XXL Nutrition

Beoordeling voeding

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
25 mrt 2015
Berichten
26
Waardering
20
Lengte
1m86
Massa
103kg
Vetpercentage
18%
Dag medeheffers,

Zouden jullie mijn voedingschema willen beoordelen?

31jaar
103kg
1.88m
20% vp (schatting)


Mijn doel is om mijn vetpercentage naar +- 12% te krijgen.
Ik heb een FT zittende baan, doe per week 6x krachttraining (PPLPPL), en 2x een cardiotraining (racefiets/padel).
Graag jullie visie of dit schema met 2700Kcal voldoende is om vet en minimaal spiermassa af te vallen?
 

Bijlagen

  • Voed.xlsx
    18,6 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
Om energie te houden zou ik je vet verlegen naar 60g, en eiwit op 170g. zo kun je carbs iets hoger houden.
Je BMR is ~1800Kcals. Het is handig als je begint vanaf wat je nu/vooraf at. en dat verlagen. In elk geval kun je dag of 10-12 kijken wat 2700Kcals doet.
Weeg je elke dag onder dezelfde omstandigheden(naakt net uit bed na wc-bezoek) zo kun je beter je gewicht bijhouden dan eens per week
 
Bedankt voor je advies, ik ga inderdaad dagelijks wegen en na 10 dagen kijken wat het gewicht doet. Indien niet de gewenste cijfers, inname verder verlagen.
Is +-1kg/week realistisch als doel voor de eerste +-4-6 weken?
 
Bedankt voor je advies, ik ga inderdaad dagelijks wegen en na 10 dagen kijken wat het gewicht doet. Indien niet de gewenste cijfers, inname verder verlagen.
Is +-1kg/week realistisch als doel voor de eerste +-4-6 weken?
1kg zul je over 1 week 7700Kcals moeten minderen. in theorie zonder vocht verlies. 500-600gram is meer realistisch.
 
Zelf ben ik van de % en 0,5 - 1% is over het algemeen te doen, maar zeker uitdagend als je 1% gaat willen doen. Hoe sneller je gaat hoe meer nadelen je gaat treffen, maar nog belangrijker is denk ik de kans op rebound vergroot je ook enorm. renaissance periodization op youtube kan daar mooi over vertellen
 
Zelf ben ik van de % en 0,5 - 1% is over het algemeen te doen, maar zeker uitdagend als je 1% gaat willen doen. Hoe sneller je gaat hoe meer nadelen je gaat treffen, maar nog belangrijker is denk ik de kans op rebound vergroot je ook enorm. renaissance periodization op youtube kan daar mooi over vertellen
Thanks, omdat het een lange weg is naar mijn doel ga ik voor 0,5%/week.
Dit lijkt mij realistisch, en zal makkelijker zijn om de verlaagde kcal inname vol te houden.
 
Back
Naar boven