Fitness Seller

Beoordeling van mijn fotografiekunsten

Bezoekers in dit topic

Ghostrider

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 okt 2006
Berichten
6.493
Waardering
2
Via diverse fora ben ik een beetje aan het achterhalen wat men van de foto's vind die ik maak.
Immers naast kritisch kijken en wat ik zelf mooi vind is de mening van een ander ook altijd leuk om te weten.
Geen geouwehoer gewoon de foto's beoordelen wat vind je er mooi aan wat vind je er niet mooi aan.
Mocht het onderwerp je niet interesseren plaats dan ook geen reactie Danke.

8flnx5j.jpg


8dy8z0o.jpg


814di5w.jpg


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

8fe3b4o.jpg


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

873sq6x.jpg


6l3ksw0.jpg


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

7y7zou1.jpg


8abeohe.jpg


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

6l2a0iq.jpg


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

6tp2icz.jpg


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

6utvpe1.jpg


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

82ve4y9.jpg


8dwe7lx.jpg


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

89rxok1.jpg


6jbvp8z.jpg


En last but not least de mooiste foto tot nu toe waarom ik ben een groot fan van Valentino Rossi hij ging voor mn neus onderuit en van deze foto heb ik een publicatie in Het Wegraceboek 2007.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik heb er weinig verstand van maar de meesten zien er heel erg professioneel uit.
 
Het ziet er erg goed uit, maar ik zou meer op de houding letten bij schaatsers wanneer je een actie foto neemt. Leuke hobby heb jij trouwens.
 
Ik zou persoonlijk altijd uitgaan van de horizon bij het nemen van een foto. Dergelijke foto's waarbij de camera is meegedraaid met het onderwerp, zou ik niet prefereren. Het komt storend en onnaturelijk OP MIJ over. Bovendien kan het weleens leuk zijn om detailfoto's te nemen van bijvoorbeeld de merken of de geconcentreerde/geëmotioneerde gezichten. Bij bewegende onderwerpen is dit echter al moeilijk genoeg, dus dat wordt experimenteren!
 
prachtige foto's

mooie kleuren

Je hebt vast een sjieke camera
 
Ik zou persoonlijk altijd uitgaan van de horizon bij het nemen van een foto. Dergelijke foto's waarbij de camera is meegedraaid met het onderwerp, zou ik niet prefereren. Het komt storend en onnaturelijk OP MIJ over. Bovendien kan het weleens leuk zijn om detailfoto's te nemen van bijvoorbeeld de merken of de geconcentreerde/geëmotioneerde gezichten. Bij bewegende onderwerpen is dit echter al moeilijk genoeg, dus dat wordt experimenteren!

Klopt wat je zegt van de horizon, maar de foto's die ik de laatste tijd online bekeken heb zien er allemaal zo standaard uit.
Het is veel harder werken om weer iets unieks te fotograferen waarbij tig andere fotografen aanwezig zijn.
Als ik kranten doorblader bij met name het katern sport dan lijken de foto's allemaal zo eentonig.
 
dat is geen 5.1 cameraatje ;P
 
prachtige foto's

mooie kleuren

Je hebt vast een sjieke camera

Nikon D80 voorzien van een batterygrip MB D80
Nikkor 300mm F4.0
Nikkor 80-200mm F2.8
en een kitlensje die vervangen gaat worden voor een 17-55mm 2.8 of een 28-70mm 2.8

Mijn volgende aanschaf is voor het komende voorjaar en dan wil ik macrofotografie van planten/bloemen en insecten erbij gaan doen.
 
Ik begrijp wat je bedoelt, Ghostrider. Ik dacht daar ook aan, als je je diensten aanbiedt, wil je uniek zijn of in ieder geval anders dan de concurrent.

Maar neem een foto als deze:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Retescherp en mooi kleurenspel, maar het ziet er zo onnatuurlijk uit. Als je uniek wilt zijn zou ik persoonlijk kiezen voor andere onderwerpen. Als je zo'n schaatser hebt bijvoorbeeld, zou ik een closeup van de bril (waarin je bijvoorbeeld de baan ziet reflecteren) nemen of van de hand voor het gezicht of van de schaats, waarbij de ijssnippers wegsplijten. Ik noem maar wat! Dan krijg je een aparte scherptediepte (zo noemen ze dat toch?).

Verder kun je aan de foto's zien dat je de nodige ervaring hebt. De foto's kunnen zo in de magazines! Chapeau!
 
Ik begrijp wat je bedoelt, Ghostrider. Ik dacht daar ook aan, als je je diensten aanbiedt, wil je uniek zijn of in ieder geval anders dan de concurrent.

Maar neem een foto als deze:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Retescherp en mooi kleurenspel, maar het ziet er zo onnatuurlijk uit. Als je uniek wilt zijn zou ik persoonlijk kiezen voor andere onderwerpen. Als je zo'n schaatser hebt bijvoorbeeld, zou ik een closeup van de bril (waarin je bijvoorbeeld de baan ziet reflecteren) nemen of van de hand voor het gezicht of van de schaats, waarbij de ijssnippers wegsplijten. Ik noem maar wat! Dan krijg je een aparte scherptediepte (zo noemen ze dat toch?).

