MuscleMeat

Beowulf "Road 2 NK Classic Masters" (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dag 2/4

Deadlift w/belt
220x1 @8, Verstappen watch out, deze was snel maar voelde wel zwaarder dan nodig
212.5x3 @9
200x3x2 @ 9
voelde erg zwaar maar snelheid was prima, voor laatste 2 down sets moest ik echt de pl goden aanroepen.
.
Squat no belt
130x6 @6,
135x6 @7,
140x6x4 @8-9
Voelde een stuk beter

Stonden ook pin presses op programma maar schuif ik door naar dag 4 want voelde vandaag wel kut allemaal
Mijn korte nachten laatste tijd beginnen nu echt op te breken. Vanaf Pasen weer proberen om minimaal 8 uur te slapen ipv 4-5 uur
 
Dag 3/4

Pin Squat

170x1 @8,
165x3 @9
155x3x2

Bench (touch and go)

132.5x1 @8 easy rep,
127.5x3 @9 dit moest dus eigenlijk 115x3x8 zijn maar niet goed gelezen
120x3x2 @8 ook dit las ik niet goed

Pin Press (chest level)
125x1 @8
120x3 @9
115x3x2 @8
moest eigenlijk feetup bench doen.

Weer erg weinig geslapen, was niet helemaal scherp en mijn programma beetje door elkaar gegooid.
Tevreden maar deze training had nog mooier kunnen zijn, zelfs nu voelde bench heel goed maar had meer ingezeten. Heb een druk weekend voor de boeg maar zal in elk geval zorgen voor voldoende slaap volgend week zodat ik kan knallen met de mock meet. Snel vergeten en focus op morgen voor dag 4/4
 
Dag 4/4

2" Deficit Deadlift beltless
190x1 @8,
180x3 @9
170x3x2 @8

2ct Pause Bench
127.5x1 @8 PR! niet heel vreemd gezien de trainingen afgelopen week
120x3 @9
115x3x2

Snatch Grip SLDL
70x8 @6,
85x8 @7,
100x8 x4@8
Kan iets zwaarder maar vind het fijn om te focussen op de beweging

Feet up Bench
77.5x6 @6,
80x6 @7,
82.5x6x4 @8
Deze oefening blijft lastig en voelt niet fijn aan, ook de enige bench oefening waar ik geen gains op maak.

Voor eerst goed geslapen, was te merken, ging goed door de training heen zonder al teveel moeite.
Nu start mijn deload, met wss wat lichte trainingen om as vrijdag te gaan testen en te kijken wat project momentum mij opgeleverd heeft.
 
Echt lichte trainingen zijn het niet in die laatste dagen tot de testdag he
 
Echt lichte trainingen zijn het niet in die laatste dagen tot de testdag he

Is wel gebruikelijke setup voor de meet week bij RTS, normaliter zou ik het anders aanpakken maar ga het nu exact volgen. Wat dus betekent morgen openers, woensdag warmup op alle drie lifts. en vrijdag testen.
 
Training -4 days out
Vandaag stond openers op het programma,

Squat
195x1 @ 8

Bench
130x1 @8

Deadlift
215x1 @7.5

Voelde goed, hoewel ik geen voorstander ben om zo kort op de meet nog openers te draaien, I trust the program and Mike T
Verder bodyweight vanochtend op 76,8. Vanaf morgen start ik met mini waterload om te experimenteren aangezien met NK opeens 72,6 op de weegschaal stond.



 
Hoeveel wil je wegen bij de mockmeet? 75?
 
Hoeveel wil je wegen bij de mockmeet? 75?
Niet echt een doel gewoon uittesten waar ik uitkom met dit protocol (van owen hubbard) verwacht wel <75. Iets meer gestructureerd ipv yolo zoals op NK.
 
