zo zwaar en intensief mogelijk. Als je herstel het toelaat, kun je het volume gelijk laten. Wordt je vetpercentage zo laag dat je herstel steeds minder wordt, zou ik het volume wat terugdraaien. Zo doe ik zelf bijvoorbeeld nog maar 1 set deadlifts per week momenteel omdat ik van 2 minder goed herstel en dat de rest van mijn training dan ook negatief beïnvloedt.
 
Bedankt voor je feedback! Ik heb 15 jaar trainingservaring, nooit een kuur gedaan.

Op dit moment houd ik de trainingen redelijk/goed vol, maar ben wel aardig leeg aan het eind van de training na +-70 min.
Qua intensiteit zal ik op jouw advies eens proberen de grotere oefeningen wat minder reps te doen. En alle oefeningen niet tot failure te gaan.

1 Hoofdoefening: doel 3* 4-6 reps.
2 assistenceoefeningen: doel 3* 6-8 reps
resterende iso oefeningen: doel 3* 10-15 reps.
Het fijne hieraan vind ik dat als je merkt dat je wat minder energie over hebt, je de isolatie gewoon weglaat. Zolang je compounds (hoofd en assistance) op niveau blijven zal spierafbraak minimaal blijven. Uiteindelijk kun je, indien nodig, het volume daarop nog terugbrengen tot ongeveer 1/3e zonder veel spier te verliezen.
Ik heb zelf echter geen vijftien jaar ervaring met bb, dit is wat voor mij heel goed werkt(e).
 
Zelfde trainen als in een bulk. Zo zwaar en intensief mogelijk. Als je herstel het toelaat, kun je het volume gelijk laten. Wordt je vetpercentage zo laag dat je herstel steeds minder wordt, zou ik het volume wat terugdraaien. Zo doe ik zelf bijvoorbeeld nog maar 1 set deadlifts per week momenteel omdat ik van 2 minder goed herstel en dat de rest van mijn training dan ook negatief beïnvloedt.
Je was me net voor :laugh:
 
Back
Naar boven