Verder kun je aan de foto's zien dat je de nodige ervaring hebt. De foto's kunnen zo in de magazines! Chapeau!


Daar geef ik je gelijk in maar weleens foto's gezien van een schaatser waarbij je niet kunt zien dat hij schaatst?
En het is geen excuus maar fotograferen vanuit het publiek is gewoon minder omdat ik zeker tot de platen die je ziet een meter of 7 mis.
En ik fotografeer daar al met 450mm.
Ik thialf zelf kun je amper opspattend ijs fotograferen omdat het d.m.v kunstlicht verlicht word krijg je nooit het mooie spiegelende effect als een buitenbaan in Inzell daar kun je dat soort platen mooi maken.
Bekijk voor de aardigheid eens naar de eerste shorttrack foto daar zie je opspattend ijs.
je herkent het alleen door de blauwe achtergrond als ook daar ijs lag had je die spetters niet herkent ;)
 
Nee, ik begrijp wat je bedoelt, maar het was gewoon even mijn visie. Ik weet dat fotografie erg lastig is en dat alles werkelijk perfect op elkaar afgestemd moet zijn (met een evenredige kennis van de mogelijkheden/onmogelijkheden van de camera en materiaal), dus dikke respect!
 
Mooie foto's, absoluut. Maar die tekst ( je naam ) en het kader verdoet het in mijn ogen ontzettend! Haal dat weg en je foto's worden al een stuk mooier. Daarnaast ben je soms wat doorgeslagen met de kleuren, hier en daar zien de skintones er echt gewoon bizar uit.. Dat kan ook aan jou/mijn monitor liggen, maar ik ga er vanuit dat je je monitor gecalibreerd hebt? Voor de rest is het super, ik zag dat je op 450mm schiet, respect daarvoor! Mijn handen zijn zo bibberig dat alles boven de 300mm al niet meer werkt.. Anywayz dit is wat ik er van vind :) Als je nog andere onderwerpen op de foto hebt, laat ze eens zien, want schaatsen is niet mijn favo sport zegmaar ;)
 
Mooie kleuren.
Die foto's met die moto's vond ik ook wel heel geslaagd. Als ik zo'n foto's wil trekken heb ik niets anders dan lijnen op mijn foto staan???
 
Mooie foto's Michel Hulshof;)
 
Prachtige foto's en tja hier zijn ze in het klein maar heb er eentje in het groot op mijn 22inch monitortje staan en moet zeggen dan is er noch steeds niets op aan te merken. Mogen van mij zo de bladen in alleen vooral de actie foto's van de schaatsers zien er prachtig uit sommige op het juiste moment getrokken in mijn ogen.
Maarja een bescheiden mening van iemand die er niets van kent :o
 
Ik weet geen **** van foto's etc. maar ik zou geen verschil zien tussen deze van en van een professionele fotograaf. Oftewel, deze foto's zien er goed uit:P
 
Mooie foto's, absoluut. Maar die tekst ( je naam ) en het kader verdoet het in mijn ogen ontzettend! Haal dat weg en je foto's worden al een stuk mooier. Daarnaast ben je soms wat doorgeslagen met de kleuren, hier en daar zien de skintones er echt gewoon bizar uit.. Dat kan ook aan jou/mijn monitor liggen, maar ik ga er vanuit dat je je monitor gecalibreerd hebt? Voor de rest is het super, ik zag dat je op 450mm schiet, respect daarvoor! Mijn handen zijn zo bibberig dat alles boven de 300mm al niet meer werkt.. Anywayz dit is wat ik er van vind :) Als je nog andere onderwerpen op de foto hebt, laat ze eens zien, want schaatsen is niet mijn favo sport zegmaar ;)

Naam is standaard tegen het vele jatten op het net en het is tevens een stukje reclame ;)
Een kader tsja de 1 vind het mooi een ander foeilelijk een standaard 1pixel kadertje maakt een plaat af.
Mijn monitor staat standaard en daarop stel ik de kleuren af van de foto's en het kan zijn dat jouw monitor verkeerd staat, maar het kan ook de mijne zijn.
Als het bij mij ligt had ik hier vaker opmerkingen over moeten hebben, maar ik zal het eens navragen.
Binnenkort toch een andere computer dus dan kan ik het sowieso niet zijn :D
Die 450mm is incl vergrotingsfactor van de sensor dus 300x 1.5 kan ook 1.6 zijn.
Wat dat betreft is het "makkelijk" fotograferen je hebt namelijk een gratis converter erbij zonder in te boeten aan lichtstops.
Ik maak veelal wel een gebruik van een statief hoor alleen heb ik een leuk dingetje erbij die mij iets meer bewegingsvrijheid geeft als bij andere statieven.
En als je op safe wilt spelen fotografeer je sowieso vaker op een statief dan uit de hand.
En een hele dag met bijna 2 kilogram in de handen en dat stil houden nee dank je.
Wat dat betreft ben ik hartstikke blij met mijn Manfrotto monopod ;)
 
Mooie pics Ghostrider! doe je ook bij andere sporten fotograferen?
 
Back
Naar boven