MuscleMeat

Beoordeling voedingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Daaan

Novice
Lid geworden
29 aug 2019
Berichten
6
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
73kg
Goedemiddag allen,

Op dit moment wil ik het sporten weer oppakken. Rond me 18e (Nu net 22) een jaar intensief gesport, door te weinig resultaat en druk met werk helaas gestopt...
Mijn mening is dat ik mijzelf niet goed erin hebt verdiept qua voeding, de sportschool had me hier helaas ook niet over verteld... Maargoed, nu al enige tijd weer bezig zijn te geweest en ik graag meer spiermassa en vorm wil hebben ga ik het serieus aanpakken (1,85M en 73 KG)
Ik heb het 'geluk' dat ik op kantoor zit waardoor ik overdag flink kan eten, en na het werk kan sporten. Daarnaast zit ik bij de vrijwillige brandweer en ben ik iemand die in zijn vrije tijd altijd bezig is.

Doordat ik het serieus wil aanpakken heb ik voedingsschema's gemaakt. De ene dag met kip/rijst de andere weer met wat anders om de variatie er in te houden. Omdat ik thuis woon zal ik qua avondeten met de pot mee eten behalve dagen dat het ongezond is. Dan bereken ik wel mijn avondeten.

Mijn vraag is of ik goed zit qua waardes en er nog wat opvallends tussen zit? Ik hoor graag en alvast bedankt!!

eten zonder avond.png


eten zonder avond 2.png


eten met zalm.png


eten met avond.png
 
Zonder te weten wat je onderhoud is kunnen we daar niets zinnigs over zeggen ben ik bang

Buiten dat valt me op dat je veel te veel fluctueert in het aantal kcal , ik neem aan dat je de verschillende dagen hebt uitgeschreven maar de ene dag 3000 en de andere dag 3400 is erg fluctuerend ..

Bereken je onderhoud en ga daar 200 tot 500 kcal boven zitten om een bulk te starten
Maak daarna een voedingsschema wat iedere dag uitkomt op dezelfde macros ..

Je kan op trainingsdagen wel wat meer kh eten maar in principe is dat niet nodig
 
Bedankt voor je snelle reactie. Als ik hem op verschillende manieren uitreken kom ik op 2500 kcal als onderhoud. 500 erbij zou dan rond de 3000 komen.

De 3000 kcal zijn op dagen dat ik eet wat de pot schaft zonder dat mee te rekenen omdat dat nogal verschilt. de 3400 is als ik niet met de pot mee eet en mn eigen dag volg..
 
Je moet ook even kijken naar je pasta/rijst.. ik denk dat je het afgekookt hebt gewogen en de calorieën van de ongekookte producten hebt genomen.. ongekookte rijst zit rond de 350 kcal/100gr. Gekookte rijst zit rond de 120 kcal/100gr.
 
Als je "het geluk hebt op kantoor te zitten en veel te kunnen eten" waarom dan een weightgainer als je normale voeding kan nemen?

Weet je zeker dat je berekening klopt? Zoals de rijst en pasta? Gezien je andere maaltijden nogal minimaal zijn in hoeveelheid...
want 250 gram ongekookte rijst (wat je nu waarschijnlijk rekent) is zo een 600-700 gram gekookt... of schep je 2-3 x op?
eet je geen groente?
 
Dom.... heb idd de verkeerde voedingswaardes gebruikt met betrekking tot de rijst

Wat betreft de weight gainer en groentes hebben jullie gelijk, simpele dingen waar ik eigenlijk zelf niet op ben gekomen. Ik ga ze aanpassen en tot zover bedankt !!!
 
Weer terug van weggeweest, heb wat meer achtergrondinformatie over mijzelf zodat jullie een beter beeld ervan hebben.
Volgens de Katch-McArdle formule is mijn onderhoud verbruik ik 2380KCAL, inde bulkfase zal ik dit met 300KCAL verhogen tot 2680.

Ik heb in mijn voedingsschema rekening mee gehouden dat ik eet wat de pot schaft, daardoor heb ik dat ik met mijn vet en koolhydraten iets tekort kom maar dat kan ik compenseren met het eten van de pot. Uiteraard mits het gezond eten is, anders kan ik altijd nog een eitje etc voor mezelf maken.
Wel heb ik een overschot in mijn eiwit zitten (als mijn macro's kloppen) is er iets waarvan jullie zeggen skip een specifiek iets?

1571833324449.png
 
4 boterhammen en 4 plakjes kipfilet?

Je moet er wel beleg op doen! :) :eatmeat:
 
Verkeerd doorgekopieerd:eek!:
4 boterhammen en 8 plakjes van die gegrilde kanjers
 
Waar haal jij yoghurt vandaan met 7,5 gram eiwit per 100 gram?

Je eiwitten zijn we erg hoog. Zou eerder je vetten iets hoger insteken. Het is minimaal 1 gr per kg BW.

Neem wat meer groente ook. 100 gram doe je in een holle kies :o

Weet niet of je alles met het handje invult. Maar misschien kan de sheet in post 2 van dit topic het je wat makkelijker maken.
Je kan je eigen producten invullen.
 
In plaats van de Yoghurt heb ik de halfvolle franse kwark van het AH huismerk, die heeft idd 7,5 gram eiwit per 100 gram:D

Ik ga proberen om de vetten hoger in te steken en de eiwitten te verlagen, mede door de halfvolle melk te vervangen door de volle melk in de ochtend shake.

De groente blijft een ding maar zal het gaan proberen. Alles doe ik inderdaad met de hand invoeren in excel, ik zal proberen je link te gebruiken om het makkelijker te maken.

Wederom bedankt!!!
 
Back
Naar boven