Training 2-days out
Vandaag opwarmcyclus voor squat/bench/deadlift.
Ging als de brandweer, moest na mijn laatste dl warm-up checken of gewicht goed was geladen zo licht voelde het.
Deze manier de meet week ingaan met openers 4 days out en warmpus 2 days out is beetje vreemd maar voelt tot nu wel lekker. Benieuwd wat vrijdag op het platform gaat opleveren dit hele project momentum gebeuren.
 
Tot hoe zwaar ben je nu nog gegaan?
 
Tot hoe zwaar ben je nu nog gegaan?
Mijn normale opwarmcyclus tot opener die ik op de wedstrijd ook zou doen, in dit geval was mijn zwaarste single sq 182.5 be 125 DL 200. Was binnen een uur klaar met de training
 
Ok mensen het Project Momentum vandaag afgerond:
even korte terugblik.
Eind februari gestart met dit experimenteel trainingsprogramma van Mike Tuscherer, we zijn gestart met een testmeet (zonder piek) mijn resultaten waren:
squat : 202.5
bench: 130
Deadlift: 225
Totaal : 557.5
BW: 76.8

Na weken 8 weken opnieuw getest vandaag dus :

Squat

195 , goede beurt snel wel een beetje balans kwijt
205 ging een stuk beter qua balans maar ook weer hard
212.5 (PR!) strakke beurt, rolde wel iets in mijn nek naar boven maar hield goed de controle,

Bench
130 snel en hard
137.5 ook weer vrij makkelijk, normaal neem ik nooit stappen van 7.5 kg dus was best spannend
140 eerste keer dat echt zwaar aanvoelde, was een mooie strakke beurt met ruimte over, mijn pr is 141 op veel hoger BW dus dat gaat binnenkort verbeterd worden.

Deadlift
215 voelde te zwaar aan maar terugkijkend op video ging die vrij rap omhoog
230 ook deze voelde zwaar aan maar op beeld zag het er vrij snel uit, leek wel of mijn kompas weg was om mijn deadlift beurten goed in te schatten, of mijn energielevel was gewoon laag.
240.5 (PR!) ging vrij vlot omhoog maar bij gebrek aan babypoeder (zal je altijd zien) bleef even hangen aan mijn singlet waardoor de lockout toch even spannend was. Bewust 0.5 extra gekozen, heb afgelopen jaar een aantal keren (waaronder 2x op NK) 240 kg gemist en wilde nu mentaal dit even rechtzetten dat is aardig gelukt haha

Totaal
593 (212.5/140/240.5) wat een gigantische +35.5 kg op het totaal is tov van de begintest. Mijn vorige meet (in december) was 560 totaal dus nog steeds 33 kg. Daarbij is 593 ook nog een NR totaal in de -74.
Na een drie-daagse waterload (moest eigenlijk 5 dagen zijn maar geen zin om Pasen de hele tijd een wc te zoeken) ingewogen op 74.5 kg , voor een echte wedstrijd had ik die 0,5 kg eraf gefietst maar heb die waterload meer gedaan omdat het misging bij NK. Heb nu echt veel van geleerd en meer gestructureerd afgebouwd.

Conclusie:
Dit programma werkt voor mij in ieder geval uitstekend en voor andere zoals ik nu begrijp uit de speciale facebook groep ook goed ook al had ikzelf wel mijn vraagtekens bij bepaalde dingen (vooral extreme benchvolume op sommige trianingsdagen en keuze voor bepaalde oefeningen). Stug volhouden heeft me in elk geval een flinke boost in de goede richting gegeven.
Indien je (semi) gevorderde lifter bent, zeker het proberen waard. Vanwege het toepassen van rpe's zou ik dit niet aanraden voor beginners waarbij dat moeilijk zelf is in te schatten.
Mike T zal mij helpen dit programma door te trekken tot NK Classic Masters erg benieuwd of ik daarmee de magische 600 kan aantikken, best uniek aangezien niemand in Nederland dit nog heeft gedaan in de -74 klasse.
 
Hard, dawg. Dikke wilks dan. Geen DRC?
 
Succes yo, record + 600 tot zou sick zijn
 
424,5 wilks sick
 
Back
Naar boven